Tubeless
Zijn er hier tubelessrijders die ervaring hebben met Squirt Sealant bij Mantel 1 ltr. voor € 34,90 incl. verzenden.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
https://www.squirt-lube.be/wp-content/u ... -latex.pdf
Let wel op, je hebt "oude" latex van squirt en een nieuwer type met beats.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Hier slechte ervaringen met de sealant van Hutchinson (icm Hutchinson TLR band), leek goed spul te zijn (lekker korrelig=veel kans dat het gat gedicht wordt), nee dus. Uiteindelijk een plug-strookje erin gedrukt (met zo'n schroevendraaier met gespleten kop). Dat ging nog wel dicht. Thuis vloeistof bijgevuld. Volgende rit na 4.6 km ploft de plug-strook eruit.
Uiteindelijk maar biba erin gelegt om toch mijn trainingsrondje te kunnen vervolgen.
Ook meteen ontdekt dat er een nadeel aan die coole ventielen van mijn DTSwiss PR1400 OXIC Dicut wielen zit: oppompen met een handpompje is zwaar klote. Ventiel heeft een soort 'camelback bidon' opening aan de bovenkant (de zijde die in de band/velg eindigt, links in onderstaand plaatje). Hierdor kan de lucht (tot 2 bar) er niet uitlopen als je de ventielkern eruit draait om sealant te vullen. Maar dat levert wel veeeeel weerstand op als je probeert met een handpompje de lucht er weer in te krijgen.
Conclusie:
- CO2 pompje kopen
- Stans RACE sealant gebruiken (dat kan je ventiel wel verstoppen, maar daarvoor heb ik een injectiesysteem dat door het hele ventiel gaat, zat ook bij de DTswiss wielen)
Uiteindelijk maar biba erin gelegt om toch mijn trainingsrondje te kunnen vervolgen.
Ook meteen ontdekt dat er een nadeel aan die coole ventielen van mijn DTSwiss PR1400 OXIC Dicut wielen zit: oppompen met een handpompje is zwaar klote. Ventiel heeft een soort 'camelback bidon' opening aan de bovenkant (de zijde die in de band/velg eindigt, links in onderstaand plaatje). Hierdor kan de lucht (tot 2 bar) er niet uitlopen als je de ventielkern eruit draait om sealant te vullen. Maar dat levert wel veeeeel weerstand op als je probeert met een handpompje de lucht er weer in te krijgen.
Conclusie:
- CO2 pompje kopen
- Stans RACE sealant gebruiken (dat kan je ventiel wel verstoppen, maar daarvoor heb ik een injectiesysteem dat door het hele ventiel gaat, zat ook bij de DTswiss wielen)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
Die van Mantel lijken mij het nieuwe type met 'beats', toch . . . ?mhr-zip schreef: ↑26 mei 2020 20:48https://www.squirt-lube.be/wp-content/u ... -latex.pdf
Let wel op, je hebt "oude" latex van squirt en een nieuwer type met beats.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag mijn Hope twenty-five (gravel-) wielen tubeless gemaakt. De fabrieks-af gemonteerde tape was goed. Als banden de Panaracer Gravelking SK. En Muc-off ventielen gemonteerd.
Eerst gewoon met de pomp geprobeerd. Dat was geen succes. Boeltje opgepakt en naar Jaco en zijn compressor afgereisd. Dat hielp. De banden plopten als een malle. Ze hielden helaas wel te weinig lucht. Leeg laten lopen, en daarna gevuld met Orange sealant, waarna ze (vooralsnog) luchtdicht blijven. Lijkt een succes!
Met dank aan Havanna voor bruikbare tips en Jaco voor hulp én compressor
Eerst gewoon met de pomp geprobeerd. Dat was geen succes. Boeltje opgepakt en naar Jaco en zijn compressor afgereisd. Dat hielp. De banden plopten als een malle. Ze hielden helaas wel te weinig lucht. Leeg laten lopen, en daarna gevuld met Orange sealant, waarna ze (vooralsnog) luchtdicht blijven. Lijkt een succes!
Met dank aan Havanna voor bruikbare tips en Jaco voor hulp én compressor
Graag gedaan en veel plezier ermee.
Zijn die banden tubeless of tubeless ready?
Indien ready dan is het normaal dat ze alleen lucht houden met sealant. De WTB’s op mijn gravelracer zijn dat ook.
Zijn die banden tubeless of tubeless ready?
Indien ready dan is het normaal dat ze alleen lucht houden met sealant. De WTB’s op mijn gravelracer zijn dat ook.
Het is de TLC variant. Dus tubeless compatible. Dat is denk ik panaracers naam voor tubeless ready. Zo lees ik het ook in een review op cycling weekly.
Ik heb ze nu trouwens op 4 bar staan. Morgenvroeg ff checken en daarna aflaten naar de “rijdruk”, ik denk iets tussen 2,5 en 3 bar ( zijn 38mm banden).