Mijn tip zou zijn, gewoon opnieuw velgtape aanbrengen heeft bij mij tot nog toe altijd geholpen.DDX schreef: ↑31 mei 2021 11:25 Zaterdagavond was het banden vervang tijd voor 2 fietsen.
Een pro one 25mm achterband was na 3700 wel aan vervanging toe, vrijdag lekje die keurig gedicht werd door vloeistof maar vertrouwde het toch niet helemaal, gat was best groot en leek zaterdagochtend ook nog wat vloeistof uit te komen.
En bij inspectie van band zag ik ook kleine beschadiging op andere plek.
Op een Enve 5.6 velg, ging redelijk soepel, wel bandenlichters nodig om beide kanten van band op velg te krijgen.
Niet de makkelijkste velg maar daarna schwalbe booster en band zat goed, vloeistof erin en klaar.
Toen 2e wiel, ffwd f3d met pro one 30mm
6200km en op 1 plek begon canvas door banden te komen, echt tijd voor nieuwe band dus.
Ik wist van vorige keer al dat band er makkelijk op zou gaan toen kreeg ik hem met vloerpomp gewoon op druk/in randen.
Nou dit keer niet...
Band ging er wel makkelijk op maar gewone pomp had geen effect.
Booster dan maar, nou lucht ging er langs alle rand net zo hard weer uit.
3 pogingen, ook zeepsop geprobeerd geef effect.
Binnenbandje erin dan maar om 1 kant van rand te zetten, ook toen weer booster maar nogsteeds alle lucht eruit langs 1 kant.
Paar pogingen verder maar opgegeven.
Goede training van armspieren om steeds die booster weer op druk te brengen zullen we maar zeggen.
Deze week maar extra laag velgtape erin, of heeft iemand nog andere tips ?
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Update: band is zonder problemen vervangen onder garantie.croix schreef: ↑28 mei 2021 11:12 Ik had tijdens mijn laatste rit onderstaand lek in mijn tubeless band. Een klein gaatje juist boven de hieldraad van de band. Het lek ging daarom ook niet dicht door de sealant, omdat er enkel lucht uit kwam als er onder een bepaalde hoek druk op de band kwam. In de zone rond het lek is nog andere slijtage te zien, alsof de band niet goed aan de hieldraad is vastgemaakt. Ik kon geen scherpe randen aan de velg vinden.
Er staat nog maar 500km op die band.
Wat denken jullie?
- Gevalletje pech of gevalletje garantie?
- Nog te repareren of toch maar afschrijven?
Lek_HutchinsonFusionPerformanceTLR25mm.png
- Als te repareren, hoe dan? Secondenlijm? Plakker aan de binnenkant gaat niet lukken denk ik gezien het zo dicht op de hieldraad zit.
Untitled 4.001.jpeg
IMG_5636.jpeg
Ik heb de Hutchinson Performance TLR nu op twee wielsets en ben toe aan mijn tweede set. De eerste set heeft het zonder problemen 5000+km uitgehouden (voorband zit aan 6200 en is nog steeds prima, achterband was op/vierkant na 5500km). Dus hopelijk was bovenstaande gewoon een one-off...
Bedankt voor de input!
Voor de ervaringsdeskundigen, heb nu een P ZERO™ Race TLR 700x26C , hoeveel bar rijden jullie je banden op? Ik vind eigenlijk van allerlei verhalen online, ben atm 89kg en 1,96 lang. Zit ik dan met 6 bar gewoon prima?
Kijkend naar : https://www.lightbicycle.com/newsletter ... harts.html geven hun aan voor AR 55 Pro met intern 21 zo rond de 87 PSI of 6 bar dus lijkt me dan perfect?
Kijkend naar : https://www.lightbicycle.com/newsletter ... harts.html geven hun aan voor AR 55 Pro met intern 21 zo rond de 87 PSI of 6 bar dus lijkt me dan perfect?
5 bar, weeg 77 kg en mijn fiets + accessoires 9 kgRolandos schreef: ↑01 jun 2021 22:23 Voor de ervaringsdeskundigen, heb nu een P ZERO™ Race TLR 700x26C , hoeveel bar rijden jullie je banden op? Ik vind eigenlijk van allerlei verhalen online, ben atm 89kg en 1,96 lang. Zit ik dan met 6 bar gewoon prima?
Kijkend naar : https://www.lightbicycle.com/newsletter ... harts.html geven hun aan voor AR 55 Pro met intern 21 zo rond de 87 PSI of 6 bar dus lijkt me dan perfect?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
6 bar kan. Maar je kan ook nog wel iets lager.
Ik zou eens gaan testen tussen de 5 en 6 en gaan rijden wat je prettig vind.
6 is iig niet perse fout, maar afhankelijk van je setup denk ik dat je rond de 5.5 beter zit. Misschien zelfs 5.
Ik zou eens gaan testen tussen de 5 en 6 en gaan rijden wat je prettig vind.
6 is iig niet perse fout, maar afhankelijk van je setup denk ik dat je rond de 5.5 beter zit. Misschien zelfs 5.
Ik ga voor 5.25Rolandos schreef: ↑01 jun 2021 22:23 Voor de ervaringsdeskundigen, heb nu een P ZERO™ Race TLR 700x26C , hoeveel bar rijden jullie je banden op? Ik vind eigenlijk van allerlei verhalen online, ben atm 89kg en 1,96 lang. Zit ik dan met 6 bar gewoon prima?
