Dat altijd
Tubeless
Als hij lekt via een spaakgat dan is of de tape bij het spaakgat doorboord/gescheurd of niet goed geplakt waardoor er via de randen lucht ontsnapt.! Dat red je niet met sealant, althans niet voor de lange duur beter is een nieuwe (oude eruit) laag tubelesstape te leggen.Hanz Bé schreef: ↑28 mei 2020 17:43 Hij lekt niet bij het ventielgat, maar (o.a) bij een spaakgat.
Maar nu net bij thuiskomst, stond de band nog redelijk gevuld (na hem vanochtend te hebben opgepompt). Heb hem leeg laten lopen, sealant toegevoegd en weer opgepompt. Wiel gedraaid, geshaked. Er lijkt verbetering in te zitten
Nu weer afwachten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Toevallig gisteren nog nieuwe wtb gemonteerd op m'n gravelwielset.
Exposure 34mm, maar nieuwe naam daarvan is byway.
Ging redelijk eenvoudig en gewoon op druk gebleven zonder bijpompen.
Heb wel een keer deze band gehad die continu via wang bleef lekken, teruggestuurd naar futurum en nieuwe gehad.
Inmiddels al 5 van versleten en alleen eentje die dat probleem had.
Wat wel weer beetje jammer is, had m'n wiel bij wheeltec langsgebracht (ivm kapotte spaaknippel), hadden ze oude band weer gemonteerd (die wel beetje aan vervanging toe was)
Bij ophalen ; lastige band verliest steeds druk.
Toen ik hem oppompte bleek hij te lekken bij een van de spaken, velglint zat er niet goed in....
Velglint die ze daar gemonteerd hadden maar eruit getrokken en nieuwe erin.
Exposure 34mm, maar nieuwe naam daarvan is byway.
Ging redelijk eenvoudig en gewoon op druk gebleven zonder bijpompen.
Heb wel een keer deze band gehad die continu via wang bleef lekken, teruggestuurd naar futurum en nieuwe gehad.
Inmiddels al 5 van versleten en alleen eentje die dat probleem had.
Wat wel weer beetje jammer is, had m'n wiel bij wheeltec langsgebracht (ivm kapotte spaaknippel), hadden ze oude band weer gemonteerd (die wel beetje aan vervanging toe was)
Bij ophalen ; lastige band verliest steeds druk.
Toen ik hem oppompte bleek hij te lekken bij een van de spaken, velglint zat er niet goed in....
Velglint die ze daar gemonteerd hadden maar eruit getrokken en nieuwe erin.
Vanochtend beide banden hard.... “Should the force be with me?”
Herkenbaar! Tijdje terug heb ik FFWD Outlaws gekocht. Die komen ook met tubelesstape vanaf fabriek: overal lekken via ventielgaten. Achterwiel na vele malen oppompen, draaien, etc maar voorzien van nieuw tape. Voorwiel werd uiteindelijk wel luchtdicht met tape fabrikant.Hanz Bé schreef: ↑28 mei 2020 17:43 Hij lekt niet bij het ventielgat, maar (o.a) bij een spaakgat.
Maar nu net bij thuiskomst, stond de band nog redelijk gevuld (na hem vanochtend te hebben opgepompt). Heb hem leeg laten lopen, sealant toegevoegd en weer opgepompt. Wiel gedraaid, geshaked. Er lijkt verbetering in te zitten
Nu weer afwachten.
Ik heb FFWD uiteindelijk maar geadviseerd ander tape te gebruiken, of de service achterwege te laten.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het aantal lagen tape heeft niet met eventueel lekken te maken. Hoe zie je dat voor je?
daarnaast wikkel ik juist aan de overzijde van het ventiel de overlap. Meer tape bij het ventiel gat zorgt juist eerder voor lekkage omdat het ventielrubber moeilijker aansluit op de velg.
Of je 1 of meerdere lagen taped moet je vooral af laten hangen van de band velg combo. Ik doe er bij de MTB 1 en bij de race 2, meer ook voor de hogere druk en eventueel scheuren wat me overigens in ruim 15 jaar nog nooit overkomen is. Als je het echt licht wilt hebben neem je een 12mm tape met hele hoge doorslag kracht en wikkel je die eerst over de spaakgaten. Doen ze vaak in de MTB wereld. Ik heb eens twee rollen bemachtigd, maar geen idee wat het exact is. Dan hoef je altijd maar 1 laag (zwaar) tape te gebruiken.
daarnaast wikkel ik juist aan de overzijde van het ventiel de overlap. Meer tape bij het ventiel gat zorgt juist eerder voor lekkage omdat het ventielrubber moeilijker aansluit op de velg.
Of je 1 of meerdere lagen taped moet je vooral af laten hangen van de band velg combo. Ik doe er bij de MTB 1 en bij de race 2, meer ook voor de hogere druk en eventueel scheuren wat me overigens in ruim 15 jaar nog nooit overkomen is. Als je het echt licht wilt hebben neem je een 12mm tape met hele hoge doorslag kracht en wikkel je die eerst over de spaakgaten. Doen ze vaak in de MTB wereld. Ik heb eens twee rollen bemachtigd, maar geen idee wat het exact is. Dan hoef je altijd maar 1 laag (zwaar) tape te gebruiken.
Ze bleven hard. Net afgelaten tot 40psi, zoals de Amerikanen zeggen. Ff een rondje door de buurt. Voelt goed. Als ze nu hard blijven, durf ik er zondag op weg.....
Sowieso binnenbandje mee, altijd!
Wat dacht je wat!
Zondag fietsen met de zoon. Heeft tot nu gefietst op mijn gnoom. Maar gisteren heeft hij zijn nieuwe Cube nuroad race opgehaald. Wordt zijn eerste rit op een eigen fiets
Zo zo 3 ritten Tubeless zonder lek Rijdt zeker fijner als de normale Clincher, op 5 bar heerlijk comfortabel!
Zeker voor mijn clincher wielen een serieuze optie echter tubular blijft voor mij toch de voorkeur genieten vanwege het systeem gewicht, en rijdt toch nog een tikje fijner zeker in de bochten.
Het blijven kleine verschillen, tubeless heeft me verrast ook de montage die wel erg lastig was!
Zeker voor mijn clincher wielen een serieuze optie echter tubular blijft voor mij toch de voorkeur genieten vanwege het systeem gewicht, en rijdt toch nog een tikje fijner zeker in de bochten.
Het blijven kleine verschillen, tubeless heeft me verrast ook de montage die wel erg lastig was!
YFood !!!