Je wil vast wel even uitleggen hoe die foto aantoont dat de fabriekswielen van Campagnolo handgespaakt worden?jeroennl schreef:Een foto van mij in de fabriek; https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Handgespaakt vs Fabriekswielen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
http://www.campagnolo.com/jsp/en/wheels ... tid_15.jsp
Even op "more" klikken en dan staat daar dat er stainless steel spokes in zitten, het aantal wordt niet genoemd.
Ik heb mij eens laten vertellen dat aluminium Campa velgen uit de Giant fabriek komen rollen.
Even op "more" klikken en dan staat daar dat er stainless steel spokes in zitten, het aantal wordt niet genoemd.
Ik heb mij eens laten vertellen dat aluminium Campa velgen uit de Giant fabriek komen rollen.
Fabriekswielen handgespaakt?
Wat is je definitie van handgespaakt?
Volgens mij worden de spaken ingelegd door een medewerker (is dat spaken?) vervolgens machinaal gespannen om vervolgens bij de eindcontrole weer door een medewerker nagetrokken worden.
Wat is je definitie van handgespaakt?
Volgens mij worden de spaken ingelegd door een medewerker (is dat spaken?) vervolgens machinaal gespannen om vervolgens bij de eindcontrole weer door een medewerker nagetrokken worden.
Previous name Jansen01
Handgespaakt kan zowel duiden op de fabricagemethode als het toepassen van universele componenten of allebei.
Vandaar de verwarring en oeverloze discussies over dit onderwerp met een hoop ervaring/kennis en ook een hoop flauwekul.
Kan ofwel een lang topic worden of niet zo lang (gesloten door de moddereters)....voorzover niet alles al meermalen is besproken.
Vandaar de verwarring en oeverloze discussies over dit onderwerp met een hoop ervaring/kennis en ook een hoop flauwekul.
Kan ofwel een lang topic worden of niet zo lang (gesloten door de moddereters)....voorzover niet alles al meermalen is besproken.
Cheap light strong, choose two
Waarom zou je iets zelf maken als Giant dat goedkoper en/of beter kan?apexrider schreef:
Ik heb mij eens laten vertellen dat aluminium Campa velgen uit de Giant fabriek komen rollen.
Ik heb me eens laten vertellen dat van alle in de wereld geproduceerde fietsframes meer dan de helft uit de Giant fabrieken rollen.
Cheap light strong, choose two
Die foto toont aan dat Campagnolo terug is in de originele business van de jaren '40;timo2.0 schreef:Je wil vast wel even uitleggen hoe die foto aantoont dat de fabriekswielen van Campagnolo handgespaakt worden?jeroennl schreef:Een foto van mij in de fabriek; https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Het maken van cirkelzagen.....
Cheap light strong, choose two
Kijk, daar hebben we wat aan. Dus de Pista versie heeft van binnen spaken.apexrider schreef:http://www.campagnolo.com/jsp/en/wheels ... tid_15.jsp
Even op "more" klikken en dan staat daar dat er stainless steel spokes in zitten, het aantal wordt niet genoemd.
Ik heb mij eens laten vertellen dat aluminium Campa velgen uit de Giant fabriek komen rollen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37642
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
We zijn het er denk ik allemaal over eens dat Fulcrum exact hetzelfde is als Campa?
Dan moet Jeroen maar eens uitleggen wat hier handgespaakt aan is....
http://youtu.be/tIGm7pKx3rs
De onderdelen worden allemaal handmatig aan elkaar geknoopt, maar het meest essentiele van het proces wordt gewoon door een robot gedaan. In letterlijke zin heeft Campa/Jeroen gelijk, maar praktisch ligt het iets anders.
Dan moet Jeroen maar eens uitleggen wat hier handgespaakt aan is....
http://youtu.be/tIGm7pKx3rs
De onderdelen worden allemaal handmatig aan elkaar geknoopt, maar het meest essentiele van het proces wordt gewoon door een robot gedaan. In letterlijke zin heeft Campa/Jeroen gelijk, maar praktisch ligt het iets anders.
Less is bore
Het filmpje laat het perfect zien: ze vlechten en richten de wielen met de hand, waarna een machine de spaakspanning controleert en bijstelt (waarbij ik dus aanneem dat die machine uit Purmerend komt).
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 06 nov 2013 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Leg mij dan eens uit waarom een Campa naaf met een Campa spaak "beter op elkaar afgestemd zijn" dan bijvoorbeeld een Chris King naaf en een CX-ray spaak.jeroennl schreef:Denk dat je het mis hebt, maar dat wist je al gezien je ondertekening
Wat je (denk ik?) bedoelt is dat onderdelen van Campa-wielen goed op elkaar afgestemd zijn, en dat het bij handgespaakte wielen in theorie mogelijk is onderdelen te pakken die niet op elkaar afgestemd zijn. In theorie is dat waar. Dat wil echter niet zeggen dat het met handgespaakte wielen niet mogelijk is om onderdelen te pakken die net zo goed (zo niet beter) op elkaar afgestemd zijn als Campa-wielen.
Sterker nog.... Campa-wielen zijn voor de massa. Voor iemand van 50 kg zijn de wielen wellicht overpowered, terwijl ze voor iemand van 120 kg misschien niet sterk genoeg zijn. Kies je voor handgespaakt, kun je dat perfect afstemmen op de berijder.
Overigens heb ik niks tegen Campa-wielen. Ik bezit zelf een setje F7's waar ik erg veel plezier aan beleef in de winterfiets.
Laatst gewijzigd door havana op 06 nov 2013 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar mochten we natuurlijk geen foto van makentimo2.0 schreef:Je wil vast wel even uitleggen hoe die foto aantoont dat de fabriekswielen van Campagnolo handgespaakt worden?jeroennl schreef:Een foto van mij in de fabriek; https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Een mooie retorische redenering, nu moet je het nog aantonen.havana schreef:Leg mij dan eens uit waarom een Campa naaf met een Campa spaak "beter op elkaar afgestemd zijn" dan bijvoorbeeld een Chris King naaf en een CX-ray spaak.jeroennl schreef:Denk dat je het mis hebt, maar dat wist je al gezien je ondertekening
Wat je (denk ik?) bedoelt is dat onderdelen van Campa-wielen goed op elkaar afgestemd zijn, en dat het bij handgespaakte wielen in theorie mogelijk is onderdelen te pakken die niet op elkaar afgestemd zijn. In theorie is dat waar. Dat wil echter niet zeggen dat het met handgespaakte wielen niet mogelijk is om onderdelen te pakken die net zo goed (zo niet beter) op elkaar afgestemd zijn als Campa-wielen.
Sterker nog.... Campa-wielen zijn voor de massa. Voor iemand van 50 kg zijn de wielen wellicht overpowered, terwijl ze voor iemand van 120 kg misschien niet sterk genoeg zijn. Kies je voor handgespaakt, kun je dat perfect afstemmen op de berijder.
Overigens heb ik niks tegen Campa-wielen. Ik bezit zelf een setje F7's waar ik erg veel plezier aan beleef in de winterfiets.
Uit welke vergelijkende test blijkt dat de onderdelen van een handgespaakt wiel beter op elkaar afgestemd zijn?