Tubeless
Zeepsop heb ik ook gebruikt.
Pomp met een reservoir ken ik niet. Is dat zo'n Charger Compressor Vloerpomp?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Lol ik heb ook ruzie met nieuwe tubeless band op m'n velg te leggen.
Lekker vloeken, had zo'n schwalbe tire booster gekocht maar daarmee lukt het niet.
Loop morgen wel even langs een benzinepomp hier in de buurt.
Geen zin om een compressor te gaan aanschaffen want die moet je toch weer ergens opbergen.
Lekker vloeken, had zo'n schwalbe tire booster gekocht maar daarmee lukt het niet.
Loop morgen wel even langs een benzinepomp hier in de buurt.
Geen zin om een compressor te gaan aanschaffen want die moet je toch weer ergens opbergen.
https://www.mantel.com/topeak-joe-blow- ... NzdGFydDEz
Dat soort pompen. Kun je in 1x het hele luchtreservoir in de band laten lopen. Zijn wel redelijk aan de prijs
Begrijp alleen niet dat het met een patroon niet is gelukt. Budget oplossing zou zijn om er eerst een binnenband in te leggen. Goed op te pompen en dan de binnenband er weer uit te halen. Zit de band aan 1 kant al goed in de velg.. dan met het met een patroon wel lukken..
Dat soort pompen. Kun je in 1x het hele luchtreservoir in de band laten lopen. Zijn wel redelijk aan de prijs
Begrijp alleen niet dat het met een patroon niet is gelukt. Budget oplossing zou zijn om er eerst een binnenband in te leggen. Goed op te pompen en dan de binnenband er weer uit te halen. Zit de band aan 1 kant al goed in de velg.. dan met het met een patroon wel lukken..
o'7o
Met een binnenbandje heb ik het ook geprobeerd. Toen ik deze eruit haalde kwam de andere kant van de band ook weer los te zitten. Ik had nog wel de zwaarste patroon gebruikt.Douglas schreef: ↑05 jan 2018 21:30 https://www.mantel.com/topeak-joe-blow- ... NzdGFydDEz
Dat soort pompen. Kun je in 1x het hele luchtreservoir in de band laten lopen. Zijn wel redelijk aan de prijs
Begrijp alleen niet dat het met een patroon niet is gelukt. Budget oplossing zou zijn om er eerst een binnenband in te leggen. Goed op te pompen en dan de binnenband er weer uit te halen. Zit de band aan 1 kant al goed in de velg.. dan met het met een patroon wel lukken..
Kan zijn dat ik iets fout doe...?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Lijkt er op dat je velg en de band niet goed op elkaar aansluiten. Bij mij bleef dit al aardig goed zitten. Je kunt de ene kant eerst vastzetten. Zie filmpje van schwalbe https://youtu.be/zx_xZi-7jfg.
Verder zou ik op zoek gaan naar een compressor.
Verder zou ik op zoek gaan naar een compressor.
o'7o
Dit heb ik ook geprobeerd maar de band wil niet op die manier blijven zitten. Verder lees ik dat Suntoro ook deze band, Maxxis Padrone heeft gebruikt en dit lukte hem met 2 a 3 lagen extra tape. Volgens mij is dit niet echt de bedoeling. Als ik naar het filmpje kijk van Maxxis Padrone dan gaat het zonder moeite.https://www.youtube.com/watch?v=OBUfERZzHTMDouglas schreef: ↑06 jan 2018 07:14 Lijkt er op dat je velg en de band niet goed op elkaar aansluiten. Bij mij bleef dit al aardig goed zitten. Je kunt de ene kant eerst vastzetten. Zie filmpje van schwalbe https://youtu.be/zx_xZi-7jfg.
Verder zou ik op zoek gaan naar een compressor.
Zoals Suntoro schreef hier, tussen de band en velg is er veel ruimte.
Ik heb nu nog meer zeep gebruikt en een Co2 patroon gebruikt maar dit wilde ook niet lukken.
Ik ga straks maar even langs de fm.
Mijn eerste ervaring met tubeless ...
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Het zullen er meerdere moeten worden dan vrees ik...
Net bij de fm geweest en de compressor gebruikt. Ging ook niet.
Ga ik ze omruilen
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
De Maxxis Padrones TR (tubeless ready) zijn inderdaad niet de makkelijkste banden om te monteren. Zoals het in het filmpje gaat, gaat het zeker niet. In het filmpje zie je ook niet het nieuwste type van de Padrone TR, dus wellicht dat ze de passing iets hebben aangepast. Er is ook nog een duurdere tubeless Padrone versie, dus niet de tubeless ready versie.
Ik heb er ook nog een paar extra lagen yellow tape in mijn wielen aangebracht om de Padrone TR's te monteren. Waarschijnlijk bij 1 wiel wat teveel, maar daardoor ging het beter. Dat extra gewicht merk ik toch niet, aangezien 28mm altijd al iets zwaarder is dan 25mm.
Ik gebruik meestal mijn compressor, omdat ik die toch heb staan.
Je kan de banden terugsturen als je ze bij Bike 24 heb gekocht. Had eerst de 25mm besteld en die later omgeruild voor 28mm's. (maar ongeopende verpakking).
Als we verder in het seizoen zaten, had ze wel van je over willen nemen. (maar dan eigenlijk maar eentje). Mijn banden zijn nog lang niet op namelijk.
Ik heb er ook nog een paar extra lagen yellow tape in mijn wielen aangebracht om de Padrone TR's te monteren. Waarschijnlijk bij 1 wiel wat teveel, maar daardoor ging het beter. Dat extra gewicht merk ik toch niet, aangezien 28mm altijd al iets zwaarder is dan 25mm.
Ik gebruik meestal mijn compressor, omdat ik die toch heb staan.
Je kan de banden terugsturen als je ze bij Bike 24 heb gekocht. Had eerst de 25mm besteld en die later omgeruild voor 28mm's. (maar ongeopende verpakking).
Als we verder in het seizoen zaten, had ze wel van je over willen nemen. (maar dan eigenlijk maar eentje). Mijn banden zijn nog lang niet op namelijk.
Wat is het verschil tussen de tubeless Padrone versie en tubeless ready band?Suntoro schreef: ↑06 jan 2018 09:55 De Maxxis Padrones TR (tubeless ready) zijn inderdaad niet de makkelijkste banden om te monteren. Zoals het in het filmpje gaat, gaat het zeker niet. In het filmpje zie je ook niet het nieuwste type van de Padrone TR, dus wellicht dat ze de passing iets hebben aangepast. Er is ook nog een duurdere tubeless Padrone versie, dus niet de tubeless ready versie.
Ik heb er ook nog een paar extra lagen yellow tape in mijn wielen aangebracht om de Padrone TR's te monteren. Waarschijnlijk bij 1 wiel wat teveel, maar daardoor ging het beter. Dat extra gewicht merk ik toch niet, aangezien 28mm altijd al iets zwaarder is dan 25mm.
Ik gebruik meestal mijn compressor, omdat ik die toch heb staan.
Je kan de banden terugsturen als je ze bij Bike 24 heb gekocht. Had eerst de 25mm besteld en die later omgeruild voor 28mm's. (maar ongeopende verpakking).
Als we verder in het seizoen zaten, had ze wel van je over willen nemen. (maar dan eigenlijk maar eentje). Mijn banden zijn nog lang niet op namelijk.
Je hebt PM
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
je kan ook een normal velglint boven op het tape leggen (geen katoenen).
Dat deed ik 15 jaar geleden toen tubeless nog wat onbekend was.
Ik heb niet al de post helemaal doorgelezen. maar waar heb je het geprobeert. Met de koud van nu in de scheur gaat het vaak niet zet de boel eerst een uurtje binnen
Dat deed ik 15 jaar geleden toen tubeless nog wat onbekend was.
Ik heb niet al de post helemaal doorgelezen. maar waar heb je het geprobeert. Met de koud van nu in de scheur gaat het vaak niet zet de boel eerst een uurtje binnen