Ik heb de dynaplug race in huis gehaald. Twijfelde nog even of ik de micro pro zou aanschaffen vanwege het mesje om de uitstekende plug af te kunnen snijden. DDX gaf al aan dat dat niet nodig is en die pluggen zijn ook zo klein dat dat idd niet nodig lijkt.
Ik las ook dat de punt uiteindelijk van de plug afvalt en oplost naar verloop van tijd in je band. Hij is iig zo klein dat het geen probleem lijkt.
Lekker compact die racer uitvoering. Top
Tubeless
Dynaplug heeft mij vandaag weer gered.
Begon toen fietsmaatje lek had, toen keek ik ook even mijn bandjes na en zag ik dat ik ergens wit plekje had van sealant op mijn voorband. Geen druk verloren.
80km verder reed ik door grind en toen begon sealant uit band te spuiten en binnen 20 seconde stond ik met platte band.
Was op het plekje wat eerder wel gedicht was, maar door stukje grind net ff wat verder open getrokken vermoed ik.
Lucht erbij gepompt en dynaplug erin gestoken, toen hoorde ik nog wat sissend geluid maar het leek redelijk te houden, zou ik iig thuis komen.
Band verloor wel wat druk, dus 10km verder op de pont nog maar even bijgepompt.
Daarna nog zo'n 30km gefietst zonder druk verlies
Begon toen fietsmaatje lek had, toen keek ik ook even mijn bandjes na en zag ik dat ik ergens wit plekje had van sealant op mijn voorband. Geen druk verloren.
80km verder reed ik door grind en toen begon sealant uit band te spuiten en binnen 20 seconde stond ik met platte band.
Was op het plekje wat eerder wel gedicht was, maar door stukje grind net ff wat verder open getrokken vermoed ik.
Lucht erbij gepompt en dynaplug erin gestoken, toen hoorde ik nog wat sissend geluid maar het leek redelijk te houden, zou ik iig thuis komen.
Band verloor wel wat druk, dus 10km verder op de pont nog maar even bijgepompt.
Daarna nog zo'n 30km gefietst zonder druk verlies
Tja, mazzel dat je een leeg gelopen tubeless band, die dus uit zijn sponning is gesprongen, onderweg hebt kunnen oppompen, dat komt vlgns mij niet vaak voor. Althans het is mij nog niet gelukt, ook niet met CO2.
Het gebeurt bij mij zelfs zo dat, als ik de band laat leeg lopen om er latex bij te voegen/vervangen, meerdere keren daarna moet worden geprobeerd op te pompen (compressor) om opnieuw de band te laten ploppen.!! Soms, toevallig gisteren, opnieuw een tubeless tape moeten vervangen anders lukte het niet.
Het gebeurt bij mij zelfs zo dat, als ik de band laat leeg lopen om er latex bij te voegen/vervangen, meerdere keren daarna moet worden geprobeerd op te pompen (compressor) om opnieuw de band te laten ploppen.!! Soms, toevallig gisteren, opnieuw een tubeless tape moeten vervangen anders lukte het niet.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hangt denk van je velg af, ik moet als band leeg is nog best hard duwen tegen band om hem uit velgrand te krijgen.
Maar ook kwestie van niet sturen op het moment dat je merkt dat band echt leeg loopt. (maar dat is zoiezo slim, want met lege band is sturen vrij lastig)
Maar ook kwestie van niet sturen op het moment dat je merkt dat band echt leeg loopt. (maar dat is zoiezo slim, want met lege band is sturen vrij lastig)
https://www.cyclingweekly.com/news/prod ... rly-406530
Toevallig zat ik dit te lezen net. Mss is de velg niet voldoende geschikt voor tubeless. De buitenband zou bijna niet of heel moeilijk vanuit de velgrand mogen aflopen.
Of zou het kunnen zijn dat de buitenband niet strak genoeg zit op de velg? Ik heb wat gescholden en tijd besteed om mijn pro one's op de velgen te krijgen maar blijkbaar is dat een goed teken voor tubeless montage ( het oppompen ging wel zeer makkelijk zonder booster of co2)
Toevallig zat ik dit te lezen net. Mss is de velg niet voldoende geschikt voor tubeless. De buitenband zou bijna niet of heel moeilijk vanuit de velgrand mogen aflopen.
