Tubeless
Bora's zijn 50 mm, en de 60 mm van Muc-off zijn net iets aan de korte kant. Met een verlenger zou ook kunnen, maar ik vind dat niet zo'n nette oplossing.
Wielen meegenomen naar mijn werk waar goede compressor is.
Suf dat ik daar niet eerder aan dacht
Plop, plop, plopperdeplop
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Tja, goed gereedschap is het halve werk zou ik maar zeggen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je ziet er niets van, maar dat begreep je denk ik
Ik vind het ook vooral prettig dat je het op 5mm kunt doen en zo met mooie korte ventielen kunt rijden.
Jij als lid van de modepolitie moet 90mm toch afkeuren in een 50mm velg en je rijd toch wel zonder dopje en met zwarte kern he!
Vanmorgen stond mijn Schwalbe Pro One achterband bijna leeg en zat mijn frame onder de latex, dus . . . . . duidelijk een lekke band onderweg gehad. Natuurlijk had ik al het een en ander opgemerkt maar daar verder geen aandacht aan geschonken omdat met gewoon weer op druk pompen alles weer in orde zou zijn.
Helaas vanmorgen dus niet ondanks de latex die er nog in zat bleef het lek latex borrelen bij een druk van 7bar en ging weer dicht omstreeks de 5bar, dus bleef er niets anders over dan toch maar aan de binnenkant plakken.
Echter, sinds een jaar ongeveer heb ik in het blad van een kleine schroevendraaier van 2mm een inkeping gezaagd met een dremel om daarmee een rubberplug te kunnen inprikken. Nou had ik al een paar keer geprobeerd met een oude band maar zonder succes omdat de pluggen gewoon te dik en voor autobanden geschikt zijn. Echter nu zag ik mijn kans schoon om het weer eens te proberen zonder de band te hoeven demonteren maar nu met een in de lengte door de midden geknipte plug en warempel het is gelukt. Nu alleen even afwachten of de band op druk blijft en dan een proefritje maken.
Helaas vanmorgen dus niet ondanks de latex die er nog in zat bleef het lek latex borrelen bij een druk van 7bar en ging weer dicht omstreeks de 5bar, dus bleef er niets anders over dan toch maar aan de binnenkant plakken.
Echter, sinds een jaar ongeveer heb ik in het blad van een kleine schroevendraaier van 2mm een inkeping gezaagd met een dremel om daarmee een rubberplug te kunnen inprikken. Nou had ik al een paar keer geprobeerd met een oude band maar zonder succes omdat de pluggen gewoon te dik en voor autobanden geschikt zijn. Echter nu zag ik mijn kans schoon om het weer eens te proberen zonder de band te hoeven demonteren maar nu met een in de lengte door de midden geknipte plug en warempel het is gelukt. Nu alleen even afwachten of de band op druk blijft en dan een proefritje maken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Helaas, de reparatie met een rubberenplug heeft het vandaag maar een half uur vol gehouden, het lek sprong onder het rijden weer open. Een binnenband was toen de enige oplossing.Orlok schreef: ↑14 jul 2019 12:08 Vanmorgen stond mijn Schwalbe Pro One achterband bijna leeg en zat mijn frame onder de latex, dus . . . . . duidelijk een lekke band onderweg gehad. Natuurlijk had ik al het een en ander opgemerkt maar daar verder geen aandacht aan geschonken omdat met gewoon weer op druk pompen alles weer in orde zou zijn.
Helaas vanmorgen dus niet ondanks de latex die er nog in zat bleef het lek latex borrelen bij een druk van 7bar en ging weer dicht omstreeks de 5bar, dus bleef er niets anders over dan toch maar aan de binnenkant plakken.
Echter, sinds een jaar ongeveer heb ik in het blad van een kleine schroevendraaier van 2mm een inkeping gezaagd met een dremel om daarmee een rubberplug te kunnen inprikken. Nou had ik al een paar keer geprobeerd met een oude band maar zonder succes omdat de pluggen gewoon te dik en voor autobanden geschikt zijn. Echter nu zag ik mijn kans schoon om het weer eens te proberen zonder de band te hoeven demonteren maar nu met een in de lengte door de midden geknipte plug en warempel het is gelukt. Nu alleen even afwachten of de band op druk blijft en dan een proefritje maken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Is een Dynaplug niet een oplossing voor jouw probleem? Deze heeft een weerhaak waardoor je plug in je band blijft zitten.
