Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Powertap SL+ probleem met body

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 17 nov 2013 12:23

Hallo

Ik heb ongeveer een maand geleden een Powertap SL+ 2dehands gekocht.
Ik heb meteen de batterijen vervangen.
Ik heb er een 3 tal weken zonder problemen mee getraind, nooit problemen mee gehad of dergelijke. Maar nu ik gisteren wou gaan rijden gaf hij gewoon niks van vermogen meer aan.
Ik heb het zwarte kapje er eens afgedraaid om te kijken of er misschien water inzat, niks te zien op het eerste zicht, dan heb ik de batterijen eens uitgemeten, deze geven ongeveer 0.75V per stuk. Ik weet wel niet hoeveel deze normaal horen te geven.
Ik gebruik normaal mijn Garmin Edge 705, maar heb ook de originele Cervo 2.0, als ik deze gebruik geeft hij ook geen vermogen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groeten
Laatst gewijzigd door Racemachien op 27 dec 2013 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 nov 2013 12:35

Dan moet het dus toch aan de twee hub batterijen liggen. Deze twee batterijen moeten twee
EPX76-zilveroxyde batterijen (IEC-SR44) zijn volgens de CycleOps handleiding.

Even Googleen op 'epx76 silver oxide (iec-sr44)' en je vindt dat die 1,5 Volt zijn en aangezien jij 0,75 Volt meet......

Zijn de huidige hub batterijen Zilveroxyde of Alkaline? In geval van Alkaline raadt CycleOps deze ook af vanweg de kortere levensduur (zie handleiding hierboven)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 17 nov 2013 16:30

Hallo

Bedankt voor je reactie!
Dan ga ik morgen eens kijken of ze hier in de winkel Zilveroxyde batterijen hebben, want de huidige zijn denk ik Alkaline batterijen.
Maar is het dan nog niet raar dat deze maar 3 weken meegaan?


Groeten

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 17 nov 2013 19:44

Zelf ook is een keer iets vergelijkbaars gehad. Batterijen vervangen en in 1,5 maand leeg(en voornamelijk stil gestaan).
Ik rij nu al paar 1000km op zilveroxide batterijen dit seizoen die lijken dus lang mee te gaan.

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 03 dec 2013 18:44

Ik heb de batterijen vervangen door zilveroxide exemplaren, ik heb er nu al enkele keren mee gereden. Hopelijk houden deze het langer uit.
Bedankt voor de tip!

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 27 dec 2013 13:06

De batterijen zijn nog steeds goed!
Maar nu zit ik met een ander probleem, als ik een tijdje aan een stuk aan het trappen ben, dan begint het wiel serieus te kraken. Als ik dan mijn benen stilhoud dan stopt dit ook. Vanaf het moment dat ik terug begin te trappen begint het terug te kraken. Als ik een paar keer achteruittrap en dan weer gewoon ga fietsen, dan kraakt het weer een tijdje niet, en dan na +-1minuut begint het weer te kraken. Ik denk dat dit een probleem met de body is. Lagers van de wielen lijkt me raar, omdat het niet kraakt als ik mijn benen stilhoud.
Nu is mijn vraag hoe krijg ik die body van het wiel af? Op filmpjes zegt men dat je deze er gewoon vanaf moet trekken, zonder verder iets los te zetten. Ik heb al eens geprobeerd of de body zo loskwam, maar dat was niet het geval. Ik durf ook niet goed met alle macht eraan trekken, bang om iets aan de precieze electronica kapot te doen.

Als iemand tips heeft om de body eraf te halen, of denkt dat het een ander probleem is, ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 08 jan 2014 21:51

Niemand een idee?

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 09 jan 2014 08:05

Body moet je er zo af kunnen trekken. Als het een SL+ is is dat echt geen probleem. Kost (gelukkig) wel wat kracht. Vaak merk je kapotte wiel lagers vooral bij het trappen(als er kracht op komt). Body heb ik zelf eigenlijk nooit mee gemaakt dat die 'gaar' is.

Als je wil ik heb zowel Powertap SL+ vervanigingslagers liggen als een Campagnolobody met beperkt aantal km's op de teller.

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 11 jan 2014 07:47

Oke dan ga ik straks nog eens proberen.

Dankje!

Gebruikersavatar
BMS99
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 okt 2013 11:38
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar BMS99 11 jan 2014 23:58

Snelspanners minder strak zetten ivm het kraken.

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 16 jan 2014 19:27

zoals eerder al aangehaald ligt het aan de batterijen , zilveroxide exemplaren gebruiken en klaar is kees .

Heb zo ook eens een tijdje liggen sukkelen

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 17 jan 2014 14:37

Ja, probleem met batterijen is opgelost. Enkel kraakt het wiel nu een beetje.

Plaats reactie