Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 14 feb 2018 23:03

Stuiteren met mijn wielen deed ik weleens toen ik nog geen compressor had bij mijn mtb banden.
https://www.youtube.com/watch?v=r2QXS0LMefw

Met de Maxxis Padrone TR had dat waarschijnlijk ook niet geholpen, maar met de Schwalbe Pro One zou dat wel moeten werken, want meestal zitten die banden best strak op de velg. Schwalbe en Hutchinson racefietsbanden vond ik juist makkelijk op te pompen of 2 verschillende wielsets.

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 14 feb 2018 23:06

Met het zeepsop zag ik wel dat aan alle kanten lucht ontsnapte. Ventielen stonden gewoon strak aangedraaid. Ik ga maar eens wat velglint halen morgen. En bedankt voor je aanbod!

Stuiteren werkte niet :P

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 13 mar 2018 16:30

Vandaag toch blijvend lek gereden, al kan dat ook mijn eigen schuld zijn. Sinds montage in mei 2017 heb ik de sealant nooit ververst. :D Op de heenweg gewoon bijgepompt, dus kon zonder moeite op mijn werk komen. Maar de band blijft niet meer hard nu. Ging wat eerder naar huis vandaag en band gewoon weer opgepompt en thuis gekomen ermee. :winkthumb: Heb overigens met de Padrone TR set al 4360km gereden, dus eigenlijk zijn het prima banden.

https://www.pinkbike.com/photo/15688497/
https://www.pinkbike.com/photo/15688496/

7 april al weer de eerste wedstrijd weer. Denk toch dat ik nog even een setje vers rubber aan ga schaffen. Twijfel over weer de Padrone TR's of de Sworks Turbo TLR bandjes.

https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... ;orderby=4

Beide 28mm natuurlijk. En de Sworks Turbo schijnt een van de snelste bandjes te zijn. Maar of die net zo degelijk is als de Padrone TR weet ik eigenlijk niet. :roll:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 mar 2018 19:14

Suntoro schreef: 13 mar 2018 16:307 april al weer de eerste wedstrijd weer. Denk toch dat ik nog even een setje vers rubber aan ga schaffen. Twijfel over weer de Padrone TR's of de Sworks Turbo TLR bandjes.

https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... ;orderby=4

Beide 28mm natuurlijk. En de Sworks Turbo schijnt een van de snelste bandjes te zijn. Maar of die net zo degelijk is als de Padrone TR weet ik eigenlijk niet. :roll:
Vlgns mij zijn deze Sworks Turbo geen tubeless ready banden.! :roll:

Btw, heb nu zelf 4300 km in de wintermaanden gereden met de Pro One 23 mm met de Quattro's en zijn zo goed als op maar ben inmiddels wel over gestapt naar Hutchinson Fusion 3 ook in 23 mm op de carbonwielen voor de zomermaanden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 13 mar 2018 19:21

Reactie op hierboven:

Er staat toch echt tubeless ready of zoals S zegt: 2bliss ready.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 13 mar 2018 19:23

2bliss betekent bij Specialized tubeless ready. Dat is bij de mtb banden ook zo.

https://www.specialized.com/us/en/s-wor ... y/p/130701

De Hutchinson banden vind ik geen fijne banden, althans de Fusion 5 Performance en de Fusion All Season. De Pro One rijd ik ook nog steeds mee en dat gaat ok, maar ze rijden wel gewoon erg fijn. Maar die banden zijn al meer beschadigd dan de Padrone TR's waar veel meer kilometers mee zijn gereden. En de ervaring met Schwalbe zegt mij dat die niet zo goed zijn qua duurzaamheid. Misschien omdat de Padrones alleen fixed-gear zijn bereden of het zijn gewoon veel betere banden dan de Hutchinson en Schwalbe banden.

En voor mijn fixed gear races zoek ik gewoon een 28mm tubeless ready band die niet al te zwaar is. De keuze in 28mm is nog steeds niet zo heel groot.

Echter heb ik de Padrone TR zowel voor wedstrijden als voor woon-werk verkeer gebruikt in weer en wind. In beide geval een topbandje, met uitzondering van de lastige montage.

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 13 mar 2018 20:38

De nieuwe mavic ust misschien? Ik kan in de zomer pas zeggen hoeveel km ze ongeveer meegaan.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 13 mar 2018 21:03

Ik denk dat ik daar wel iets sneller antwoord op kan geven :lol:
Inmiddels weekje mee gefietst in zuid Spanje en aantal ritten in Nederland.
Montage gaat net zo makkelijk als normale buitenband en gewoon oppompen met normale pomp.
Maargoed die makkelijke montage is misschien alleen op Mavic velgen.

Bevalt tot nu toe prima.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 16 mar 2018 18:36

Thanks. Die Mavic banden hadden een optie kunnen zij, mits ze niet in samenwerking met Hutchinson waren gefabriceerd. Al heb ik geen ervaring met de nieuwere 11 Storm compound van Hutchinson. Maar was niet zo enthousiast over de Hutchinson banden voor de 11 Storm compound in ieder geval.

Denk wel dat de UST banden van Mavic makkelijk monteren op niet UST velgen. Misschien wat krap, maar wel makkelijk op te pompen.

Waarschijnlijk dat ik toch de gok ga nemen met Specialized Sworks Turbo 2Bliss 28mm. Denk dat die sowieso veel makkelijker zullen monteren dan de Maxxis Padrone TR banden en zijn nog 2,- euro goedkoper ook p.s. :lol:

Toch twijfel ik een beetje omdat de Maxxis Padrones TR toch wel heel fijn reden onder alle omstandigheden. En me nooit echt in de steek hebben gelaten, maar mijn huidige achterband zal ik moeten repareren om hem nog tubeless te kunnen gebruiken. :(

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 17 mar 2018 05:49

Zijn er eigenlijk ook goede tubeless banden met gele wang?
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 17 mar 2018 08:22

Suntoro schreef: 16 mar 2018 18:36 Thanks. Die Mavic banden hadden een optie kunnen zij, mits ze niet in samenwerking met Hutchinson waren gefabriceerd. Al heb ik geen ervaring met de nieuwere 11 Storm compound van Hutchinson. Maar was niet zo enthousiast over de Hutchinson banden voor de 11 Storm compound in ieder geval.

Denk wel dat de UST banden van Mavic makkelijk monteren op niet UST velgen. Misschien wat krap, maar wel makkelijk op te pompen.

Waarschijnlijk dat ik toch de gok ga nemen met Specialized Sworks Turbo 2Bliss 28mm. Denk dat die sowieso veel makkelijker zullen monteren dan de Maxxis Padrone TR banden en zijn nog 2,- euro goedkoper ook p.s. :lol:

Toch twijfel ik een beetje omdat de Maxxis Padrones TR toch wel heel fijn reden onder alle omstandigheden. En me nooit echt in de steek hebben gelaten, maar mijn huidige achterband zal ik moeten repareren om hem nog tubeless te kunnen gebruiken. :(
Bij twijfel niet doen, gewoon blijven rijden met de Padrones :winkthumb:
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 18 mar 2018 10:25

Ik denk inderdaad dat ik toch bij de Maxxis Padrone TR blijf. :winkthumb: Ik heb nog nooit 4400km met een achterband gedaan. (Wellicht niet zo eerlijk vergelijk. Omdat je achterband niet hard slijt op een fixed gear, mits je niet skid ermee, maar toch. :like: )

Dan maar even klooien met de montage, maar dat zal wel lukken weer. Mijn voorband is eigenlijk nog veels te goed met uitzondering dat het ruwe eraf is en het mooie echte slick is geworden. Tijdens wedstrijden gebruik je echt de hele ronding van de band in de bochten.

Rubber voelt nog steeds plakkerig als ik er met mijn handen overheen ga. Ik denk dat ik die achter ga monteren en voor een nieuwe monteer. Zal beter zijn voor de grip in de bochten als het nat is etc., denk ik.
Laatst gewijzigd door Suntoro op 18 mar 2018 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie