Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 mei 2017 10:13

ceejee schreef:Bedankt voor jullie tips.

Ik zal een beetje sealant bijtanken en verder gaan. :like:
Dat is idd ook wel belangrijk want anders kom je zonder of met te weinig latex te zitten. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 mei 2017 11:33

Twee weken geleden de oude one tubeless (die inmiddels niet meer te krijgen zijn) vervangen voor de pro one 25mm.

Op een notubes alpha velg vallen ze 27,5 mm wat mij betreft op een randje voor een racer, breder hoeft van mij echt niet.

Ik gebruik de set alleen voor in de bergen en in de maand maart.

Grip was tijdens een natte LBL subliem, druk op 5,5 bar dat was perfect lager erna nog even geprobeerd, maar dan gaan ze rollen. In droog weer zou ik hem achter op 6.0 zetten. Anders wordt het wel een hele softe bende.

Als je veel op beter asphalt rijd dan in de ardennen zou ik op deze velgen 23mm monteren die ook al op 25.3mm uitkwamen.

Nog maar 250km op gereden en ze hangen in de schuur te wachten op de waalse pijl.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 03 mei 2017 23:25

Voor wie de Hutchinson Fusion 5 Tubeless wil proberen, ik heb nog 1 nieuwe over: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=80809

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 04 mei 2017 18:04

Wiliertoerist schreef:Voor wie de Hutchinson Fusion 5 Tubeless wil proberen, ik heb nog 1 nieuwe over: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=80809
Stop je nu door Specialized met tubeless rijden... :roll:. Heb pas verse tubeless banden gekocht...

Zag vandaag op Insta dat Zipp dit jaar ook een tubeless versie van hun banden op de markt uitbrengt... http://www.zipp.com/accessories/detail. ... 150l6yuvyo
Nette gewichten, maar geen idee hoe Zipp banden überhaupt rijden. Ik zie er nooit iemand mee rijden.

Overigens zijn de Maxxis Padrones TR onderweg voor op mijn woon-werk fiets...

Op mijn racer rijden de 25mm Pro Ones nog steeds erg fijn zonder problemen... Achter 2 weken terug een nieuwe Pro One gemonteerd... Maar ben toch ook wel benieuwd hoe de Maxxis Padrones TR rijden. Tubeless ready versie is toch lichter dan de tubeless versie, maar zou op een TR velg moeten werken... :winkthumb:

eonderde
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:56

eonderde 05 mei 2017 16:46

Heb in mijn Schwalbe Pro one een klein lekje. Is wel gedicht met de latex, maar gaat elke rit weer open. Ik zie namelijk elke keer een klein beetje latex op mijn rem en zitbuis en de druk loopt ook terug. Gaatje is aan de buitenkant niet te herkennen. Iemand een idee hoe ik een dergelijk gaatje vind en van binnenuit kan plakken? Bandje heeft er pas zo'n 1000km op de teller. Dus weggooien is een beetje zonde, gezien de prijs van een pro-one

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 05 mei 2017 17:40

Bekend verhaal met de Pro One.
Zo heb ik er 6 "versleten" vorig seizoen. Daarna overgestapt op Specialized bandjes, gewoon met biba op de racer.
Op de crosser ga ik nog wel een poging wagen, maar weet nog niet met welke bandjes.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 mei 2017 18:30

eonderde schreef:Heb in mijn Schwalbe Pro one een klein lekje. Is wel gedicht met de latex, maar gaat elke rit weer open. Ik zie namelijk elke keer een klein beetje latex op mijn rem en zitbuis en de druk loopt ook terug. Gaatje is aan de buitenkant niet te herkennen. Iemand een idee hoe ik een dergelijk gaatje vind en van binnenuit kan plakken? Bandje heeft er pas zo'n 1000km op de teller. Dus weggooien is een beetje zonde, gezien de prijs van een pro-one
Het vinden van een lek die zich zelf dicht is bijna niet mogelijk. Ik zou er ook geen tijd aan besteden en gewoon gaan fietsen de latex doet toch wel zijn werk. Zorg iig dat er altijd voldoende latex - 30ml - in zit en probeer het lek zodra die zich weer manifesteert met een krijtje op de zijkant van de band te markeren.

Plakken aan de binnenkant met een "Simson" plakker. Maar voordat je de solutie en plakker erop plakt eerst aan de binnenkant een ong. 8mm rondje tubeless tape over het gaatje plakken. Dat voorkomt dat er na verloop van tijd door de hoge druk de "Simson" plakker naar buiten wordt gedrukt. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 06 mei 2017 21:49

eonderde schreef:Heb in mijn Schwalbe Pro one een klein lekje. Is wel gedicht met de latex, maar gaat elke rit weer open.
Mij bevalt het mengen van Stans Tire sealant en Slime tube sealant (voor binnenbanden) erg goed. Slime is dikker en er zitten rubberen korrels in. Door deze twee sealants te mengen ontstaat een beetje stroperige vloeistof die het gaatje beter dicht dan alleen latex sealant. Gebruik je alleen deze dikke Slime, dan krijg je te maken met onbalans door de stroperigheid. Ik heb dit 50/50 mengsel getest met een twee Pro Ones met grotere en kleinere gaten/lekken. Kleine gaatjes worden hiermee echt duurzaam gedicht bij 7 bar, het grotere gat > 3mm ging op den duur bij die druk wel weer even voor een paar seconden open om daarna weer keurig te sluiten.

Afbeelding
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 10 mei 2017 19:48

Ondanks dat de Pro One niet zo duur meer is bij sommige shops, heb ik weinig plezier beleeft aan mijn onlangs laatst gekochte... Afgelopen zondag in 1x afgeschreven bij mijn 3e ritje ermee. Dat was in Limburg/België... Waren wel allemaal redelijk grote lange ritjes.

Afbeelding

Wilde juist met deze band het aantal km's gaan bijhouden op Strava... Nu zijn het er maar 445,5km... :evil:

Maar welke band dan ook had ik afgeschreven, tubeless of niet tubeless. Was in een rechte snelle afdaling. Reed op zich niet superhard, rond de 60km/u. Zag wat op het fietspad liggen op laatste moment en lifte mijn voorwiel nog een beetje... Achterband plofte uit elkaar en sealant spoot eruit, maar kon mijn fiets goed onder controle houden en remde gewoon rustig af. Binnenbandje er in gedaan en mijn weg vervolgt. Blijkbaar ging dat nog. Gister keek ik er nog eens goed naar en zag toen pas dat er en scheur van 2 cm in de band zit... :evil:

Maar wat zijn die fietspaden slecht in België en ligt er veel vuil op de paden... Fietspaden langs de wegen waar ook auto's rijden bedoel ik dan. Was met 2 andere fietsmaten, maar een ander maatje had ook eerder lek gereden die dag...

Verder ben ik met de Maxxis Padrone TR op mijn woon-werk fixie gaan rijden. Helaas heb ik ze nog niet tubeless kunnen monteren, dus zit er nu gewoon een biba in. Ontsnapt teveel lucht langs de band en het velgbed. Zowel met de vloerpomp als met mijn compressor is het niet gelukt. Waarschijnlijk zal ik meer tubeless tape moeten monteren om de kier kleiner te maken. Maar tubeless tape had ik even niet meer (en eigenlijk wil ik ook niet teveel tape monteren...). Maar heb de Padrones TR's niet gekocht om met biba te rijden... :roll:

Ondanks dat lijken de Maxxis Padrones TR 28mm veel beter te rollen dan Panaracer Gravel Kings 28mm met biba die ik eerst op mijn fixie had zitten... Ze voelen wel harder aan, maar blijkbaar lopen ze ook sneller, want ik heb verder niet veranderd aan mijn fiets en mijn gemiddelde snelheid is gemiddeld gewoon 2km/u hoger... Ook ziet het rubber er erg degelijk uit en zie je geen kleine beschadigingen, ondanks dat de wegen naar mijn werk niet altijd even mooi zijn....

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 10 mei 2017 20:14

Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen niet te doen
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 mei 2017 21:42

Suntoro schreef:Helaas heb ik ze nog niet tubeless kunnen monteren, dus zit er nu gewoon een biba in. Ontsnapt teveel lucht langs de band en het velgbed. Zowel met de vloerpomp als met mijn compressor is het niet gelukt. Waarschijnlijk zal ik meer tubeless tape moeten monteren om de kier kleiner te maken. Maar tubeless tape had ik even niet meer (en eigenlijk wil ik ook niet teveel tape monteren...). Maar heb de Padrones TR's niet gekocht om met biba te rijden... :roll:
Heb je het al eens geprobeerd om zonder binnenkern in het ventiel de band op te pompen.? Soms is het gewoon te weinig luchtstroom om de band te laten ploppen omdat er teveel lucht langs de randen ontsnapt. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 mei 2017 00:05

Orlok schreef:
Suntoro schreef:Helaas heb ik ze nog niet tubeless kunnen monteren, dus zit er nu gewoon een biba in. Ontsnapt teveel lucht langs de band en het velgbed. Zowel met de vloerpomp als met mijn compressor is het niet gelukt. Waarschijnlijk zal ik meer tubeless tape moeten monteren om de kier kleiner te maken. Maar tubeless tape had ik even niet meer (en eigenlijk wil ik ook niet teveel tape monteren...). Maar heb de Padrones TR's niet gekocht om met biba te rijden... :roll:
Heb je het al eens geprobeerd om zonder binnenkern in het ventiel de band op te pompen.? Soms is het gewoon te weinig luchtstroom om de band te laten ploppen omdat er teveel lucht langs de randen ontsnapt. ;)
Heb ik inderdaad al een keertje geprobeerd. Maar zal morgen mijn compressor als ik op tijd thuis ben een goed vullen. Hopelijk zijn mijn benedenburen niet thuis, want de herrie van die compressor is niet optimaal met boven- en onderburen.... :lol:

Plaats reactie