Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 05 jan 2018 21:16

Je zou de velgrand nog wat in kunnen smeren met wat zeepsop. Zelf gebruik ik een pomp met een reservoir die je eerst op druk brengt en dan in één keer laat leeglopen. Werkt prima.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 05 jan 2018 21:21

apexrider schreef: 05 jan 2018 21:16 Je zou de velgrand nog wat in kunnen smeren met wat zeepsop. Zelf gebruik ik een pomp met een reservoir die je eerst op druk brengt en dan in één keer laat leeglopen. Werkt prima.
Zeepsop heb ik ook gebruikt.

Pomp met een reservoir ken ik niet. Is dat zo'n Charger Compressor Vloerpomp?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 05 jan 2018 21:25

Lol ik heb ook ruzie met nieuwe tubeless band op m'n velg te leggen.
Lekker vloeken, had zo'n schwalbe tire booster gekocht maar daarmee lukt het niet.
Loop morgen wel even langs een benzinepomp hier in de buurt.
Geen zin om een compressor te gaan aanschaffen want die moet je toch weer ergens opbergen.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 05 jan 2018 21:30

https://www.mantel.com/topeak-joe-blow- ... NzdGFydDEz

Dat soort pompen. Kun je in 1x het hele luchtreservoir in de band laten lopen. Zijn wel redelijk aan de prijs

Begrijp alleen niet dat het met een patroon niet is gelukt. Budget oplossing zou zijn om er eerst een binnenband in te leggen. Goed op te pompen en dan de binnenband er weer uit te halen. Zit de band aan 1 kant al goed in de velg.. dan met het met een patroon wel lukken..
o'7o

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 05 jan 2018 21:35

Douglas schreef: 05 jan 2018 21:30 https://www.mantel.com/topeak-joe-blow- ... NzdGFydDEz

Dat soort pompen. Kun je in 1x het hele luchtreservoir in de band laten lopen. Zijn wel redelijk aan de prijs

Begrijp alleen niet dat het met een patroon niet is gelukt. Budget oplossing zou zijn om er eerst een binnenband in te leggen. Goed op te pompen en dan de binnenband er weer uit te halen. Zit de band aan 1 kant al goed in de velg.. dan met het met een patroon wel lukken..
Met een binnenbandje heb ik het ook geprobeerd. Toen ik deze eruit haalde kwam de andere kant van de band ook weer los te zitten. Ik had nog wel de zwaarste patroon gebruikt.
Kan zijn dat ik iets fout doe...?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 06 jan 2018 07:14

Lijkt er op dat je velg en de band niet goed op elkaar aansluiten. Bij mij bleef dit al aardig goed zitten. Je kunt de ene kant eerst vastzetten. Zie filmpje van schwalbe https://youtu.be/zx_xZi-7jfg.
Verder zou ik op zoek gaan naar een compressor.
o'7o

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 jan 2018 07:32

Douglas schreef: 06 jan 2018 07:14 Lijkt er op dat je velg en de band niet goed op elkaar aansluiten. Bij mij bleef dit al aardig goed zitten. Je kunt de ene kant eerst vastzetten. Zie filmpje van schwalbe https://youtu.be/zx_xZi-7jfg.
Verder zou ik op zoek gaan naar een compressor.
Dit heb ik ook geprobeerd maar de band wil niet op die manier blijven zitten. Verder lees ik dat Suntoro ook deze band, Maxxis Padrone heeft gebruikt en dit lukte hem met 2 a 3 lagen extra tape. Volgens mij is dit niet echt de bedoeling. Als ik naar het filmpje kijk van Maxxis Padrone dan gaat het zonder moeite.https://www.youtube.com/watch?v=OBUfERZzHTM

Zoals Suntoro schreef hier, tussen de band en velg is er veel ruimte.
Ik heb nu nog meer zeep gebruikt en een Co2 patroon gebruikt maar dit wilde ook niet lukken.

Ik ga straks maar even langs de fm.

Mijn eerste ervaring met tubeless ... :D :(
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 jan 2018 08:40

Idd een extra laagje tape is vaak de oplossing!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 jan 2018 09:03

scottpch schreef: 06 jan 2018 08:40 Idd een extra laagje tape is vaak de oplossing!
Het zullen er meerdere moeten worden dan vrees ik...
Net bij de fm geweest en de compressor gebruikt. Ging ook niet.
Ga ik ze omruilen :(
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 06 jan 2018 09:55

De Maxxis Padrones TR (tubeless ready) zijn inderdaad niet de makkelijkste banden om te monteren. Zoals het in het filmpje gaat, gaat het zeker niet. In het filmpje zie je ook niet het nieuwste type van de Padrone TR, dus wellicht dat ze de passing iets hebben aangepast. Er is ook nog een duurdere tubeless Padrone versie, dus niet de tubeless ready versie.

Ik heb er ook nog een paar extra lagen yellow tape in mijn wielen aangebracht om de Padrone TR's te monteren. Waarschijnlijk bij 1 wiel wat teveel, maar daardoor ging het beter. Dat extra gewicht merk ik toch niet, aangezien 28mm altijd al iets zwaarder is dan 25mm.

Ik gebruik meestal mijn compressor, omdat ik die toch heb staan.

Je kan de banden terugsturen als je ze bij Bike 24 heb gekocht. Had eerst de 25mm besteld en die later omgeruild voor 28mm's. (maar ongeopende verpakking).

Als we verder in het seizoen zaten, had ze wel van je over willen nemen. (maar dan eigenlijk maar eentje). Mijn banden zijn nog lang niet op namelijk.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 jan 2018 10:03

Suntoro schreef: 06 jan 2018 09:55 De Maxxis Padrones TR (tubeless ready) zijn inderdaad niet de makkelijkste banden om te monteren. Zoals het in het filmpje gaat, gaat het zeker niet. In het filmpje zie je ook niet het nieuwste type van de Padrone TR, dus wellicht dat ze de passing iets hebben aangepast. Er is ook nog een duurdere tubeless Padrone versie, dus niet de tubeless ready versie.

Ik heb er ook nog een paar extra lagen yellow tape in mijn wielen aangebracht om de Padrone TR's te monteren. Waarschijnlijk bij 1 wiel wat teveel, maar daardoor ging het beter. Dat extra gewicht merk ik toch niet, aangezien 28mm altijd al iets zwaarder is dan 25mm.

Ik gebruik meestal mijn compressor, omdat ik die toch heb staan.

Je kan de banden terugsturen als je ze bij Bike 24 heb gekocht. Had eerst de 25mm besteld en die later omgeruild voor 28mm's. (maar ongeopende verpakking).

Als we verder in het seizoen zaten, had ze wel van je over willen nemen. (maar dan eigenlijk maar eentje). Mijn banden zijn nog lang niet op namelijk.
Wat is het verschil tussen de tubeless Padrone versie en tubeless ready band?
Je hebt PM
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 jan 2018 11:27

je kan ook een normal velglint boven op het tape leggen (geen katoenen).
Dat deed ik 15 jaar geleden toen tubeless nog wat onbekend was.

Ik heb niet al de post helemaal doorgelezen. maar waar heb je het geprobeert. Met de koud van nu in de scheur gaat het vaak niet zet de boel eerst een uurtje binnen

Plaats reactie