Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

stan notubes velgen

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 mei 2013 21:38

De vraag is aleen licht dit aan schwalbe of notubes.
Bij de mtb klappen er met enige regelmaat schwalbe banden van notubes velgen.

Ik verbaas me erover dat zowel de velg fabrikanten als banden fabrikanten er kennelijk enorme marges op nahouden.

De ene band valt om de velg en de andere krijg je er met geen tien paarden op.
Zie het al voor me bij een auto. Ja een michelin bandje raden weg af, kan er vanaf klappen :(

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 14 mei 2013 08:51

alpdhuez53:15 schreef:
gringo schreef:Zijn er nu forummers die de Stan notubes velgen gebruiken met Conti 4000s en binnenbanden? Is Fietsvogel nu de enige die klapbanden kreeg?

En wat zijn de ervaringen met de Ultremo ZX tubeless en de hutchinson fusion3 banden
Ik rij met de genoemde combi (4000s en biba). Heb wel lichte biba's maar geen latex. Bij eerste montage ging het fout, de biba klapte bij oppompen. Zat klem tussen de velg/band, mijn fout. Daarna probleemloos gereden. Nog niet lek. Rij met 25 mm, ook koersen. Fijne combi.
Fijn om te lezen.

Hoe lang rij je er al mee? En ook mee in de bergen gereden?

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 21 mei 2013 12:11

Sinds afgelopen najaar heb ik ook ZTR Alpha 340 velgen. Ze bevallen prima, maar onlangs heb ik ook een Conti 4000s band naar z'n grootje geholpen. Plus de binnenband.
Nadat ik de velgen had gekocht, heb ik eerst mijn Conti 4000s 25mm banden gemonteerd. Die waren al bijna te breed voor mijn frame toen ze nog op mijn oude velgen gemonteerd zaten, op de ZTR's waren ze écht te breed. Daarom een setje Conti 4000s 23mm's aangeschaft. Hiermee heb ik nog wel een paar honderd km gereden en vervolgens had ik ineens een lekke achterband en lag de buitenband deels van de velg. Bij het wisselen van de binnenband bleek deze over enkele centimeters te zijn gescheurd. De nieuwe binnenband heeft het welgeteld 4 km uitgehouden en vervolgens was het met een luide knal ook gedaan met die binnenband. En ook toen lag de buitenband er deels vanaf.
De buitenband had ik niet gemonteerd m.b.v zeep/sop en hij 'plopte' pas bij ongeveer 6 bar. Het aantal lagen velglint weet ik niet, dat heeft de wielenbouwer voor mij gemonteerd. Zo op het zicht hou ik het op 1 laag.

Inmiddels was ik het wel zat met die binnenbanden. Op de mountainbike rij ik al 3 jaar zonder problemen tubeless met 'melk'. Op de racefiets heb ik daarom nu ook hiervoor gekozen.
Jammer genoeg heeft Continental nog geen tubeless versie van de 4000s. Anders was de keuze makkelijk geweest, de rijeigenschappen van de 4000s vond ik perfect. De eigenschappen van de Hutchinson Fusions wordt nog wel eens in twijfel getrokken, dus die vielen al snel af. Bontrager krijgt betere reviews, maar die waren (bij bike2build) wel erg duur (€70 voor 1 band!). Uiteindelijk terecht gekomen bij een setje Schwalbe Ultremo's. Ook over die banden wordt genoeg (negatiefs) gezegd, maar ik hoop stiekem dat die slechte geluiden vooral opgaan voor de niet tubeless versie...

Monteren was een koud kunstje, zeker met de meegeleverde montage stick. De eerste km's tijdens de Waalse Pijl zitten er inmiddels op. Prima eerste ritje. Soms slecht weer en nog slechter wegdek. Met iets minder druk was dat prima te doen!
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

fietsvogel
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 jul 2012 10:00

fietsvogel 21 mei 2013 14:28

wat bedoel je met 'melk'.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2013 14:40

Vloeibare latex
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 mei 2013 14:41

fietsvogel schreef:wat bedoel je met 'melk'.
Dit denk ik.
http://www.mantel-bikeparts.nl/schwalbe ... beless-set" onclick="window.open(this.href);return false;
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 mei 2013 14:49

Dit: http://www.mantel-bikeparts.nl/no-tubes ... -vloeistof" onclick="window.open(this.href);return false;

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 21 mei 2013 16:32

nijkie schreef:
fietsvogel schreef:wat bedoel je met 'melk'.
Dit denk ik.
http://www.mantel-bikeparts.nl/schwalbe ... beless-set" onclick="window.open(this.href);return false;
japiecarbon schreef:Dit: http://www.mantel-bikeparts.nl/no-tubes ... -vloeistof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jullie hebben beiden gelijk :)
Ik heb het complete Schwalbe setje gekocht bij bikeparts4u. Het meegeleverde flesje Schwalbe DocBlue vloeistof is lastig af te meten, dus in de eerste band had ik meteen te veel vloeistof gedaan. Voor de tweede band moest ik daarom teruggrijpen naar mijn voorraad Stans NoTubes vloeistof.
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 24 aug 2013 13:15

Hoe zijn de ervaringen op dit moment met deze velg icm binnenbanden? En welke buitenbanden worden er dan gebruikt?
Ben van plan om een klim setje te laten bouwen bij wheeltec maar tubeless verhaal is niet perse noodzakelijk, als het maar licht is.
Canyon Ultimate SLX

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 aug 2013 13:51

Waarom dan niet gewoon een Kinlin velg, bespaart je nogal wat geld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 24 aug 2013 14:20

Zou een goede optie zijn inderdaad. Ik neem aan dat je de XR-200 bedoeld?
Deze zitten op 383 gram versus 380 voor de Alpha's.
Weet alleen niet op Wheeltec deze velgen heeft.
Canyon Ultimate SLX

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 27 aug 2013 00:02

gringo schreef:Zijn er nu forummers die de Stan notubes velgen gebruiken met Conti 4000s en binnenbanden? Is Fietsvogel nu de enige die klapbanden kreeg?

En wat zijn de ervaringen met de Ultremo ZX tubeless en de hutchinson fusion3 banden
Zoals elders op het forum te lezen heb ik ook veel problemen gehad met de conti's. Heb de nieuwe wielen nu al een paar maanden niet meer gebruikt. Moet ze nog ff opsturen naar de bouwer (Wheeltec) om ze te controleren (door klapband is er een slag in gekomen, raakte toen een stoeprandje) en tubeless banden (Hutchinson?) erop te zetten.

Plaats reactie