Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 11 apr 2021 19:23

wasbeer2006 schreef: 16 mar 2021 09:31
Aspide83 schreef: 15 mar 2021 09:29 Banden zijn na een nacht nog keurig op druk. Was nog wel wat sealant tussen de band en velgrand uitgekomen. Al met al is een 26mm band op een 21c velg om goede combinatie. Ook betreft de look (Vind ik).

Voor degene die interessant vinden. Valt effectief als 27-28mm breed
Heel interessant, zou je ze na een paar ritjes zeg een 2 a 300 km nog een keer willen meten. Ben benieuwd.

Is het een hookless 21mm of gewone met haak?
Kan ik ook even nagaan of mijn theorie klopt. (om de totale breedte van rand tot rand plat op de tafel van de band te meten en daar uit af te leiden hoe breed deze valt)
Inmiddels 750km, breedte nog steeds hetzelfde. Erg tevreden over deze banden

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 18 apr 2021 20:31

Suntoro schreef: 25 feb 2021 20:03 Momenteel rijd ik met de Good Year All Season 28mm. Prima bandje voor de afgelopen wintermaanden, maar wel zwaar en degelijk. Voorband loopt wel snel leeg, maar voor elke rit oppompen is op zich niet zo erg. Maar eigenlijk zou ik er voor het komende seizoen weer eens een ander setje op willen gooien.

Voorwaarde is dat wel een skinwall/bruine band.

Twijfel tussen
https://www.probikeshop.com/en/nl/velof ... 10801.html
en
https://www.probikeshop.com/en/nl/goody ... 18033.html

Iemand al ervaring met de Eagle F1's of Corsa TLR's. Ik neig naar de Good Year, maar daar twijfel ik ook of ik niet de Super Sports wil proberen. Alleen ben ik bang dat die snel lek gaan. Ik vind de iets donkere zijkant denk ik mooier dan een te blanke zijkant.

Schwalbe banden wil ik niet meer, maar ik zie verder weinig mogelijkheden voor een 28mm skinwall tubeless ready band.
Ik wil nog even vermelden dat ik uiteindelijk toch de GoodYear Eagle F1's heb aangeschaft. Ik reed al een tijd met Good Year All Season's 28mm, wat prima was voor in de winter, maar voelden toch we erg stug. De GoodYear Eagle F1's bollen lekker en ogen met de lichtbruine zijkant best goed. Ik wilde toch eens wat andere proberen dan zwart, maar de keuze bij tubeless banden met bruine of skinwall zijkant is best beperkt.

Afbeelding

De eerste rit met deze banden en flinke gravelstrook mee gepakt en dat vonden ze gelukkig niet erg. :lol: De montage van de Eagle F1's was in ieder geval super easy op de Reynolds AR41 wielen. :winkthumb: Maar dat was met de All Seasons ook al zo.

Ik durfde GoodYear Eagle F1 Supersports niet aan te schaffen, maar mochten er nog wat fixie wedstrijden door gaan komend seizoen, dan denk ik dat ik die op mij racefixie ga monteren in 28mm.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 27 apr 2021 12:24

Even een berichtje aan de GP5000 TL gebruikers. Afgelopen vrijdag heb ik een setje GP5000 TL's op een H Plusson Archetype gelegd. Dit zijn ex-wielen van mij en heb ik altijd met tevredenheid tubeless gebruikt met Vredesteins.

Deze wielen heb ik aan een vriending gegeven en GP5000's opgelegd. Nu viel mij op dat 1 GP5000 mee aan het zweten was dan dan de ander. En staat deze ook na 1 dag al erg plat.

Afgelopen weekend 2 dagen samen in Limburg wezen fietsen, maar de 2e dag moest ik de achterband flink bijpompen.

Zijn er anderen die ook problemen hebben met de kwaliteit en luchtdichtheid van de GP5000's? Meer sealant toevoegen zal denk ik niet helpen, want in nachtrust komt er aan de bovenkant geen sealant terecht. Ik hoop dat het beter wordt na meerdere fietsritten en sealant blijft plakken aan de binnenkant, maar dit is wel irritant. Bij mijn Good Year banden of andere tubeless heb ik dit totaal niet. In het verleden ben ik ook al erg ontevreden geweest over Continental mtb banden door de poreusheid. Voor iedere rit oppompen vind ik zelf niet zo'n probleem, maar bij iemands andere fiets wel.

Ik heb bewust bij haar 28mm GP5000's gemonteerd, omdat zij al jaren met Conti banden rijdt. Maar nu iets meer comfort wilde voor haar rug en nek. Het rijdt nu voor haar ook superfijn.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8526
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 apr 2021 14:26

Hier net andersom,vriend van mij 25mm op 9th wave avalon nog geen luchtverlies na 24 uur.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 27 apr 2021 16:24

Suntoro schreef: 27 apr 2021 12:24 .....Meer sealant toevoegen zal denk ik niet helpen, want in nachtrust komt er aan de bovenkant geen sealant terecht. Ik hoop dat het beter wordt na meerdere fietsritten en sealant blijft plakken aan de binnenkant, maar dit is wel irritant....
Wat ik doe als de zijkant minder goed afdicht, is het complete wiel gewoon plat op de grond leggen. Paar uur wachten, evt lucht erbij, en dan de andere kant.
Meestal is dat dan genoeg. Wel met sealent erin natuurlijk.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 apr 2021 17:04

Is het lek tussen velg en band of de band zelf?

Ik heb dat bij een Schwalbe Pro One, aan de band zelf:
Afbeelding

Na een paar ritjes blijft hij best goed op druk (ongeveer 1.5bar verlies op 1 week) maar de zijkant blijft bubbeltjes vertonen.
Verder geen last mee na 1500km, dus kwaad kan het niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 27 apr 2021 17:42

Ik heb net nieuwe Schwalbe Pro One TLE gemonteerd met latex (uiteraard). Maar de band loopt toch wel snel leeg. Na een uur of vier fietsen raak ik 1-2 bar kwijt en na een dag zit er sowieso nog maar 1 bar in (van de 5). Ik heb vandaag wat zeepsop op het ventiel en band opgebracht. Wat mij opvalt is dat op heel veel plekken er wat lucht ontsnapt op de naad tussen het loopvlak en de zijwand en soms op de zijwand zelf. Dat lijkt mij toch niet normaal. Of wel?

Zou dit normaliter niet gedicht moeten worden door de latex? Of werkt dat alleen bij echte gaatjes. Dit lijkt meer iets poreus ofzo.

Ik gebruik normaal Stan's No Tubes Race Sealant, maar omdat die net op was heb ik gewone Stan's No Tubes Sealant gebruikt uit een miniflesje die al wat ouder was, maar nog wel gesloten.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 27 apr 2021 17:58

TL@ schreef: 27 apr 2021 17:04 Is het lek tussen velg en band of de band zelf?

Ik heb dat bij een Schwalbe Pro One, aan de band zelf:
Afbeelding

Na een paar ritjes blijft hij best goed op druk (ongeveer 1.5bar verlies op 1 week) maar de zijkant blijft bubbeltjes vertonen.
Verder geen last mee na 1500km, dus kwaad kan het niet.
Dit had ik ook met mijn Schwalbes en was er helemaal klaar mee. Mocht iedere 2 dagen de druipers van mijn velg afhalen. Het zag er niet uit. Drukverlies was normaal, dus kwaad deed het niet inderdaad, maar wat een bende.

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 27 apr 2021 18:01

Hier al jaren Schwalbe Pro One tubeless. Ook de nieuwste variant. Ook op de velgen van mijn vriendin gemonteerd. Blijven keurig op druk. Hooguit na een week beetje bijpompen. Ik gebruik Joe's No Flats Super Sealant.
Altijd onderweg...

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 27 apr 2021 18:15

Normaal heb ik ook geen klachten. Alleen bij deze band dus.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 27 apr 2021 19:25

Hebben ze wel geplopt met oppompen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 apr 2021 20:36

Met de gewone One heb ik dit niet, enkel bij de Pro One.

Ik gebruik Stans race sealant. Ik kuis het niet af, na 5km fietsen, zie je er niets meer van.
Afbeelding

Plaats reactie