Of zou het kunnen zijn dat de buitenband niet strak genoeg zit op de velg? Ik heb wat gescholden en tijd besteed om mijn pro one's op de velgen te krijgen maar blijkbaar is dat een goed teken voor tubeless montage ( het oppompen ging wel zeer makkelijk zonder booster of co2)
Of een band er wel/niet moeilijk op te leggen is maakt niet uit. Mijn tubeless banden kan ik met de hand op de velg leggen. Eenmaal ‘geplopt’ komen ze niet vanzelf los van de velgrand. Zelfs zonder sealant blijven ze al goed zitten. Onderweg oppompen van een lege band is dan ook geen enkel probleem. (Wtb byway op dr velg)
o'7o
Begrepen, dat is dus het verschil tussen zgn UST velgen en normale velgen die tubeless gemaakt zijn door de gebruiker, ik dus.! Nu begrijp ik dan ook dat sommige mensen het niet voor mekaar krijgen de tubeless band uit de velg te krijgen en zelfs kniptangen gebruiken om de band maar kapot te knippen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Net n ritje gemaakt. Na 800m al bij mn voorband sealant te zien. Bleek een scherp steentje te zijn, sealant siste/drupte er zachtjes uit, steentje er maar uit gahaald, volgende 4km nog 2keer wat sissen en druppelen. Bleef uiteindelijk dicht. Top.
Kom ik thuis, hang mn fiets op om schoon te maken zie ik tot mijn verbazing volop sealant spetters op mn frame en zadelpen.
Dit heeft me dus twee keer stilstaan gescheeld vandaag. Een keer binnenband vervangen en een keer plakken. Geniaal dat tubeless. Ik ben fan.
Kom ik thuis, hang mn fiets op om schoon te maken zie ik tot mijn verbazing volop sealant spetters op mn frame en zadelpen.
Dit heeft me dus twee keer stilstaan gescheeld vandaag. Een keer binnenband vervangen en een keer plakken. Geniaal dat tubeless. Ik ben fan.
Of je woont in Leerdam maar anders heb je wel veel pech om binnen 4km al 3keer een lekke band te krijgen.
Met wat voor tubeless banden en met welke druk rijd je.?
Met wat voor tubeless banden en met welke druk rijd je.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat zou wel ernstig zijn, het was 2x lek.
De eerste 4 km bleef het gaatje in de voorband blijkbaar iets open, na 4 km en een paar keer sealant bruisen zat ie eindelijk dicht. Dat was lek 1.
Toen ik thuis kwam zag ik dat er achter ook een lek was geweest. Dat was lek 2. (of mss wel meer, het was nogal wat sealant op het frame en zadelpen...)
Ik rijd trouwens schwalbe pro ones, 6.5 bar achter 6 bar voor. 88kg rijdersgewicht.
De eerste 4 km bleef het gaatje in de voorband blijkbaar iets open, na 4 km en een paar keer sealant bruisen zat ie eindelijk dicht. Dat was lek 1.
Toen ik thuis kwam zag ik dat er achter ook een lek was geweest. Dat was lek 2. (of mss wel meer, het was nogal wat sealant op het frame en zadelpen...)
Ik rijd trouwens schwalbe pro ones, 6.5 bar achter 6 bar voor. 88kg rijdersgewicht.
Zowel voor- als achterband binnen een paar kilometer al lek, dat is wel pech hebben. Maar idd geluk dat je tubeless rijdt anders was het een binnenbandje en daarna repareren of toch maar in het vervolg 2x biba's meenemen.DJDennis schreef: ↑12 feb 2019 19:02 Dat zou wel ernstig zijn, het was 2x lek.
De eerste 4 km bleef het gaatje in de voorband blijkbaar iets open, na 4 km en een paar keer sealant bruisen zat ie eindelijk dicht. Dat was lek 1.
Toen ik thuis kwam zag ik dat er achter ook een lek was geweest. Dat was lek 2. (of mss wel meer, het was nogal wat sealant op het frame en zadelpen...)
Ik rijd trouwens schwalbe pro ones, 6.5 bar achter 6 bar voor. 88kg rijdersgewicht.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless