Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

stan notubes velgen

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 24 aug 2014 19:27

Heeft toch nog een tijd geduurd voor alles gebeurt is, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik er wegens weinig fietsen ook niet veel haast mee had. Sinds ik in de regen een keer flink onderuit ben gegaan met o.a. gebroken rib en hard op het hoofd gevallen (gelukkig met helm) zat ik toch een tijd wat minder lekker op het zadel.

Nu na de vakantie wiel weer in elkaar. Het is de Alpha 400 in 28 spaaks met een 11s naaf van bikehubstore en DT Swiss competition aan de aandrijfzijde en revolution aan de andere zijde. In totaal is mijn achterwiel er ca. 40g zwaarder op geworden, dat is een kleine prijs voor een stuk meer betrouwbaarheid. Eens kijken voor tubeless banden. Ben benieuwd naar het geluid in de fiets, want is een naaf met 6 pallen.
Voor heb ik nog de oude Alpha 340 met Sapim race spaken.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 01 okt 2014 20:11

Wiel setje in bestelling bij Wheeltec.
Notubes ZTR Alpha /340 /400 20-24 spaaks Dark label.
Zwarte Cris King R45 naven
Sapim spaken zwart CX ray +CX sprint en zwarte nippels en 1 witte spaak per wiel.
Wheeltec snelspanners.
Tubeless Schwalbe one 700x23c.
Erg benieuwd naar het tubeless rijden .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 07 sep 2018 18:06

Na de aanvankelijke problemen met deze velgen (klapband met conti 4000s) daarna met veel plezier met wielen tubeless gereden. Bevallen zo goed, dat ik voor mijn nieuwe fiets vorig jaar een nieuw setje Alpha 340/tune wielen gekocht heb. Uiteraard nu gelijk tubeless mee gaan rijden.

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 08 sep 2018 00:51

Ik heb ook de ZTR Alpha 340 die ik tubeless rijd met de Schwalbe Pro One's. Tubeless maken is een eitje: het lukte gewoon met een hogedrukpomp om de banden zelfs zonder dichtmelk luchtdicht te krijgen. Ik heb de 23mm brede Pro One's die op deze velgenwel breder uitvallen: ca. 26mm. Ik heb meteen de eerste rit lek gereden, maar het gaatje werd keurig gedicht door de latex.

Plaats reactie