Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 25 sep 2020 08:13

Philippos schreef: 02 mei 2020 10:40 Ik heb hier eerder een vraag gesteld over mijn schwalbe pro one tle banden die aan de zijkant sealant lekken. Het schijnt normaal te zijn. Het wordt wel steeds erger. Wat ik zorgelijk vind is dat het langs de randen is van de verschillende delen van de band. Is dit normaal?
Het komt dus vaker voor, ik het ook met de nieuwe Schwalbe pro one tle met oranje logo. Met de vorige versie nooit gehad . Heb er niet zo'n probleem mee, maar het hoort niet zo te zijn lijkt me.
20200925_070543.jpg
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 25 sep 2020 09:27

Dit valt nog mee vergeleken met mijn banden destijds. Schwalbe Nederland vond dat er niets aan de hand was.
Ik had er wel last van omdat ik steeds mijn velgen moest schoonmaken.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 sep 2020 12:11

Dat hebben al mijn MTB banden. Schwalbe, Michelin.
Conti was vroeger helemaal drama, maar laaste jaren niet meer gereden.

Pirelli heeft het ook zei het wat minder. Ik zou me er niet druk om maken.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 sep 2020 13:03

Wilde gisteravond achterband van m'n dtswiss pr1600 wielset vervangen.
Had er een pirelli band opzitten die wel beetje versleten was (en langzaam druk verloor)
Had nog 2 Schwalbe pro one's liggen. (oude type) die ik op m'n enve wielset maar met moeite erop kreeg.
Dus dacht laat ik die maar eens proberen op de dtswiss wielset.
Dat werd hem dus niet, erop leggen ging redelijk makkelijk (zelfs zonder bandenlichters)
Met pomp kreeg ik band niet op druk, dus de booster geprobeerd.
3 keer geprobeerd en band leek zich te zetten, maar liet ik druk eruit (om vloeistof en ventielkern te monteren) hoorde ik band met paar ploppen zich loszetten.
Daarna maar een mavic ust band gepakt, ook booster nodig maar die bleef wel zitten.

Tja die oude Schwalbe pro one's waren al niet mijn vrienden, nu weer niet dus...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 sep 2020 13:37

UST is echt wel anders dan een TLR! Dat is een hele andere hieldraad, die banden zijn ook veel dikker in de wang. UST hoeft ook geen vloeistof is die is meteen dicht (met een UST velg)

Oude schwalbes kunnen inderdaad wat bewerkelijk zijn met bepaalde combo's

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 sep 2020 14:59

DDX schreef: 25 sep 2020 13:03 Wilde gisteravond achterband van m'n dtswiss pr1600 wielset vervangen.
Had er een pirelli band opzitten die wel beetje versleten was (en langzaam druk verloor)
Had nog 2 Schwalbe pro one's liggen. (oude type) die ik op m'n enve wielset maar met moeite erop kreeg.
Dus dacht laat ik die maar eens proberen op de dtswiss wielset.
Dat werd hem dus niet, erop leggen ging redelijk makkelijk (zelfs zonder bandenlichters)
Met pomp kreeg ik band niet op druk, dus de booster geprobeerd.
3 keer geprobeerd en band leek zich te zetten, maar liet ik druk eruit (om vloeistof en ventielkern te monteren) hoorde ik band met paar ploppen zich loszetten.
Daarna maar een mavic ust band gepakt, ook booster nodig maar die bleef wel zitten.

Tja die oude Schwalbe pro one's waren al niet mijn vrienden, nu weer niet dus...
??? Rijd nog steeds met oude Pro One's en Fusion 5 op gewone en tubeless ready velgen en herken het dat na het lossen van de druk de band weer los komt. Vlgns mij niets mis mee gewoon latex toevoegen en weer oppompen. Natuurlijk is het zo dat als de band en de tubeless velg nauwkeurig wat maatvoering op elkaar zijn afgestemd dat de band gewoon blijft zitten en zelfs met een handpompje kan worden opgepompt maar dat is m.i. maar voor enkele combinaties weg gelegd. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 sep 2020 16:11

Latex toevoegen gaat dit echt niet oplossen, velg komt gewoon volledig los van rand.
En ik ga er dan geen latex in doen, dat gaat leuke troep geven als ik dan booster aansluit vermoed ik.

Geen (oud type) pro one tle's op die velgen meer.
Nog even kijken wat ik er dan wel mee ga doen, misschien maar aan m'n vader geven die er met binnenbanden mee gaat rijden.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 sep 2020 16:23

Je kan hem nog met biba monteren, 1 kant los en dan biba eruit. Maar dan moet die ene hieldraad wel blijven zitten.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 sep 2020 18:42

Maar dat is nou juist het punt @Wasbeer2006, de hieldraad blijft niet op zijn plaats. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 25 sep 2020 18:48

Bij mijn schwalbe One TLE blijft ie ook niet op zijn plaats als ik de lucht eruit laat, maar met sealant erin blijft alles gewoon goed op druk.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 sep 2020 07:26

@orlok, mijn ervaring is als je het een nachtje laat staan het vaak wel blijft zitten. Daarnaast maar weer mijn tip, gebruik die schwalbe montage vloeistof die plakt toch iets als deze is opgedroogd.

Het is altijd een gok. Het gaat vaak best als de hiel loskomt, maar als het niet lukt is het een zooitje als je de vloeistof er al in hebt.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 sep 2020 07:41

Ik heb ook de oude Schwalbe Pro One TLE nog en geen enkel probleem met zweten.
Dat de band niet op zijn plaats blijft na leeglopen, heeft te maken met passing en/of te weinig velglint.
Heb vorige week 2 nieuwe Pro One's TLE van de vorige serie op m'n carbon DTSwiss velgen (Dicut ARC 1400) gelegd.
Wat een drama, heb het laatste stuk met een bandenlichter moeten doen en maar meteen sealant erin gedaan. Zo ontzettend strak zitten ze om de velg.
Compressor erop en meteen vol zonder lekken of wat dan ook en blijven erg goed op druk!
Wanneer ik de lucht eruit laat moet ik daarna de hieldraad uit de velgrand drukken, zo strak zit het vast!
Ik herken bovenstaande issues dus geheel niet... :o

Plaats reactie