Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tourmagazin bandentest

eric69
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 aug 2008 19:45

eric69 22 sep 2010 12:26

Hallo,

Weer zo een leuke bandentest in het laatste duitse Tourmagazin.
"Toevallig" komt de conti gp 4000 alweer als beste uit de test.
Ik vraag me werkelijk af hoe ze dit steeds maar weer klaarspelen.
Wanneer je een conti in de praktijk vergelijkt met een veloflex,challenge, dugast etc.dan kun je me onmogelik wijsmaken dat een conti het op alle fronten wint.
Ben minimaal een jaar of 8 abonnee geweest, maar de echte informatieve waarde van dit blad daalt met de jaren....

grtz. Eric

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 22 sep 2010 14:03

Wie betaald regeerd
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 sep 2010 14:11

Het is algemeen bekend dat Tour een voorkeur heeft voor spullen uit Duitsland. Ze zijn ook altijd helemaal lyrisch over Red Bull en Canyon.

Daarnaast is het inderdaad zo dat wie betaalt bepaalt. Zo heeft Voetbal International ooit een kritisch verhaal over AZ moeten schrappen omdat DSB / Lenen.nl een grote sponsor in het blad was. Veel bladen claimen wel onafhankelijk te zijn, maar zijn dit in de praktijk niet.

In algemene zin:

Een testwinnaar is in iedere test, dus niet alleen een Tour, de winnaar van het algemeen klassement - een compomis dus.

Veloflex e.d. zullen wel beter scoren op rolweerstand, maar juist veel lager op lekbestendigheid.

eric69
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 aug 2008 19:45

eric69 22 sep 2010 16:33

Hoi,

Het ging zich met name om rolweerstand!!!
Vreemd dat deze zgn. topper nooit in het internationale peloton gesignaleerd wordt...
Duitsers overtuigen blijft lastig(lees: onmogelijk)

Grtz, Eric

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 22 sep 2010 16:50

eric69 schreef:Hoi,

Het ging zich met name om rolweerstand!!!
Vreemd dat deze zgn. topper nooit in het internationale peloton gesignaleerd wordt...
Duitsers overtuigen blijft lastig(lees: onmogelijk)

Grtz, Eric


Ik heb de test niet gezien maar ik neem aan dat het hier gaat om de beste allround band. Dat is totaal wat anders dan de beste wedstrijdband.

Als je naar een test kijkt moet je die wel juist interpreteren.
En discussieren over een test terwijl die bij de meesten niet eens bekend is is niet zo zinvol denk ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 sep 2010 17:34

Profs rijden niet op het beste, maar op wat de sponsor hen oplegt. In wedstrijden bovendien louter op tubes. Continental sponsort wel wat profteams, maar maakt er niet zoveel werk van als bijv. Vittoria.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 22 sep 2010 17:56

[quote="John Wx"]Wie betaalT regeerT[/quoteI

Ik zou het anders formuleren : wiens brood men eeT , wiens woord men spreekT
Cheap light strong, choose two

beaker
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:55

beaker 22 sep 2010 19:37

mensen met bedenkingen rijden waarschijnlijk niet op Conti. Niets mis met deze banden. Gaat om het totaalplaatje, niet het beste in alles, maar alles bij elkaar goed. Staar je je blind op de rolweerstand dan zal een andere wel beter scoren (denk ik, test niet gelezen).

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 22 sep 2010 20:48

Overigens is de GP4000 niet getest. Het ging hier over de peperdure RS uitvoering. Was dit ook niet het model waarmee ook nog eens niet gestunt kan worden qua prijs? 120 euro voor een setje dus. Bij de tubes doen ze hetzelfde. Peperdure Conti van 100 euro tegenover concurrentie van rond de 70.

In ieder geval testen ze nu bij 7.5 en bij 9 bar en bouwen de heren van Tour de boel om naar hun eigen standaard (geen Conti standaard dus). Dit deden ze voorheen volgens mij. Je ziet ook het verschil... Maar het Franse Michelin bandje is altijd de lul. Komt er nooit echt goed uit (behalve in de testen van de Franse bladen he).

Overigens zie je best wel eens gewone bandjes in het profpeleton. De beste gewone bandjes rollen tegenwoordig aanzienlijk lichter dan tubes. En voor zover het gewicht van een tube set (met wielen) lichter is, doet dat gezien de 6.8 kg regel niet ter zake. Je ziet ze meestal in bergetappes, wellicht vanwege de remwerking... Ik schat zo dat tubes het beter doen op ruw tot slecht asfalt.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 22 sep 2010 21:26

havana schreef:Het is algemeen bekend dat Tour een voorkeur heeft voor spullen uit Duitsland. Ze zijn ook altijd helemaal lyrisch over Red Bull en Canyon.

Daarnaast is het inderdaad zo dat wie betaalt bepaalt. Zo heeft Voetbal International ooit een kritisch verhaal over AZ moeten schrappen omdat DSB / Lenen.nl een grote sponsor in het blad was. Veel bladen claimen wel onafhankelijk te zijn, maar zijn dit in de praktijk niet.

In algemene zin:

Een testwinnaar is in iedere test, dus niet alleen een Tour, de winnaar van het algemeen klassement - een compomis dus.

Veloflex e.d. zullen wel beter scoren op rolweerstand, maar juist veel lager op lekbestendigheid.



de volgende bladzijde stond zeker een groot advertentie van conti? :P

had ik ook een keer in FIETS gemerkt, carbon fietsen werden getest, red bull kwam het beste uit de test en zie een bladzijde veder. een groot advertentie van redbull.

( maar FIETS blijft een geweldig blad hoor :) )
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 22 sep 2010 21:56

ponsteen schreef: De beste gewone bandjes rollen tegenwoordig aanzienlijk lichter dan tubes.


Oei Ponsteen.... jij moet uitkijken voor de tube-gendarmerie.......:D

eric69
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 aug 2008 19:45

eric69 22 sep 2010 22:06

Hallo,

Conti's in wat voor een uitvoering dan ook verbleken bij een veloflex of een dugast. Of het nu gaat om clinchers/open tubulars/tubes. Pak eens een conti in je handen bekijk hem goed(echt goed) en voel eens aan het produkt. Dan idem met een veloflex of dugast. Over het rijgedrag wil ik het niet eens hebben...
Voor mij is een conti niet meer dan een opengesneden tuinslang(vooral de gele versies!) en zal inderdaad wel slijtvast zijn.
Je koop een ferrari legt er goedkope sloffen onder en zegt dan: ja maar ze zijn wel slijtvast!

Grtz, Eric

Plaats reactie