Tubeless
Ik had vandaag ventielen die dwars zaten bij oppompen. Gewoon geen lucht doorheen te krijgen. Vastgelopen met sealant gok ik. De ventielkernen van de DT Swiss wielen die ik laatst gemaakt heb maar gekannibaliseerd om morgen naar werk te kunnen en alvast een zakje ventielkernen besteld.
Afgelopen zaterdag mijn eerste rit gehad met de Giant Defy Advanced 3 met Gavia AC1 tubeless 700x28 folding banden. Even wennen, maar fietst erg fijn.
Toch heb ik 1 vraag, waar jullie waarschijnlijk wel een antwoord op hebben. Als ik aan het fietsen ben, zeker op perfect asfalt, heb ik een verend gevoel wat waarschijnlijk te maken heeft met de tubeless banden. Is dit normaal met tubeless, en gewoon een kwestie van wennen. Of heeft het met bandenspanning te maken? Heb gefietst met 7-8 bar, weeg zelf 95kg.
Toch heb ik 1 vraag, waar jullie waarschijnlijk wel een antwoord op hebben. Als ik aan het fietsen ben, zeker op perfect asfalt, heb ik een verend gevoel wat waarschijnlijk te maken heeft met de tubeless banden. Is dit normaal met tubeless, en gewoon een kwestie van wennen. Of heeft het met bandenspanning te maken? Heb gefietst met 7-8 bar, weeg zelf 95kg.
Ik denk dat dat met de 'flex' in je zadel(pen) te maken heeft.BarryZut schreef: ↑10 feb 2020 10:36 Afgelopen zaterdag mijn eerste rit gehad met de Giant Defy Advanced 3 met Gavia AC1 tubeless 700x28 folding banden. Even wennen, maar fietst erg fijn.
Toch heb ik 1 vraag, waar jullie waarschijnlijk wel een antwoord op hebben. Als ik aan het fietsen ben, zeker op perfect asfalt, heb ik een verend gevoel wat waarschijnlijk te maken heeft met de tubeless banden. Is dit normaal met tubeless, en gewoon een kwestie van wennen. Of heeft het met bandenspanning te maken? Heb gefietst met 7-8 bar, weeg zelf 95kg.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vraag me af of het de ventielkern is. Bij mij is het meestal het gat bij het rubber wat dicht zit.Philippos schreef: ↑05 feb 2020 22:31 Ik had vandaag ventielen die dwars zaten bij oppompen. Gewoon geen lucht doorheen te krijgen. Vastgelopen met sealant gok ik. De ventielkernen van de DT Swiss wielen die ik laatst gemaakt heb maar gekannibaliseerd om morgen naar werk te kunnen en alvast een zakje ventielkernen besteld.
Wat ik altijd doe na vloeistof toevoegen is ventiel aan de binnenkant droogblazen en dan pas de kern monteren.
Het was de ventielkern. Een nieuwe erop gezet om te checken en ging weer als vanouds. Wat jij noemt is inderdaad ook een berucht plekje.wasbeer2006 schreef: ↑10 feb 2020 13:15Ik vraag me af of het de ventielkern is. Bij mij is het meestal het gat bij het rubber wat dicht zit.Philippos schreef: ↑05 feb 2020 22:31 Ik had vandaag ventielen die dwars zaten bij oppompen. Gewoon geen lucht doorheen te krijgen. Vastgelopen met sealant gok ik. De ventielkernen van de DT Swiss wielen die ik laatst gemaakt heb maar gekannibaliseerd om morgen naar werk te kunnen en alvast een zakje ventielkernen besteld.
Wat ik altijd doe na vloeistof toevoegen is ventiel aan de binnenkant droogblazen en dan pas de kern monteren.
Momenteel rijd ik met wielen van farsports (UCI Approved 50mmx25mm Road Disc Clincher with DT350S Model: FSC50CM-25U DISC) die ik 2 jaar geleden heb aangekocht. Hoe kan ik te weten komen of deze tubeless ready zijn?
It's just a hill - Get over it
Is het lettertje T aan het einde van een velg model (waar jij de U hebt staan) niet dé indicatie dat een Farsports velg tubeless (ready) is?
Laatst gewijzigd door Philippos op 10 feb 2020 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze velgen zijn niet tubeless ready.!:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dankuwel, duidelijker kan een antwoord niet zijn
Helaas had ik wel graag een ander antwoord gekregen Maar niets aan te doen! Dan heb ik een reden om naar een ander setje wielen uit te gaan kijken
It's just a hill - Get over it