Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

carbo tim wielen

Ville
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jul 2011 11:19

Ville 17 jan 2018 13:31

Zelf ervaring niet, maar 2 kenissen hebben deze wielen gehad. Vaak spaakbreuk of slag in het wiel (en deze personen wegen +-70kg). Bij verkoop was er vlotte reactie, na-verkoop was het heel wat minder.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 17 jan 2018 15:32

Bedankt voor je feedback. Ondertussen een andere wielbouwer gevonden...fingers crossed.

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 24 jun 2018 23:12

Nog iemand die intussen ervaring heeft met deze wielbouwer?
Vorige reactie was wel niet zo positief maar ik wil me niet vastpinnen op deze enkele reactie.
Ik ben aan het overwegen om begin volgend seizoen een carbon wielset te kopen.
Hoeft niet heel duur te zijn.
Is vooral om in de vlaamse ardennen en belgische ardennen rond te toeren.
Dus af en toe een kasseistrook kan er tussen zit.
Ik weeg ca.70kg. dus normaal geen probleem denk ik.
Ik overweeg ook om een carbonsetje met alu velg maar volledig carbonnen velg blijft toch echt wel mooi en is ooko een stukje lichter.

Dit lijkt me wel een mooi setje
http://www.carbotim-online.be/50C25DTSWISS

thxB.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jun 2018 16:22

Je kan eens horen bij D-Force in Beerse.
Dieter is een vakman waar ook na service geen ijdel woord is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

kwbiker
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2018 12:24

kwbiker 26 jun 2018 12:27

Ik heb sinds een week een setje van DForce in gebruik. Degelijke uitleg gekregen, niet gek duur, had er ook nog andere mooie wielen hangen en vooral iemand gepassioneerd voor fiets en innovatie.

Het setje rijdt super, is stijf, stevig en ziet er geweldig uit.

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 03 jul 2018 19:52

Bedankt voor de reacties alvast.
Ik heb intussen ook eens gekeken naar Dforce en dit lijken me idd. heel mooie wielen aan een redelijke prijs.
Het nieuwe set wil ik pas eind dit jaar kopen.
Mij interesseert vooral 50 a 60mm. carbonwielen voor banden .
Enige ervaring het de naaf van "dforce" zelf of kies ik dan beter een dt350 of dt240 ?

Ook al veel zaken gehoord van Wheeltec gehoord op dit forum, dit spreekt me ook wel aan.

Over carbotim is niet zoveel terug te vinden is mijn indruk met een aantal uiteenlopende meningen.
In tegenstelling tot dforce, hiervan hoor je toch meer.


Grtjs.
B.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 03 jul 2018 21:00

Huisnaven zijn meestal Powerway of Novatec naven. Die van carbotim koop je voor de helft van de prijs in China.

Met D-Force heb ik een goede ervaring. Heeft voor mij een setje Dt velgen met Powerway/Novatec disc naven gespaakt zo'n 1,5 jaar terug. Wielset loopt nog steeds superstrak en recht.

c@vedog
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jul 2007 10:49

c@vedog 21 sep 2018 16:26

Hoi..
Heb vele jaren alu wielsets in gebruik en de laatste jaren is daar ook een carbonsetje bijgekomen. Buiten de looks...U shape en de bredere velg heb ik nog niet veel positiefs ervaren. Ik spreek dan wel over custom wielsets tussen 1000 en 1200 euro. Vooral de rem eigenschappen hebben mij kopzorgen bezorgd. Set 1: abnormale slijtage aan 1 zijde vd remblokken. 2 heuvelritten in droog weer en het rechter remblokje was op. Links geen slijtage en ja de remhoeven (dura ace) stonden mooi. gecentreerd. Draaide ik het wiel om sleet het linker remblokje weg. Na wat onderzoek door de verkoper heb ik een nieuwe set gekregen. Oef...
Set 2: na een Ardennenrit met een steile afdaling is het remopp vh voorste wiel volledig gedelamineerd. Gelukkig nog veilig thuis gekomen. Hier geen garantie wel een crash replacement. Besluit: ik ga me een goede alu wielset laten maken voor de heuvelritten.
Mvg

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 sep 2018 16:53

Of je remtechniek aanpassen bij afdalen met carbon wielen.........

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 sep 2018 17:18

scottpch schreef: 21 sep 2018 16:53 Of je remtechniek aanpassen bij afdalen met carbon wielen.........
Zoals al ten overvloede geschreven op dit forum, full carbon velgen zijn niet ten allen tijde voor iedereen de juiste keuze. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 21 sep 2018 17:47

Ik vrees dat de enige reden voor het door de strot duwen van schijfremmen door de industrie is het risicoloos kunnen verkopen van carbon wielen

c@vedog
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jul 2007 10:49

c@vedog 21 sep 2018 19:00

Juiste remtechniek? Rij al 30 jaar rond in Nl Limburg, Voer- en Ardennen. M.a.w. nooit vlak... op softe afdalingen zonder al teveel bochten zie ik geen probleem...maar daal eens een steile, bochtige helling af op carbon. Pompend remmen wordt aanbevolen...begin er maar aan als je geen remvermogen hebt. Bij alu heb je een veel beter remvermogen. Mss dat het bij de A merken anders ligt...heb ik geen ervaring mee.
mvg

Plaats reactie