Pagina 266 van 315

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 28 aug 2019 18:37
door Orlok
Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 28 aug 2019 19:42
door Lcsmet
Orlok schreef: 28 aug 2019 18:37 Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !
Zo had ik het nog niet bekeken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 30 aug 2019 10:07
door Appie64
Orlok schreef: ↑28 aug 2019 18:37
Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !
Zo had ik het nog niet bekeken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Update, Amazon heeft de bestelling gecanceld i.v.m. niet op voorraad zijn van het artikel, was dus zoals te verwachten een scam ;)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 sep 2019 11:07
door indobesar
Hoi,

Voor de DT Swiss naven bestaat de optie op de ratchet aan te passen. (https://www.dtswiss.com/en/technology/w ... echnology/).
Standaard 240s heeft 18T en dat kan je aanpassen naar 36T of 54T.

Zijn hier ervaringen mee bij aanbieders zoals Farsports?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 sep 2019 11:32
door Stoffa
indobesar schreef: 10 sep 2019 11:07 Hoi,

Voor de DT Swiss naven bestaat de optie op de ratchet aan te passen. (https://www.dtswiss.com/en/technology/w ... echnology/).
Standaard 240s heeft 18T en dat kan je aanpassen naar 36T of 54T.

Zijn hier ervaringen mee bij aanbieders zoals Farsports?
Ik heb een 18T 240s naaf van Farsports. Ik zat me in eerste instantie ook te verlekkeren aan de 54T (vooral vanwege het geluid). Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het alleen maar nadelen biedt:

- Meer wrijving
- Duurder
- luidruchtiger, ik hou van de stilte tijdens het fietsen.

Het is naar mijn mening gewoon meer een upgrade voor mountainbikers dan voor wielrenners.

Volgens mij biedt FS tegen meerprijs wel de optie.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 sep 2019 00:17
door r.e.n.e.
Ik heb een setje 50mm disc clinchers van 25mm breed, tot hoever kan ik gaan met de bandbreedte? Ik rijd nu met 28mm conti's, echter lijken mij de panaracer 35 of 38 mm wel iets. In het verleden heb ik wel cyclocrossfietsen gehad met alu velgen waarbij 35 geen probleem is,alleen twijfel ik nu.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 sep 2019 16:28
door jva
Ik ben aan het uitkijken om carbonwielen te kopen met een goed compromis van licht en aero. Op vandaag rij ik nog met velgremmen, maar bij een volgende fiets (wanneer weet ik nog niet) zou dit wel eens met schijfremmen kunnen zijn.
Ik ken een wielenbouwer die zelf de naven en velgen inkoopt en daarom mijn vraag : 1. wat is er tegen om een naaf te gebruiken voor schijfremmen en een velg voor velgremmen, zodat de (dure) wielset voor beide fietsen gebruikt kan worden ,
2. In het kader van aerodynamica, wat is in termen van afnemende belangrijkheid de keuze van de velghoogte, aantal spaken, platte spaken (sapim cx), en het niet aanwezig zijn van spaaknippels (verborgen in de velg)
alvast dank bij voorbaat aan de reageerders

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 sep 2019 17:17
door havana
Geen idee of dat bestaat, maar let in ieder geval op het spaakpatroon. Wielen voor schijfremmen mag je niet radiaal inspaken.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 sep 2019 18:51
door TL@
Dat gaat niet lukken want schijfremmen wil zeggen steekassen (op een nieuwe frame dan) en (achteraan) is de naaf een stuk breder bij schijfremmen.

Je kan wel velgrem velgen laten spaken met de naven die je nu nodig hebt en wanneer je een nieuwe fiets koopt, de velgen opnieuw laten spaken met andere naven.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 sep 2019 18:53
door scottpch
Inbouwbreedte van de naaf van schijfremwielen is breder dan de naaf van velgremwielen...
Gaat dus niet passen.
Ah, TL was me net voor. ;)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 sep 2019 21:14
door Lars.
Er bestaan naven waarvan de endcaps te vervangen zijn. Hierdoor kun je de inbouwbreedte en de steekasdiameter aanpassen. Ik ken dit vanuit het mountainbiken. Bij die naven is de minimale inbouwbreedte achter evengoed 135 mm (te breed voor een racefiets). Maar t is de moeite waard om eens te informeren bij je wielenman.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 26 sep 2019 16:40
door PietH
Spin on these wheels maakt wielen die zowel in disc- als rimbrake fietsen zouden moeten passen: https://ridefullgas.com/revo/ Ik heb er geen ervaring mee, maar het is blijkbaar mogelijk.