Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Alle Mavic Ksyriums over 1 kam sche(u)ren?

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 13 jan 2014 21:04

Ik heb ook zonder problemen met cosmic elite gereden. FR 0 wel een hele verbetering, maar daar hing dan ook het bijkomende prijskaartje aan!

Gebruikersavatar
Deemes
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 07 jan 2014 15:38

Gebruikersavatar Deemes 13 jan 2014 21:21

Ik bezig nu voor het tweede seizoen een setje Mavic Ksyrium Elite SL door weer en wind en ondanks mijn gewicht ( een half jaar geleden nog 106kg, inmiddels nog 95 kg ;-) ) geen enkel probleem tot nog toe!

Dirk

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 14 jan 2014 10:44

ik heb totaal geen problemen gehad met mavic wielen .

In het begin toen de cosmics carbon uitkwamen een setje gekocht .
hiermee heb ik 5 jaar zonder problemen gereden , en nu na bijna 10 jaar fiets mijn opa er nog altijd mee in zijn zomerfiets en nog altijd geen problemen gekend .

daarna een setje Mavic ksyrium sl ( tdf editie aangeschaft )

hiermee heb ik 4 jaar getraind +-25000 km per jaar .
in die tijd heb ik 1 keer een spaak gebroken en 1 keer de body kapot , maar dit heb je bij andere wielen ook .

nu staan deze nog altijd in mijn crossfiets en verder geen problemen meer gehad .

ook nog eens een setje mavic ksyrium elite wielen gehad en hier ook geen enkel probleem mee gehad .

dus je zult gewoon geluk moeten hebben .

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 14 jan 2014 10:59

is het ook niet een kwestie van getallen? Er worden gewoon erg veel sets van Mavic verkocht en/of geleverd in nieuwe fietsen. De kans dat je dan schade vermeld ziet worden op diverse forums is dan ook wat groter als bij ander merken die relatief minder verkocht worden. Ik rij tot nu toe ook erg tevreden op de mavic.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 14 jan 2014 13:13

joren schreef:ik heb totaal geen problemen gehad met mavic wielen .
dus je zult gewoon geluk moeten hebben .
Eerder pech als het je wel overkomt.
Dus blijkbaar geldt voor vele (waaronder ikzelf) Alle Mavic (Ksyriums) over 1 kam sche(u)ren? Lijkt me niet.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 14 jan 2014 14:59

Het gaat op internet vaak over het model equipe. Daar had ik ook problemen mee. Bij care4bikes in zeist stonden 2 jaar geleden een rijtje (4 of 5?) wielen te wachten op garantie van mavic en die gaf wekenlang niet thuis.Met google had ik een artikel dat ik nu niet meer kan vinden, de oorzaak van de scheuren had te maken met de legering die alleen mavic gebruikt.
Het ging mij vooral om de afwikkeling. Care4bikes heeft het voor hun klanten snel en netjes opgelost maar die wielen bleven wekenlang daar staan. Midden in het fietsseizoen en mavic deed er niks aan.

Het verhaal van Joren is veelzeggend. 25000km per jaar is veel. Echter het gaat over elite wielen en daar zijn wel meer goede verhalen over.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 14 jan 2014 19:07

Ok, dank voor jullie reacties. Mijn nieuwe fiets wordt std uitgevoerd met Elite's. Na mijn ervaringen met de Equipe's heb ik niet echt veel zin om nog met Ksyriums te rijden.
Uit jullie reacties maak ik op dat er wel verschil zit in de sterkte van de wielen. Ik ga ze gewoon proberen en regelmatig met een kritische blik controleren op scheurvorming. Bij de eerste de beste constatering van scheurvorming gaat de set retour en stap ik over naar wat anders.
Ik geef ze dus een kans.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 14 jan 2014 22:11

Ik rij zelf met Cosmic Carbon SLE.... geen problemen ondervonden.. daarvoor jaren op Ksyriums en de ceramic open sup... nooit problemen meegehad...
Daarnaast heb ik nog de Dura Ace 9000 C24... wereld van verschil.... maar goed staat los vd discussie.. over 1 kam scheren? nee, denk het niet... geef het een kans....
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

tinot
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:52

tinot 14 jan 2014 23:50

amclassic-fan schreef:Dat is de 1e generatie Easton wielen. Dat was nog volledig het ontwerp van Velomax, dat waren prima wielen. Bijv de Vista SL was ook een prima set. Tot Easton dingen begon te veranderen, bodies van te zacht aluminium, naven waar speling op bleef komen (loslopen en dergelijke van de borging), EA90 Aero's waar bij iedereen vroeg of laat wel een spaak brak.

@Tinot, 4 jaar zegt niet zoveel. Als je ieder jaar 2000 km in mooi weer rijdt, dan is 't inderdaad belachelijk snel. Maar als je ieder jaar 10k km in weer en wind rijdt, vind ik 't vrij normaal als een velg na 40k km de geest geeft.
@amclassic-fan, 5K per jaar, niet in de winter. Wat ook wel gezegd moet worden: geen problemen met spaakbreuk, lagering of slagen in het wiel. Maar een mede clublid ook scheurtjes in de velg van z'n Elite's; binnen 2 jaar, onder garantie opgelost.
"Trappen moet je toch"

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 18 jan 2014 20:26

10 jaar gereden met Mavic Crossmax Ceramic mtb, probleemloos. Nu ook weer met verschillende Mavic's racewielen aan het rijden, allemaal probleemloos.

Enricos
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2014 19:17

Enricos 15 apr 2014 13:45

Mijn ervaring: ik koop geen Mavic meer. Mijn jubileum set K10 scheurt bij de spaken, 2 seizoenen op gereden in Nederland. Valt net buiten de garantie van 2 jaar, dus geen service of wat dan ook. Een slag uit het wiel halen lukt niet, daarvoor moet het wiel terug naar de leverancier. De slogans van Mavic, durability & reliability, zijn echt nergens op gebaseerd. Slechte kwaliteit tegen een hoge prijs....dat is Mavic.

Plaats reactie