Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 aug 2020 10:52

Ik gebruik vooral het luchtpistool om zaken mee schoon / droog te maken. Dat komt echt heel vaak goed van pas. Verder banden oppompen (ook van de auto), zwembadjes, voetballen, luchtbedden, enzovoorts. Luchtgereedschap heb ik nog niet gekocht.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 aug 2020 12:11

Ik gebruik hem ook veel.
Eerst voor de tl banden gekocht.

Maar hij is voor mij bijna onmisbaar geworden. Als toevoeging heb ik nog het schoonblazen van (stofzuig) filters, elektrische apparaten playstations laptops.

Kozijnen na het schuren. Zou ik niet binnen doen :-)
De kinderen vonden het ook echt leuk om spinners op gang te blazen.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 28 aug 2020 20:34

synapse schreef: 28 aug 2020 10:41 Inderdaad, patroon kost weinig en werkte ook bij mij uiteindelijk goed.
Vandaar mijn interesse in wat je nog meer met een compressor kan!
Ik heb een goede fietspomp gekocht. Daarna nooit de compressor meer gebruikt.

Als je weinig ruimte hebt is zoiets misschien ook een optie: https://www.mantel.com/schwalbe-tire-bo ... eless-pomp
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Rob71
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 16 feb 2017 11:06

Rob71 30 aug 2020 13:22

hoi,

Op mijn scott addict rc 20 zitten standaard Schwalbe one raceguard banden 28mm. Nu wil ik deze tubeless maken, maar ik kan niet echt goed vinden of deze tubeless ready zijn of niet.

Heeft iemand ervaring met het tubeless maken van deze banden?
Ik hoor het graag.

mvg
Rob

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 aug 2020 13:27

Staat het op de zijkant, zo niet dan kan het niet, zo simpel is het.

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 30 aug 2020 14:59

Vanmorgen 82km gereden, maar het was behoorlijk nat. Mede daardoor voor het eerst lek gereden met mijn tubeless set-up. Deze bestaat uit: Schwalbe pro one microskin (oude versie dus), Orange seal en dynaplugs.

Een mooie test case dus.

Opeens begon mijn voorband latex te spugen. Naar even langzamer gereden te hebben goed dit vanzelf weer op. Wel even mijn voorband een paar pompjes gegeven, en weer door. 24km later ging hetzelfde gat toch weer open, ik denk ook omdat het zeiknat was. Toen maar meteen een dynaplug erin. Dat is een kwestie van prikken en klaar.

Al met al veel minder geklooi dan een binnenband vervangen met al die troep in de regen.

Ik ben voorlopig erg tevreden met tubeless.

keesh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 aug 2018 16:51

keesh 30 aug 2020 16:25

Heren/dames,

Momenteel fiets ik met Mavic Aksium Elite UST wielen die tubeless ready zijn (Schwalbe Durano 28c met binnenband). Nu vertoont de achterband reeds een platte kant, en beraad ik me op vervolgstappen: tubeless of niet. Ik heb dit topic vanaf ongeveer pagina 100 doorgelezen.... (plm jaar 2015)

Wat ik mij niet helemaal duidelijk geworden is: zijn er mensen die uiteindelijk voor wat betreft tubeless de handdoek in de ring gegooid hebben, en terug bij de binnenbanden zijn of fietst iedereen in dit topic, evt. na 'vallen en opstaan', vrolijk met tubeless?

Thnx!

Kees

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 30 aug 2020 18:27

Een keer tubeless, altijd tubeless.! :D
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

sjursjen
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2011 20:06

sjursjen 30 aug 2020 18:55

Ik heb vorig jaar tubeless gereden met de conti 5000 tl, uiteindelijk twee lekke banden gehad. Een keer was het gat te groot voor de latex (had gekund met een plug bleek achteraf) en een keer was de sealant niet goed meer. Die was helemaal helder geworden. Toen voor de winter schwalbe duranos gekocht en daarmee op de eerste dag drie keer lek... De rest van de winter geen lek meer gereden. Dit jaar in de lente toch maar weer de contis erop gelegd en een set plugs gekocht. Die werken echt perfect en de tubeless banden fietsen echt veel fijner dan de duranos. Tegenwoordig neem ik eigenlijk geen Biba meer mee en is het volledig tubeless voor mij.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 30 aug 2020 19:37

keesh schreef: 30 aug 2020 16:25 Heren/dames,

Momenteel fiets ik met Mavic Aksium Elite UST wielen die tubeless ready zijn (Schwalbe Durano 28c met binnenband). Nu vertoont de achterband reeds een platte kant, en beraad ik me op vervolgstappen: tubeless of niet. Ik heb dit topic vanaf ongeveer pagina 100 doorgelezen.... (plm jaar 2015)

Wat ik mij niet helemaal duidelijk geworden is: zijn er mensen die uiteindelijk voor wat betreft tubeless de handdoek in de ring gegooid hebben, en terug bij de binnenbanden zijn of fietst iedereen in dit topic, evt. na 'vallen en opstaan', vrolijk met tubeless?

Thnx!

Kees
Mavic maakt ook zelf hele goede tubeless bandjes.

https://www.bicyclerollingresistance.co ... o-ust-2018

(Oké, ze besteden de productie uit aan Hutchinson)

Reclame video
https://www.youtube.com/watch?v=ALVtgcY1YeM
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 aug 2020 21:22

@Keesh

Echte problemen heb ik niet gehad, kwestie van goed inlezen en de juiste spullen hebben.

Voorlopig een blijvertje. Ik neem wel een biba mee, zo’n plug daar heb ik toch minded vertrouwen in (wellicht ten onrechte).

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 30 aug 2020 22:26

De dynaplug deed vandaag gewoon wat ie moest doen. Ik voelde ook niks van het stuk dat uit m'n band stak. Net even getrimd, je ziet er nu bijna niks meer van.

Plaats reactie