Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

probleem met freewheelbody

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 20 mei 2013 20:59

Afgelopen zondag was ik op een kwart van een heerlijk rondje door het Brabantse land toen ik aan wilde zetten na een bocht. Ik voelde een knak en mijn cassette draaide ineens zonder weerstand voor en achteruit. Mijn wiel draaide echter niet meer mee. Een defect aan mijn freewheelbody dus.

Vandaag heb ik wat WD40 in mijn freewheelbody gespoten en na even intrekken werkte alles weer naar behoren en kan ik dus weer lekker fietsen.

Is het verstandig om alsnog even langs de fietsenmaker te gaan? Misschien is het ook handig om te weten dat ik nog geen 1500 kilometer heb gefietst met dit achterwiel.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 20 mei 2013 21:24

Waarschijnlijk de palletjes van de body die droog/vies waren en niet meer omhoog konden. Zeker in de gaten houden en invetten
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 20 mei 2013 21:29

Ik heb ooit begrepen dat WD40 niet het meest vriendelijke spul is, kan het kwaad om de freewheelbody daarmee te smeren?
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

Plaats reactie