Eh, die is lastig te beantwoorden. Van de G-One weet ik wel dat het een vrij slappe band is (dun rubber). Van wat ik zie zo snel lees is de V-Guard nog eens 1/5e lichter.
Mijn eerste ingeving is dat het ventiel lek is. Anders een klein lek (duh), die onder druk weer open springt omdat de band zo soepel is en de sealant daarom niet hecht.
Enige oplossing die ik bedenken kan is de band bewust leeg laten lopen door een rondje om de kerk te rijden, vervolgens met een sopje en het schuim opzoek gaan naar het lek en zorgen dat daar voldoende sealant in komt en tijd geven om zich te zetten. Mogelijk kun je dan ook nog een plakkertje aan de binnenkant doen als je echt een gaatje vindt.
Voor mij persoonlijk de moeite niet waard en zou gewoon een nieuwe kopen. Weet niet hoe makkelijk Schwalbe met garantie is, maar een logisch excuus zou zijn 'hij is lek en pech' of dat ze het lek niet kunnen vinden. Denk dat de marges gewoon te klein zijn voor de praktijk.
Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
bedankt voor je reactie, gisteren ook dit voorgelegd aan Schwalbe, uiteraard beroepen zij zich ook op het feit dat de band niet tubeless ready is...advies was om met maximale bandendruk (5 bar in dit geval) een rondje rond de kerk te rijden zodat de latex zich in het opgerekte karkas en tussen de velgrand kan zetten. gisteravond gedaan, maar vanmorgen wederom lekke band. weer op druk gezet en naar m'n werk gereden (20 km) op 2.5 bar. band nu nog steeds 2.5 bar. lijkt dus wat tijd te kosten.
Aan de buitenkant zie je de band niet "zweten" zoals je dat veel bij continental racesport banden ziet. die sealen uiteindelijk wel altijd, dus ik ga ervan uit dat deze g-one dat uiteindelijk ook wel zal doen.
anders wil ik proberen er een michelin C4 latex 26 inch binnenband in te proppen.
iemand ervaring of dat gaat passen in een 40-622 (700x38 mm) ?
Aan de buitenkant zie je de band niet "zweten" zoals je dat veel bij continental racesport banden ziet. die sealen uiteindelijk wel altijd, dus ik ga ervan uit dat deze g-one dat uiteindelijk ook wel zal doen.
anders wil ik proberen er een michelin C4 latex 26 inch binnenband in te proppen.
iemand ervaring of dat gaat passen in een 40-622 (700x38 mm) ?
Probeer anders eens muc off sealant :
https://muc-off.com/products/no-punctur ... ss-sealant
met uv detectie om te zien waar het lekt.
https://muc-off.com/products/no-punctur ... ss-sealant
met uv detectie om te zien waar het lekt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik wil de banden van mijn fiets voor woon-werkverkeer tubeless gaan gebruiken.
Ik heb de Kona Rove NRB DL 2018 met de Wtb Horizon 47c banden.
Ik lees dat de velgen tubeless ready zouden moeten zijn. De banden zijn ook geschikt.
Ik ben van plan Stan's Notubes race sealant te gaan gebruiken. Wat heb ik daarnaast nog nodig? Flesje om te vullen of spuit?
Ik heb de Kona Rove NRB DL 2018 met de Wtb Horizon 47c banden.
Ik lees dat de velgen tubeless ready zouden moeten zijn. De banden zijn ook geschikt.
Ik ben van plan Stan's Notubes race sealant te gaan gebruiken. Wat heb ik daarnaast nog nodig? Flesje om te vullen of spuit?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Helaas niet, je zal het juiste ventiel moeten kiezen. Soms leveren de fabrikanten bij tubeless velgen daarom het juiste tubeless ventiel erbij.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Op de MTB schroef ik er altijd gewoon een ventiel in, nog nooit problemen gehad.
Dus ik denk dat voor het gros van de velgen een normaal ventiel goed is. Er zijn inderdaad een aantal velgen die helaas een speciaal ventiel nodig hebben.
Dus ik denk dat voor het gros van de velgen een normaal ventiel goed is. Er zijn inderdaad een aantal velgen die helaas een speciaal ventiel nodig hebben.
Ik heb geen ventielen gekregen bij de fiets.
Dit zijn de ventielen die de fabrikant van de wielen aanbiedt. Het ziet mij er 'standaard' uit?
https://www.wtb.com/products/tcs-valves ... =366748981
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Als deze door de fabrikant van de velgen (wielen) wordt aangeboden lijken deze mij vrij 'standaard' (Stan No Tubes) overal toepasbaar. Vwb de prijs komen die van Schwalbe en die van Stan No Tubes het dichts in de buurt (goedkoper).Drossie2 schreef: ↑17 dec 2018 17:28Ik heb geen ventielen gekregen bij de fiets.
Dit zijn de ventielen die de fabrikant van de wielen aanbiedt. Het ziet mij er 'standaard' uit?
https://www.wtb.com/products/tcs-valves ... =366748981
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless