Update:
Gisteravond ventiel nogmaals extra goed vastgezet.
Band met behulp van de Booster gevuld; plopte en leek goed te zitten.
Ik heb hem de hele nacht laten staan (met de Booster aangesloten) om te kijken of hij bleef zitten en of er druk op bleef staan.
Dat bleek zo: vanochtend was hij nog hard.
Dus booster losgemaakt.
Maar de band ontplopte meteen.
Eerlijk gezegd weet ik het nu niet meer:
Ik heb tubeless ready velgen,
Ik gebruik easy fit.
De banden zijn Tubeless (Schwalbe Pro One Evo Microskin TLE).
Misschien toch de extra velgtape verwijderen die ik had aangebracht omdat de band in eerste instantie helemaal niet plopte?
Tubeless
Als de band op druk is gebleven met de tire-booster erop aangesloten en leegloopt als je de tire-booster losmaakt dan is er iets niet goed met het tubelessventiel. Monteer een ander tubelessventiel of binnenventiel en probeer het opnieuw.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bedankt voor alle reacties!
Ik had de band opgepompt zonder ventiel erin.
Het was dus logisch dat de band leegliep.
Maar ik had gehoopt (waarschijnlijk naïef) dat hij na een nacht niet weer uit de velgrand zou schieten.
Maar dat gebeurde dus wel.
Courir c'est mourir un peu
Als de band in de velgrand zit, gelijk vinger erop zondat ie niet leeg loopt. En vervolgens dan de binnenkern van ventiel er snel in draaien. Het heeft vaak geen zin de band iets langer in de velgrand te laten zitten, tenzij hij er al een maand in zit ofzo. Dan zit ie soms gewoon vastgeplakt, maar ook niet altijd. Bij UST banden/UST velgen blijft ie vaak wel wel zitten. Ook UST banden in niet UST velgen is mijn ervaring zoals de Mavic banden.
Ik pomp mijn banden ook op met binnenwerk eruit met behulp van de compressor. Spuitkop in het gat, De ene band velg combi gaat slechter dan de andere. Verder ploppen mijn banden niet altijd. Sommige banden schuiven geleidelijk in de velgrand zonder plop.
Al met al blijft het soms wat rommelen, De ene band zal nu eenmaal makkelijker gaan dan de ander. Zeker i.c.m. bepaalde velgen. Met mijn brede Reynolds AR41 wielen (C21) kost het echt een hoop moeite de banden (ook 28mm) te monteren. Daar heb ik extra lagen velglint in geplakt, maar dan nog lukt het niet zonder moeite. Bij mijn smallere wielen C17 lukt het allemaal wel vrij makkelijk met uitzondering van de Maxxis Padrone TR's.
Ik pomp mijn banden ook op met binnenwerk eruit met behulp van de compressor. Spuitkop in het gat, De ene band velg combi gaat slechter dan de andere. Verder ploppen mijn banden niet altijd. Sommige banden schuiven geleidelijk in de velgrand zonder plop.
Al met al blijft het soms wat rommelen, De ene band zal nu eenmaal makkelijker gaan dan de ander. Zeker i.c.m. bepaalde velgen. Met mijn brede Reynolds AR41 wielen (C21) kost het echt een hoop moeite de banden (ook 28mm) te monteren. Daar heb ik extra lagen velglint in geplakt, maar dan nog lukt het niet zonder moeite. Bij mijn smallere wielen C17 lukt het allemaal wel vrij makkelijk met uitzondering van de Maxxis Padrone TR's.
De Booster kan ik niet snel losmaken van het ventiel.
Dus heb ik het twee keer geprobeerd met het ventiel er nog in.
Dan gaat er echter te weinig lucht in om de band te laten ploppen.
De tweede keer met extra easyfit geprobeerd maar dat werkte ook niet.
Zou het helpen als ik vooraf sealant in de band doe?
Ik begin voor mijn gevoel zo langzamerhand door de opties heen te raken..
Dus heb ik het twee keer geprobeerd met het ventiel er nog in.
Dan gaat er echter te weinig lucht in om de band te laten ploppen.
De tweede keer met extra easyfit geprobeerd maar dat werkte ook niet.
Zou het helpen als ik vooraf sealant in de band doe?
Ik begin voor mijn gevoel zo langzamerhand door de opties heen te raken..
Courir c'est mourir un peu
Sealant vooraf in de velg/band gieten heeft alleen een voordeel dat je de band niet een tweede keer hoeft op te pompen maar geeft rotzooi als het mis gaat.synapse schreef: ↑05 apr 2020 11:59 De Booster kan ik niet snel losmaken van het ventiel.
Dus heb ik het twee keer geprobeerd met het ventiel er nog in.
Dan gaat er echter te weinig lucht in om de band te laten ploppen.
De tweede keer met extra easyfit geprobeerd maar dat werkte ook niet.
Zou het helpen als ik vooraf sealant in de band doe?
Ik begin voor mijn gevoel zo langzamerhand door de opties heen te raken..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4354
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Maar krijg je de band niet op druk met ventielkern dan? (Weet niet of je dat al had geschreven)
Als dat wel lukt inderdaad oppompen zonder kern zodat je zeker weet dat de band goed zit ( maar dat heb je dus al gedaan), dan latex in de band via het ventiel. Daarna oppompen met de ventielkern erin. Zo heeft het bij mij gewerkt.
Als dat wel lukt inderdaad oppompen zonder kern zodat je zeker weet dat de band goed zit ( maar dat heb je dus al gedaan), dan latex in de band via het ventiel. Daarna oppompen met de ventielkern erin. Zo heeft het bij mij gewerkt.
Probleem is dat de band dan weer ontpopt en bijpompen dan niet meer lukt....
Alle lucht ontsnapt door de ruimte tussen de band en de velg.
Echt super frustrerend.
Ik geef niet gauw op, maar nu krijg toch het gevoel dat het niet gaat lukken.
De band zit er, op één keer na, niet goed in.
Alle lucht ontsnapt door de ruimte tussen de band en de velg.
Echt super frustrerend.
Ik geef niet gauw op, maar nu krijg toch het gevoel dat het niet gaat lukken.
De band zit er, op één keer na, niet goed in.
Courir c'est mourir un peu
Meestal moet je de band de eerste keer oppompen en laten ploppen zonder ventielkern maar daarna met ventielkern erin al dan niet met latex in de band zou een vloerpomp of zelfs de booster voldoende moeten zijn om de band weer te kunnen oppompen.
In het ergste geval heb je i.p.v. een booster een luchtcompressor met 24ltr. voorraadvat nodig.
Als de band met de booster erop op druk blijft betekent dat dat de afdichtingen band/velg gewoon goed zijn. Met een beetje doorzettingsvermogen moet het iedereen lukken, trouwens met de corona problemen zou je tijd zat moeten hebben, toch.?
In het ergste geval heb je i.p.v. een booster een luchtcompressor met 24ltr. voorraadvat nodig.
Als de band met de booster erop op druk blijft betekent dat dat de afdichtingen band/velg gewoon goed zijn. Met een beetje doorzettingsvermogen moet het iedereen lukken, trouwens met de corona problemen zou je tijd zat moeten hebben, toch.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless