Lees zojuist dit op de site van Vittoria: ". Works on butyl tubes, latex tubes as well as tubeless tires." Als het op tubes werkt dan zal het mijns inziens ook, als niet beter, op tubeless banden werken als het een klein gaatje betreft. Bij tubes heb je immers meerdere lagen die ten opzichte van elkaar kunnen bewegen.Orlok schreef: ↑02 okt 2018 12:16Victoria wordt voornamelijk gebruikt in tubes en dat is wat anders dan tubeless, maar verder is er n.l. al een topic over: viewtopic.php?t=10386&start=12
Tubeless
Hey,Orlok schreef: ↑29 okt 2018 13:35 De Vision velg is ondanks dat deze tubeless ready is standaard voorzien van gewoon velglint welke je moet verwijderen voor tubeless velglint in de juiste breedte (velgrand-velgrand) bijv. die van Schwalbe. Als je deze erin hebt geplakt (een keer rond) zou je ook Schwalbe tubelessventielen kunnen monteren, deze passen in vrijwel elk velgbed. Daarna band monteren en oppompen en als deze op druk blijven de banden voorzien van sealant voor roadbikes, bijv. ook van Schwalbe.!
Bedankt voor tip!
Vanavond eens de binnenmaat meten en velglint bestellen.
Die wielen zijn dus niet zo 'ready'
Je moet nog een ander velglint monteren en ventielen kopen.
Op veel webshops staat dit foutief vermeld.
Waarom leveren ze die wielen niet gewoon met luchtdicht velglint en gepaste ventielen?? Dat is toch een kleine moeite...
Dat ze standaard voorzien zouden zijn van tubelesstape zou je idd denken maar dus niet. Enfin m.i. hoort er wel passende tubeless ventielen bij te worden geleverd al staat dat niet in de specs.
De breedte van de tubeless rimtape zou vlgns mij minstens 23mm moeten zijn bij een interne velgbreedte van 19mm maar zou na het meten van velgrand-velgrand zonder problemen ook wel 25mm kunnen worden. De Schwalbe tubeless rimtape volstaat met één laag met een overlap van ong. 30cm, bijv. bij het ventiel.
De breedte van de tubeless rimtape zou vlgns mij minstens 23mm moeten zijn bij een interne velgbreedte van 19mm maar zou na het meten van velgrand-velgrand zonder problemen ook wel 25mm kunnen worden. De Schwalbe tubeless rimtape volstaat met één laag met een overlap van ong. 30cm, bijv. bij het ventiel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Alleen de aller goedkoopste wielsets < €200 besparen ze regelmatig op de TL tape. Bij een setje DT Swiss of Fulcrum R3 setje zit dat gewoon voorgemonteerd neem ik aan?
Als er een ding is dat ik in mijn leven heb geleerd is dat je niets moet aannemen tenzij je voor verrassingen wilt komen te staan en problemen wilt oplossen.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Modbreak: Verkopen alleen in het daarvoor bestemde forum.
b.v..d
b.v..d
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Twee jaar terug al eens over geschreven.
Laten we het erop houden dat de kwaliteit van die nieuwe Schwalbe bandjes er voor mij voor zorgde dat het een beetje dure hobby begon te worden.
Laten we het erop houden dat de kwaliteit van die nieuwe Schwalbe bandjes er voor mij voor zorgde dat het een beetje dure hobby begon te worden.
Hoe is de kwaliteit van de huidige Schwalbe One Pro nu eigenlijk.Wiliertoerist schreef: ↑04 nov 2018 15:02 Twee jaar terug al eens over geschreven.
Laten we het erop houden dat de kwaliteit van die nieuwe Schwalbe bandjes er voor mij voor zorgde dat het een beetje dure hobby begon te worden.
Had ze 2 jaar geleden ook op mijn wielen, en was er helemaal niet tevreden mee. Reed veel lek, ongeveer elk ritje. Gat werd wel elke keer gedicht door de latex, maar pas bij 3 of 4 bar. Ben toen weer overgestapt op de oude One tubeless. En daar rij ik nu nog steeds mee, Heb 3 setjes tubeless wielen. Maar de One tubeless is bijna nergens meer te krijgen. Moet dus op zoek naar een andere tubeless band.
Erg jammer dat de One Pro zoveel slechter is (was??) dan de One.
Gisteren de wang van m'n Mavic achterband stuk gereden op een steen, was niet eens een grote steen en de impact ook niet echt groot maar twee scheurtjes in de wang. Deze zomer ook al meegemaakt dat een clubgenoot zijn Mavic tubeless band stuk reed. Is dit een bekend zwak punt van Mavic tubeless? Of zou het sowieso een zwak punt van tubeless race bandjes zijn in het algemeen?
Denk dat je gewoon pech hebt gehad. Maar ik reed mijn lijk Mavic Yksion UST overigens lek op de Tacx tijdens een bike-fit. Hele Tacx onder de latex...serbak schreef: ↑05 nov 2018 12:25 Gisteren de wang van m'n Mavic achterband stuk gereden op een steen, was niet eens een grote steen en de impact ook niet echt groot maar twee scheurtjes in de wang. Deze zomer ook al meegemaakt dat een clubgenoot zijn Mavic tubeless band stuk reed. Is dit een bekend zwak punt van Mavic tubeless? Of zou het sowieso een zwak punt van tubeless race bandjes zijn in het algemeen?
Ik was de eerste persoon die lek reed tijdens een bike-fit bij die bike-fitter. En dan nog tubeless ook dus alles zat onder. Maar ik was er in de regen heen gereden, dus waarschijnlijk zat er een stukje glas of steentje in de band. En op de Tacx werd dat er nog verder in de band werd gedrukt. Maar de latex dichte het gat niet. Vervolgens Peaty's sealant erin gegooid na de bike-fit (ter plaatse). Dat werkte gelijk goed, vanwege de grote kristallen die daar in zitten. En kon ik fijn naar huis fietsen.