Misschien wel als dat ervoor zorgt dat de plug in de band blijft, heb nooit de behoefte gehad zo'n Dynaplug aan te schaffen en dacht het op mijn manier op te lossen, jammer helaas.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Werkt die dynaplug ook voor racebandjes 28mmm. Ik heb op youtube video's erover opgezocht en dit ging steeds over dikke MTB-banden.
Mij lijkt het dat de druk in een raceband direct weg is, waardoor je er niet meer door kan steken. Kan trouwens die plug blijven zitten of moet je bij thuiskomst de buitenband gewoon in de vuilbak zwieren ?
Mij lijkt het dat de druk in een raceband direct weg is, waardoor je er niet meer door kan steken. Kan trouwens die plug blijven zitten of moet je bij thuiskomst de buitenband gewoon in de vuilbak zwieren ?
Het komt inderdaad oorspronkelijk uit de MTB wereld, daar is tubeless al langer gemeengoed. Het werkt ook op racebanden. Door de latex zou je niet in een keer de druk kwijt moeten raken. Vinger op het gat, plug erin. Dan verlies je amper druk.
Uiteindelijk is een reparatie van de band met een patch aan de binnenkant het beste maar je kunt wel even met de plug rondrijden.
@DDX heeft ervaring met de Dynaplug op zijn racer. Die zou hier iets meer over kunnen vertellen.
Uiteindelijk is een reparatie van de band met een patch aan de binnenkant het beste maar je kunt wel even met de plug rondrijden.
@DDX heeft ervaring met de Dynaplug op zijn racer. Die zou hier iets meer over kunnen vertellen.
Als je band echt pinnen paar seconde leeg gaat heb je echt een groot gat.
Keren dat ik een plug nodig had bij m'n racefiets hoorde ik achterband te lang sissen zeg maar.
Kon ik stoppen, 1 hand op gaatje houden (nadat ik wiel eerst paar keer hand rond laten draaien om te merken dat het echt niet dicht ging)
Daarna met andere hand plug pakken/erin steken.
Daarna weer wiel paar keer ronddraaien en dan merken dat er geen sealant meer ontsnapt.
En misschien 1 bar ofzo erbij pompen daarna.
2 weken geleden bij stuk onverhard waarbij ik scherpe steen raakte/ sneetje van denk 6mm in wang van band kreeg.
Dat dichte vloeistof ook niet en plug wilde toen ook niet meer helpen.
Maar ook toen duurde het nog zeker 30 seconde voordat band echt helemaal leeg was.
Toen moest ik wel binnenband (icm stukje plastic om binnenband niet door snee te laten komen) gebruiken.
Op gravelbike wel eens gehad dat er groot gaatje was waar ik 2 plugs nodig had dat er teveel druk uit band was.
Toen moest ik eerst bijpompen. (terwijl ik vinger op gat hield) voordat ik plug erin kon duwen.
Keren dat ik een plug nodig had bij m'n racefiets hoorde ik achterband te lang sissen zeg maar.
Kon ik stoppen, 1 hand op gaatje houden (nadat ik wiel eerst paar keer hand rond laten draaien om te merken dat het echt niet dicht ging)
Daarna met andere hand plug pakken/erin steken.
Daarna weer wiel paar keer ronddraaien en dan merken dat er geen sealant meer ontsnapt.
En misschien 1 bar ofzo erbij pompen daarna.
2 weken geleden bij stuk onverhard waarbij ik scherpe steen raakte/ sneetje van denk 6mm in wang van band kreeg.
Dat dichte vloeistof ook niet en plug wilde toen ook niet meer helpen.
Maar ook toen duurde het nog zeker 30 seconde voordat band echt helemaal leeg was.
Toen moest ik wel binnenband (icm stukje plastic om binnenband niet door snee te laten komen) gebruiken.
Op gravelbike wel eens gehad dat er groot gaatje was waar ik 2 plugs nodig had dat er teveel druk uit band was.
Toen moest ik eerst bijpompen. (terwijl ik vinger op gat hield) voordat ik plug erin kon duwen.