Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 mar 2019 17:03

Ik heb de PR 1600 wielen en heb daar geen extra velglint hoeven te monteren.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 27 mar 2019 17:55

Top! Bedankt voor de reacties.
Ik ga ermee aan de slag.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 27 mar 2019 19:32

Nog een klein vraagje: zijn de schwalbe banden makkelijk te monteren?
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 mar 2019 10:23

Gebruikers op dit forum hebben het initiatief genomen dit in een lijstje op te nemen, alleen wordt dit nu niet meer bij gehouden, helaas.!

Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit / WTB CrossWolf / makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (met de hand)
Campa Eurus 2-way-fit / Schwalbe Kojak 35mm / makkelijk (alleen veel latex om luchtdicht te maken)
Campa Shamal 2-way-fit / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (m.b.v. kunstof bandenlichter)
Campa Zonda standaard / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Campa Zonda standaard / Schwalbe One's 23mm / makkelijk
Campa Zonda 2-way fit / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Hutchinson Fusion 3 / moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe One 23mm / moeilijk (banden waren al opgerekt)
Carbonspeed C38-20 / Schwalbe Pro One 23mm / zeer moeilijk m.b.v. kunststof bandenlichters
Carbonspeed (Helin Liu) C38-23 Tubeless variant / Schwalbe One 23mm / makkelijk
DT Swiss R1700 Tricon / Schwalbe Ultremo ZX 23 mm / moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe One's 23mm / moeilijk (bandenknecht)
Farsports FCC 50-23 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (laatste wipje bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk (compressor)
Fulcrum Racing Quattro 2015 / Schwalbe Pro One 25mm / makkelijk (compressor)
Giant P-SLR1 / Schwalbe One 23mm / makkelijk (SKS vloerpomp, TESA 4289 tape, Schwalbe ALU Ventielen+verlengers)
H-Plusson The Hydra / Maxxis Padrone TR 28mm / montage makkelijk - tubeless oppompen erg moeilijk, ook met compressor (3 extra lagen yellow tape)
H-Plusson The Hydra / Mavic Yksion Pro UST 28mm / montage makkelijk - oppompen makkelijk met vloerpomp
H-Plusson Archetype / Schwalbe Pro One 25mm / monteren strak (bandenknecht) / oppompen makkelijk
H-Plusson Archetype / Vredestein Fortezza Tubeless Ready 25mm / montage makkelijk / oppompen met compressor
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 Performance 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Hutchinson Fusion 5 All Season 25mm / makkelijk (heb gelijk compressor gebruikt)
Kinlin XR270 / Schwalbe One 25mm / makkelijk (met de hand en vloerpomp)
Kinlin XR270 / Schwalbe Pro One 25mm / monteren moeilijk (bandenknecht) / oppompen makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe Ultremo ZX 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 23mm / makkelijk
Mavic Aksium / Schwalbe One 25mm / makkelijk
Mavic Aksium / Hutchinson Fusion 3 23mm / makkelijk (compressor)
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Pacenti SL23 / Schwalbe Kojak (35mm) / makkelijk
Ryde Edge 20 / Maxxis Padrone TR 28mm / zeer moeilijk
Reynolds Attack / schwalbe pro one 23 mm / makkelijk met de hand
Reynolds Assault 2013 (46mm versie) / Schwalbe one 23 /makkelijk plastic bandenlichter
Reynolds 46 / Schwalbe one 23 / makkelijk plastic bandenlichter
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Shimano RS81-TL / Schwalbe One 28 mm / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe Pro One 23 (prototype) / makkelijk, met de hand
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Superstars Pave 28 / Schwalbe Pro One 23mm / makkelijk
Supra RA Comp / Schwalbe One 23mm / moeilijk
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 28 mar 2019 11:02

Hoi Orlok,
Was dit inderdaad tegengekomen bij het doorlezen van dit draadje.
Ik hoopte dat er inmiddels ervaring zou zijn met "mijn" combinatie.

