Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 aug 2018 18:13

Maar 6 en 6.5 bij 95kg is ook niet vreemd.
Je krijgt er iig geen problemen door. Hangt ook weer van je velg af hoe breedt is die?

Ik ben 80kg en heb een 28mm, die bij mij bijna 31mm valt ook wel eens 4 en 4,5 gedaan, Dat is op slecht asphalt erg fijn, maar met aanzetten na bv een bocht vind ik dat te zacht. Maar bv bij een ardennen rit is het heerlijk.

Liketoride
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25

Liketoride 06 aug 2018 13:54

Eerste 600km op de Hunt 30 Carbon Gravel Disc met Hutchinson Sector 28mm tubeless zitten erop.

Wat mij opvalt is dat ik in het begin voor elke rit (rij 3x per week) de banden weer bij moest pompen.
Rij met 5,5 voor en 6 achter..21mm brede velg intern, 28mm band.

Ter vergelijking met de vorige setup rijd dit nog veel comfortabeler. Waar medefietsers klagen over klinkerweggetjes, is deze set in combi met mijn Specialzed Roubaix echt een verademing qua comfort.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 aug 2018 16:02

Wekelijks je banden oppompen is ook niets mis mee toch (is ook mijn ervaring met TL)? Er zijn hele volksstammen die je adviseren om het voor elke rit te doen.

Met een goede pomp (SKS Rennkompressor) is het geen straf.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 07 aug 2018 10:49

+1
...

Liketoride
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25

Liketoride 07 aug 2018 11:57

Ik controleer idd sowieso elke keer mijn banden en het was meer een constatering...

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 aug 2018 13:17

Vandaag toch maar een heel nieuw setje TR bandjes aangeschaft vanwege m'n doorgesleten en lekke Pro One. Ik dacht ik bestel een setje Sworks Turbo's 2Bliss ready bij Cyclestore ipv 1 Vredestein Senso Fortezza tubeless.

Blijkbaar stond het nog in het geheugen, maar de prijs ging niet omhoog bij Cyclestore. Ze lagen daar al een tijd in het mandje, ondanks refreshen ging de prijs niet omhoog. Ik heb 57 euro afgerekend voor een setje. Maar als ik ze opnieuw zou willen bestellen wordt het 75,- euro, want voor de 2Bliss versie geldt het nu niet de 2e voor halve prijs. Dat was een aantal weken geleden wel zo.

Toch staan de Sworks Turbo 2bliss ready 28mm op mijn rekening van Cyclestore.

Mij benieuwen of ze ook geleverd zullen worden of dat ik bij moet gaan betalen. Weet nog niet of er mee gaan racen op de fixie of dat ze gewoon op mijn racer komen. Zit tijdelijk nu ook een 28mm bandje op. (Panaracer Gravel King 28mm). En dat past achter. Mij benieuwen of de 28mm Sworks Turbo's er ook in passen. Voor meer dan genoeg ruimte.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 aug 2018 19:25

Ik kan gewoon 2 voor de prijs van 1,5 invoegen bij Cyclestore.com, helaas zijn deze voor mij te groot:
Bijlagen
2bliss.JPG
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 11 aug 2018 19:27

Suntoro schreef: 11 aug 2018 13:17 Vandaag toch maar een heel nieuw setje TR bandjes aangeschaft vanwege m'n doorgesleten en lekke Pro One. Ik dacht ik bestel een setje Sworks Turbo's 2Bliss ready bij Cyclestore ipv 1 Vredestein Senso Fortezza tubeless.
:like:

Rij nu ook al een paar weken met de 28mm 2bliss variant en ze bevallen goed. Op 21c velgen vallen ze met 31mm alleen wel net iets te breed voor de snelle bochten. Lekker comfortabel, dat dan weer wel. Ideaal is wanneer ze 28mm echte mm's zijn.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 aug 2018 20:20

Orlok schreef: 11 aug 2018 19:25 Ik kan gewoon 2 voor de prijs van 1,5 invoegen bij Cyclestore.com, helaas zijn deze voor mij te groot:
Met de Roubaix 2 Bliss kan ik dat ook, maar niet meer met de Sworks Turbo 2Bliss 28mm. Echter staan die wel voor 1,5 berekend op de rekening en heb ik ook betaald voor 2 banden.

Ze lagen al wel een paar weken in mijn mandje met die 1,5 prijs. Maar kan niet nogmaals een set aanschaffen voor de prijs bedoel ik. https://www.cyclestore.co.uk/specialize ... ge-nosto-1

ypuh schreef: 11 aug 2018 19:27 :like:

Rij nu ook al een paar weken met de 28mm 2bliss variant en ze bevallen goed. Op 21c velgen vallen ze met 31mm alleen wel net iets te breed voor de snelle bochten. Lekker comfortabel, dat dan weer wel. Ideaal is wanneer ze 28mm echte mm's zijn.
Mij benieuwen of ik ze in mijn achterframe krijg op 17C velgen en ze niet te breed vallen. Anders zal ik ze toch op gaan rijden op mijn fixie met 20C velgen. En 28mm koerst best fijn daar, ook op snelheid en in bochten. Die brede banden geven me daar juist veel vertrouwen.

Afgelopen zondag weer eens op 38mm/50mm carbon leenwielen gekoerst met 25mm banden en biba's. Maar vind mijn H Plusson Son The Hydra's met 28mm bandje waarschijnlijk fijner rijden. Sowieso comfortabeler en meer grip in de bochten. Maar teveel factoren verschillen dan weer. Bredere banden, tubeless vs. non tubeless en stijve carbon wielen vs. lage alu wielen. En ik rijd altijd met mijn The Hydra's.

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 13 aug 2018 17:27

Ik lees over de swalbe pro ones (oud type) goede berichten maar over de nieuwe mindere. Ook zie ik nou niet echt veel keuze in de tubeless banden bij de verschillende webshops. Hutchinson zowiezo zeer mager aanbod en dat leken me juist wel aardige voor de wat mindere wegen. Iemand een tubeless band die wel redelijk betrouwbaar is ook voor de wat slechtere wegen?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 13 aug 2018 18:19

Sommigen hadden wat problemen met de Pro One i.c.m. bepaalde carbon velgen. Eerlijk gezegd ging mijn achterband ook stuk tijdens mijn 2e ritje. Maar dat was wel met elke band gebeurd door een stuk scherp metaal.

Uiteindelijk heb ik toen met een nieuwe Pro One toch bijna 6000km rijden, totdat het canvas op een plek er door heen kwam en de band tubeless niet meer te gebruiken was.. Voorband zou nog wel 6000km kunnen maken. Mijn Pro Ones hebben van alles gezien qua ondergrond in binnen- en buitenland en ze hebben me altijd een vertrouwd gevoeld gegeven. Droog of regenachtig, 30 graden plus of -10 graden.

Heb diverse Hutchinson tubeless banden gereden, maar vond die niet fijn rijden. Verder waren de non-11Storm compound banden redelijk gevoelig voor snelle beschadigingen. Momenteel rijd ik ook met de Mavice Yksium UST (met 11 Storm compound van Hutchinson) op mijn fixie, maar die vind ik nog steeds niet fijn als het wat nat is op de weg. Dat doen de Pro One en de Maxxis Padrone TR toch stukken beter.

Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar de Schwalbe Pro Ones rijden erg fijn. En ze kunnen toch redelijk lang mee gaan.

Bij bijvoorbeeld Bike24 hebben ze toch redelijk wat keuze qua tubeless banden. Alleen kan je daar niet echt op selecteren met zoeken. Zoals bijvoorbeeld bij Probikeshop.com. Nederlandse shops bieden sowieso weinig keuzes, al liep ik onlangs nog tegen een Vredestein Senso Fortezza Tubeless aan bij Mantel (echter alleen 25mm).

Gister Sworks Turbo 2Bliss banden besteld, maar daar kan ik nog weinig over zeggen. Hopelijk rijden die ook snel en slijten ze niet al te snel. Nog even getwijfeld om niet voor Ere Research Tempus te gaan, maar die vond ik best aan de prijs. Bij mijn LBS waren ze wel enthousiast over.

Verder kun je met goede sealant elke tubeless band betrouwbaar krijgen. Ook op slechte wegen. Momenteel zit er in Peaty's sealant in mijn Mavic banden. De sealant van Continental dichte het lek niet wat erin zat. Toen ik m'n LBS er Peaty's sealant in liet gooien werd het gat wel gedicht.

https://peatys.co.uk/sealant Dit is sealant met grote vlokken erin, waardoor welke het grote gat eerder zal laten dichten. En het gat is nog steeds dicht. Superspul :winkthumb: In mijn volgende bandenset zal ik dit zeker gooien.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 aug 2018 18:26

Specialized Roubaix Pro 2Bliss van de bovengenoemde winkel. 2 stuks voor €48 thuisbezorgd is unbeatable voor een 4-season tubeless band van een A-merk.

Ik heb de Pro One's als prima banden ervaren, maar de duurzaamheid is matig, zeker met het oog op de komende herfst/winter maanden (alhoewel ik er ook gewoon mee over schelpenpaden en in de Ardennen gereden heb).

Ze gingen bij mij ongeveer 4.000km mee en toen zaten ze vol scheurtjes, maar geen lekken. Voor de aanbiedingsprijzen zou ik ze zo weer kopen, maar ik vind de Turbo's fijner/beter en goedkoper (2 for 1 en 2e halve prijs acties).

Plaats reactie