Kijkend naar : https://www.lightbicycle.com/newsletter ... harts.html geven hun aan voor AR 55 Pro met intern 21 zo rond de 87 PSI of 6 bar dus lijkt me dan perfect?
Begin met zakken tot dat je het niet meer lekker vind rijden zou ik zeggen. Wel op tijd stoppen, niet opeens op 1 bar proberen. Dat zou hetzelfde zijn als je ketting buiten je kooi om leggen en het raar vinden dat de boel herrie maakt.
Ik hanteer een verschil van een halve bar tussen voor en achter.
Hoe harder een band is opgepompt - bijv. totaal gewicht van 85 kg en 120 PSI/8 bar - hoe minder rolweerstand wordt ondervonden, uiteraard gaat dit wel ten laste van het comfort.Rolandos schreef: ↑01 jun 2021 22:23 Voor de ervaringsdeskundigen, heb nu een P ZERO™ Race TLR 700x26C , hoeveel bar rijden jullie je banden op? Ik vind eigenlijk van allerlei verhalen online, ben atm 89kg en 1,96 lang. Zit ik dan met 6 bar gewoon prima?
Kijkend naar : https://www.lightbicycle.com/newsletter ... harts.html geven hun aan voor AR 55 Pro met intern 21 zo rond de 87 PSI of 6 bar dus lijkt me dan perfect?
Daaruit zou je kunnen concluderen dat bij 89kg + 10kg gewicht 6 bar m.i. aan de lage kant is.
Zelf ben ik 92kg en rijd met 25mm tubeless bandjes op 6,5 en 7bar. Als ik op een lagere druk ga rijden heb ik vaak het 'gevoel' dat ik een te zachte band heb. For me just two cents.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Check, mijne zijn 26mm. Vandaag 123km met 6 bar voor/achter gereden en was eigenlijk wel prima. Als deze op zijn, ram er wel 28mm onder. Dan kan de druk nog wat minder. Maar is gewoon wat uitproberen I guess. Ook een stukje eigen voorkeurOrlok schreef: ↑02 jun 2021 11:33Hoe harder een band is opgepompt - bijv. totaal gewicht van 85 kg en 120 PSI/8 bar - hoe minder rolweerstand wordt ondervonden, uiteraard gaat dit wel ten laste van het comfort.Rolandos schreef: ↑01 jun 2021 22:23 Voor de ervaringsdeskundigen, heb nu een P ZERO™ Race TLR 700x26C , hoeveel bar rijden jullie je banden op? Ik vind eigenlijk van allerlei verhalen online, ben atm 89kg en 1,96 lang. Zit ik dan met 6 bar gewoon prima?
Kijkend naar : https://www.lightbicycle.com/newsletter ... harts.html geven hun aan voor AR 55 Pro met intern 21 zo rond de 87 PSI of 6 bar dus lijkt me dan perfect?
Daaruit zou je kunnen concluderen dat bij 89kg + 10kg gewicht 6 bar m.i. aan de lage kant is.
Zelf ben ik 92kg en rijd met 25mm tubeless bandjes op 6,5 en 7bar. Als ik op een lagere druk ga rijden heb ik vaak het 'gevoel' dat ik een te zachte band heb. For me just two cents.!
Nog even terugkomen op f3d wiel icm schwalbe band.
Extra laag velglint gemonteerd en toen icm booster op druk gekregen.
Vandaag wel weer pech met de enve waar ik dus net die nieuwe achterband op had gemonteerd.
Reed waarschijnlijk door wat scherps heen ofzo want opeens spoot latex echt uit band, zo erg had ik het nog nooit meegemaakt.
Bijpompen en het begon er meteen al weer uit te spuiten, dus plug erin gestoken en toen borrelde het alleen nog een beetje maar druk zakte wel tot ongeveer 3 bar.
Ik moest nog 30km dus maar lekker naar huis gereden zo.
Wel jammer van de net nieuwe band...
Extra laag velglint gemonteerd en toen icm booster op druk gekregen.
Vandaag wel weer pech met de enve waar ik dus net die nieuwe achterband op had gemonteerd.
Reed waarschijnlijk door wat scherps heen ofzo want opeens spoot latex echt uit band, zo erg had ik het nog nooit meegemaakt.
Bijpompen en het begon er meteen al weer uit te spuiten, dus plug erin gestoken en toen borrelde het alleen nog een beetje maar druk zakte wel tot ongeveer 3 bar.
Ik moest nog 30km dus maar lekker naar huis gereden zo.
Wel jammer van de net nieuwe band...
Plakker aan de binnenkant van je band plakken?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ultieme truuk op een buitenband toch op de velg te krijgen?
Schwalbe One TLE bandje krijg ik écht niet om de velg.
Zeepsop, vet, band opwarmen,... M'n handen liggen bijna open, maar geen succes. Ook bandenlichters helpen niet.
Ik zou het stom vinden om hiermee naar de fietsenmaker te moeten.
Schwalbe One TLE bandje krijg ik écht niet om de velg.
Zeepsop, vet, band opwarmen,... M'n handen liggen bijna open, maar geen succes. Ook bandenlichters helpen niet.
Ik zou het stom vinden om hiermee naar de fietsenmaker te moeten.
Om terug te brengenhayes schreef: ↑04 jun 2021 19:29 Ultieme truuk op een buitenband toch op de velg te krijgen?
Schwalbe One TLE bandje krijg ik écht niet om de velg.
Zeepsop, vet, band opwarmen,... M'n handen liggen bijna open, maar geen succes. Ook bandenlichters helpen niet.
Ik zou het stom vinden om hiermee naar de fietsenmaker te moeten.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4