Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Rechtspositie bij slechte wielen

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 01 nov 2013 17:52

Vandaag wat mij betreft een zeer vervelende afsluiting van dit verhaal gekregen. De wielen kwamen netjes thuis via de koerier en de toezegging was dat ik een 2014 achterwiel zou krijgen met een verbeterde achternaaf. Daarom ben ik akkoord gegaan met de oplossing. Niets was minder waar. Het was gewoon een een 2013 exemplaar met stickers van 2014 er op. Weliswaar nieuw maar duidelijk niet het juiste wiel. Zelfs als je -8 in je bril hebt kun je de verschillen tussen een 2013 en 2014 wiel zien.

Toch maar even gereageerd en gevraagd hoe dit zit en mijn zorg uitgesproken. Heel kort gezegd was de reactie: Ik moet niet zeuren en zowel de FB als ZIPP hebben hun best gedaan, zijn ontzettend coulant geweest en het moet nu maar goed zijn zo. Verder kunnen ze totaal niets meer voor mij doen. Het is ook nooit goed bij mij....... Verder geven ze aan dat ze niet precies weten hoe het zit met een 2013 en 2014 versie, maar ja dat is niet belangrijk want ze hebben genoeg gedaan.......... En dan is de 404 sticker op het voorwiel rood en op het achterwiel wit. Nee, geen verschil hoor........

Ik vind het ontzettend schofterig, ook al hebben ze deze keer hun best gedaan dit in wat meer woorden te verpakken en het netjes te verwoorden. Ik ben klaar met Salden in Limbricht. Ik kom hier nooit meer, en reclame maken bij mijn fietsmaten is al helemaal uit den boze. Volgend jaar ga ik rijden op de wielen en als de problemen niet over zijn zien we elkaar in de rechtzaal als het moet. Dit is alleen weer een betere onderbouwing van mijn zaak.

Ik weet nu hoe de mensen zich voelen zoals in een van de topics in het kopen van een nieuwe fiets is verwoord. Tussen beloven en waarmaken zit toch een groot verschil.

Gebruikersavatar
urdvurk1.1
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 jul 2011 22:45
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar urdvurk1.1 01 nov 2013 18:30

Waarom niet gewoon via de rechtsbijstandverzekering ontbinding in gang zetten? De fietsenmaker komt nu met weer iets anders dan de door de hemzelf tegen jouw wens in voorgestelde oplossing, dat moet toch voldoende reden zijn om nu eindelijk te ontbinden?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2239
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 01 nov 2013 18:37

Gewoon niet accepteren en wielen terug sturen. Zij leveren niet wat er is afgesproken. Als je er nu wel op gaat rijden sta je minder sterk bij een vervolg in de rechtzaal.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 01 nov 2013 18:39

Wat hierboven al aangegeven wordt: Niet op fietsen. Meteen aangeven dat dit niet de afspraak is en contact opnemen met je rechtsbijstand. De vraag is of ze een zaak maken of de boel afkopen, maar dat moet je met hun bespreken.

Maar sorry dat ik het zeg: Wat een k*tzooi! Daar kun je toch helemaal niks mee! :evil:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 nov 2013 18:43

asmeets schreef: Ik ben klaar met Salden in Limbricht. Ik kom hier nooit meer, en reclame maken bij mijn fietsmaten is al helemaal uit den boze. Volgend jaar ga ik rijden op de wielen en als de problemen niet over zijn zien we elkaar in de rechtzaal als het moet. Dit is alleen weer een betere onderbouwing van mijn zaak.

.
Dus toch Salden. Ik wilde bij je vorige post al vragen waar je zo ongeveer wonde aangezien je zei dat het 200km rijden was. Rekensom was dan snel gemaakt :D

Maar als ij jou was zou ik nu meteen gaan rijden met die nieuwe set en niet wachten to voorjaar 2014. Het zou alleen maar frustrerender zijn als je dus in Maart/April weer een euvel tegenkomt. Dan maar liever nu meteen weten hoe de vlag erbij hangt toch?
Wellicht gaat Salden anders daar weer over mieren.

Edit. Als Salden idd een 2014 set heeft toegezegd dan niet akkord gaan aangezien dat idd voor jou de overweging is geweest om niet tot ontbinding over te gaan (nou ja, proberen dan). Die 2014 set toezegging heb je op papier?

