Tubeless
Ik heb het geprobeerd met de Conti 4000SII (die viel wel bijna 32mm) en met de Schwalbe One TLE. Voor het gevoel zijn ze beiden toch echt trager en op de juiste (lage) druk voelen ze gewoon te zacht voor mij.
Of ze echt trager zijn, is natuurlijk moeilijk vast te stellen. Ze voelen trager en dat is voldoende voor mij. Ik vind de 25-26mm banden (tubeless) echt ruim comfortabel genoeg op mijn BMC (die ook al erg comfortabel is)
Of ze echt trager zijn, is natuurlijk moeilijk vast te stellen. Ze voelen trager en dat is voldoende voor mij. Ik vind de 25-26mm banden (tubeless) echt ruim comfortabel genoeg op mijn BMC (die ook al erg comfortabel is)
Ik zou toch graag een eens een blinde test zien
Een beetje gevaar is goed voor het hart?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12460
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De nieuwere banden vallen veel smaller.
Mijn oude prirelli, schwalbe en Michelle 25mm vielen allemaal circa 29.5mm
De nieuwe prirelli 28mm komen ook op 29mm
Ik koop niet smaller meer dan 28mm. Ik denk dat in de bergen 30mm nog iets fijner is.
Mijn oude prirelli, schwalbe en Michelle 25mm vielen allemaal circa 29.5mm
De nieuwe prirelli 28mm komen ook op 29mm
Ik koop niet smaller meer dan 28mm. Ik denk dat in de bergen 30mm nog iets fijner is.
Vandaag mn eerste set tubeless gemaakt met Orange Sealant. Eitje - piece of cake - whistle of a penny.
Banden ( WTB Raddler 40mm ) er af - tubeless ventielen ( Muc-Off ) in de DT Swiss C1850 - banden terug, even laten ploppen met een CO2 patroon - latex er in - 50ml per band - ventielkern terug en oppompen met de aloude en goede Rennkompressor.
Nu nog even wachten op de rest van de onderdelen - ombouwen en testen maar.
Banden ( WTB Raddler 40mm ) er af - tubeless ventielen ( Muc-Off ) in de DT Swiss C1850 - banden terug, even laten ploppen met een CO2 patroon - latex er in - 50ml per band - ventielkern terug en oppompen met de aloude en goede Rennkompressor.
Nu nog even wachten op de rest van de onderdelen - ombouwen en testen maar.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
De Wolfpacks heb ik binnen. 297 gram voor 28 mm versie. Niet super licht, maar wel iets lichter dan Conti GP5000TL.
Monteren zal nog even duren. M'n huidige Schwalbe Ones zijn nog goed.
Monteren zal nog even duren. M'n huidige Schwalbe Ones zijn nog goed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12460
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is wel een redelijk gewicht. Er zijn er weinig die eronder komen.
De tlr banden die daar (ruim) onder gaan zijn stuk voor stuk te zwak
De tlr banden die daar (ruim) onder gaan zijn stuk voor stuk te zwak
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12460
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mijn schwalbe 28mm wegen 320 en 315 gram.... De nieuwe (smalle) 28mm misschien, dat zou kunnen.
Maar ik vind ook de oude 25mm schwalbe van 275 gram aan de zwakke kant.
Bij een bar of 4.5 beginnen ze weg te zwikken achter, iets wat bv een pirelli niet doet op die spanning.
Maar ik vind ook de oude 25mm schwalbe van 275 gram aan de zwakke kant.
Bij een bar of 4.5 beginnen ze weg te zwikken achter, iets wat bv een pirelli niet doet op die spanning.
Nou daar heb ik met de oude maar ook met de nieuwe Pro One's geen last van want ik rijd niet op 4,5 bar met mijn 25 mm tubelessbanden want met mijn 92+ kg rijd ik op 6 en 6,5 bar.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12460
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat ik aangeef zijn ook wel persoonlijke voorkeuren/nuances.
Dat heeft met zoveel zaken te maken. Rijstijl, omgeving, gewicht etc.
Andere kant ligt de tijd dat je een zo licht mogelijk en soepel bandje wilt hebben ver achter ons met de steeds breder worden de banden.
Je moet een band hebben met de beste balans. Neem bv bij de MTB de schwalbe lightskins, die zijn gewoon te dun, die moet je op 2 bar gaan zetten anders gaan ze rollen, dan streef je het doel weer voorbij. (de lightskins zijn officieel ook voor biba's en niet voor tubelessgebruik, maar het werkt wel)
Ik merk bv ook op de MTB dat pirelli heel erg het middel houd, het totaal pakket is gewoon een van de beste. Redelijk gewicht, stevig, veel grip, weinig slijtage en zelden tot niet lek. Wat wil je nog meer.
Dat heeft met zoveel zaken te maken. Rijstijl, omgeving, gewicht etc.
Andere kant ligt de tijd dat je een zo licht mogelijk en soepel bandje wilt hebben ver achter ons met de steeds breder worden de banden.
Je moet een band hebben met de beste balans. Neem bv bij de MTB de schwalbe lightskins, die zijn gewoon te dun, die moet je op 2 bar gaan zetten anders gaan ze rollen, dan streef je het doel weer voorbij. (de lightskins zijn officieel ook voor biba's en niet voor tubelessgebruik, maar het werkt wel)
Ik merk bv ook op de MTB dat pirelli heel erg het middel houd, het totaal pakket is gewoon een van de beste. Redelijk gewicht, stevig, veel grip, weinig slijtage en zelden tot niet lek. Wat wil je nog meer.