Maar kennelijk ben ik de eerste!
Er zit dus niets anders op dan het te proberen, tenzij jullie de Schwalbe sowieso afraden.....?
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 mar 2019 11:40

In het lijstje staat één DT Swiss velg met Schwalbe Ultremo ZX 23mm; moeilijk (als bij krappe clinchers),

Rijd zelf met Schwalbes Pro One en Hutchinson Fusion 3 en 5, alle zowel de 23 als de 25 mm variant en zou ik niet weten waarom Schwalbes zouden zijn af te raden, dus laat het ons weten.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 28 mar 2019 11:48

Afraden omdat ik hier en daar lees dat ze erg snel slijten doordat Schwalbe de (het?) compound veranderd zou hebben?
Courir c'est mourir un peu

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 28 mar 2019 23:33

Ik zou Schwalbe Pro Ones ook niet afraden. Heb ze gewoon kunnen oprijden zonder problemen. Achterband 6200km tot door het canvas, voorband bijna 10.000km sinds vorig jaar februari. Voorband is bij 6200km naar achter gegaan.

2 weken geleden ook die Pro One pas vervangen voor een Vredestein Fortezza Tubeless ready omdat ie toch lek ging ondanks verse sealant en toch wel wat droogte vertoonde. Voor had ik al een Fortezza, vandaar ook een nieuwe achter gemonteerd. Maar eerlijk gezegd vond ik de Pro Ones fijner. Zijn stiller en bollen net iets beter. Fortezza's zoemen. Fijne grip onder alle omstandigheden.

Schwalbe Pro Ones 25mm en Maxxis Padrone TR 28mm zijn toch wel mijn meest favoriete tubeless banden.

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 29 mar 2019 17:32

De Pro One's komen er bij mij niet meer op. Slechte ervaring. Veel en heel snel mee lekgereden. Waren uit de eerste leveringen denk ik. Dacht na introductie maak gelijk de overstap.

Rij nu met de Conti 5000 25mm en tot nu toe zeer te spreken.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 mar 2019 18:33

Over slijtage en lek rijden van banden kan veel worden/is gezegd, maar is afhankelijk van diverse factoren o.a. bandendruk, soort wegdek, weersomstandigheden, berijders gewicht, krachten waarmee wordt gereden etc. Sommige rijden 10.000 km met een band en andere met zo'n zelfde band maar 3.000 km. De een heeft nooit een lekke band de andere elke week wel één. :roll:

M.a.w. er is niets zinnigs over te zeggen, eigen ervaringen tellen het zwaarst. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 apr 2019 19:36

Vandaag Challenge gravelgrinder bandjes opgelegd (ze vallen wat breed 42mm opgegeven, bijna 46mm gemonteerd), het ging best vlot (de eerste kreeg ik er net niet met de hand op, de tweede wel). Oppompen ging met de eerste band onmiddellijk en de tweede band ging van de tweede keer. Mijn compressor kan niet constant veel druk geven, als het vat 'leeg' is, geeft hij maar 3bar, dus even laten vullen tot 9bar (maximaal) en dan ging het wel.
Onmiddellijk luchtdicht zonder vloeistof. Even zo laten staan en dan de vloeistof door het ventiel erin (kern er wel uit natuurlijk), appeltje-eitje :D

Eerste ritje gedaan, druk op 2.5bar uitgekomen na wat testen op kasseien, rijdt heerlijk (precies vering op de fiets gekregen) en op asfalt gaat ie nog steeds probleemloos 30km/u.
Helemaal klaar voor Parijs-Roubaix komend weekend :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 12 apr 2019 17:10

Grrrrrrrrr... tis weer eens zover. Nieuwe tubeless band op een nieuwe Shamal Ultra. Band valt niet te "ploppen". Niet met de voetpomp, niet met een patroon, niet met mijn eigen compressor. Wordt er echt helemaal simpel van, wat is dit toch iedere keer?? Krijg m tot 5-6 bar, daarna voel ik de lucht gewoon tussen velg en band weg sissen.

Schwalbe Pro One's....

Plaats reactie