Je hebt nu weer 2 jaar garantie op deze wielen dacht ik?

Het argument van Salden dat ze coulant zijn geweest slaat natuurlijk nergens op aangezien je gewoon recht had op de service. Nu moet je nog zeker dankbaar zijn voor die zogenaamde coulance ook zeker :shock:

Ik begrijp met de grootste wil van de wereld niet dat Salden gewoon zelf de koop niet heeft ontbonden. Voor zo'n grote zaak peanuts en zij krijgen dat echt wel rond met Zipp.
Goed reclame gaat veel minder snel rond dan slechte, en ook al zien ze het niet direct, dit gaat ze indirect geld kosten.

Ik zou toch, ook al ben je wellicht erg moe van dit hele circus, ZIPP zelf aanschrijven.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 01 nov 2013 18:55

+1 niet mee akkoord gaan.
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 nov 2013 18:56

Ik heb met je te doen. En dan neem ik op gevoel het verhaal voor waar aan.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 01 nov 2013 19:04

ontzettend schofterig?
Je hebt in 2012 al een vervangwiel gehad na de aankoop in 2011. Het is nu 2013, en je krijgt een 2013 wiel. Met een beetje geluk gaat dit wiel ook nog een keer fout volgend voorjaar en krijg je een 2014 wiel…

Zo heb je ieder jaar een nieuw achterwiel ;-)

Ofwel rij je ermee rond (en liefst vanaf nu), en haal je de stickers eraf: je wil toch geen reclame maken voor Zipp? :-D
Ofwel verkoop je gewoon de set waarbij je het voorwiel herstickert opdat de set er goed uitziet (uiteraard vermelden dat voorwiel ouder is). Neem je verlies en koop daarna eens echte wielen ;-p
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 01 nov 2013 19:11

Allemaal dank voor de goede adviezen. Ik heb er inmiddels zo veel buikpijn van dat ik me hou aan de afspraak met de rechtsbijstandsverzekering. Althans zo denk ik er nu over. Na het weekend kan het zo maar anders zijn.

Als het redelijk weer blijft ga ik er misschien nu al op fietsen, maar ook volgend jaar mag het wiel niet kapot zijn en heb ik dezelfde rechten. Als het nu nog een keer fout gaat sta ik veel sterker bij het ontbinden.

Ik wil echter niet het risico lopen dat ik de wielen beschadig door het slechte weer en Salden daarmee een kans bied niet akkoord te gaan of minder terug te geven voor de wielen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 nov 2013 11:17

2014 heeft toch ook sterk verbeterde achternaaf?
Sterkte met de zipp wielen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 02 nov 2013 11:32

Pff die buikpijn kan ik me goed voorstellen! Jammer dat Salden je zo in de kou laat staan. Wat een verhaal is dit zeg!
Veel succes/sterktee er verder mee!

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 02 nov 2013 12:56

Ik zal een hoop mensen over me heen krijgen met wat ik ga zeggen, omdat ik weet dat juridisch gezien de fm moet zorgen voor een oplossing. Probleem hier zit echter ook wel degelijk voor heel groot gedeelte bij Zipp, want als die een goede garantie afhandeling zouden hebben dan zou geen enkele dealer moeilijk doen. Zal geen toeval zijn dat ik precies dezelfde ervaringen heb met Zipp bij een andere dealer. Die beste man is ook gestopt met verkopen van Zipp wielen. Wielen zijn diverse malen terug geweest voor reparatie en uiteindelijk ben ik niets verder. Was het zo beu dat ik ze bij het grof vuil gezet heb. Alle mooie verhalen van hoe het juridisch zit ten spijt. Tussen in je recht staan en je recht krijgen zit een groot verschil. Op een gegeven moment ben je het zo spuugzat dat je geen zin meer hebt om er nog energie in te steken. Enige resultaat dat Zipp geboekt heeft is dat ik nooit of te nimmer nog een product van ze zal kopen en dat ik ook iedereen zal afraden iets te kopen van ze. Dat het ook totaal anders kan bij garantie heb ik ervaren bij een defect aan een frame van een Focus crossfiets. Dealer waar de fiets gekocht was, verkocht geen Focus meer en deed nogal moeilijk. Contact opgenomen met Focus en kon het probleem bij elke willekeurige andere dealer van Focus laten oplossen. Fantastisch en daar kan Zipp nog een puntje aan zuigen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Plaats reactie