Heeft hier iemand zijn Chinese clinchers al eens getest in de bergen? Ik ga in september nog een (lang) weekend naar de Vogezen of waar het ook maar mooi weer is op dat moment. Ben wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.
Ik bezit Farsports 38x25mm clinchers
Carbon clinchers uit China vragen
Paar pagina's vertelde ik dat ik de cyclo Trois Ballons in de Vogezen heb gereden met een setje Farsports 38x25mm FCC. Eerste afdaling zelfs op natte wegen en dat ging ook perfect (Swissstop black prins remblokjes). Velgen rijden super omhoog en ook zeker zo goed naar beneden.
Een vriend van mij heeft wel zijn FCC voorwiel kapot geremd in een afdaling met regen achter een auto (dit was geen chineessetje). Het was de afdaling na de slotklim (Plancher Belles Filles). Hij zat daar achter een auto en kon er niet omheen, omdat er ook nog veel renners naar de finish reden. Hij maakte de fout door achter de auto te blijven remmen. Hij had beter even kunnen stoppen, of toch op een bepaald moment om de auto heen. Doodzonde.
Of jij dus met succes op FCC in de Vogezen kunt rijden, ligt dus ook aan je rem/daalkwaliteiten en welke keuzes je maakt.
Door slepend te remmen verniel je ieder carbon wielsetje met velgremmen inderdaad. Ik ga het gewoon eens proberenNuitKor schreef: ↑30 jul 2018 16:28Paar pagina's vertelde ik dat ik de cyclo Trois Ballons in de Vogezen heb gereden met een setje Farsports 38x25mm FCC. Eerste afdaling zelfs op natte wegen en dat ging ook perfect (Swissstop black prins remblokjes). Velgen rijden super omhoog en ook zeker zo goed naar beneden.
Een vriend van mij heeft wel zijn FCC voorwiel kapot geremd in een afdaling met regen achter een auto (dit was geen chineessetje). Het was de afdaling na de slotklim (Plancher Belles Filles). Hij zat daar achter een auto en kon er niet omheen, omdat er ook nog veel renners naar de finish reden. Hij maakte de fout door achter de auto te blijven remmen. Hij had beter even kunnen stoppen, of toch op een bepaald moment om de auto heen. Doodzonde.
Of jij dus met succes op FCC in de Vogezen kunt rijden, ligt dus ook aan je rem/daalkwaliteiten en welke keuzes je maakt.
If it's not fixed, it's broken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 26 apr 2018 14:37
Heb in de ardèche meermaals afdalingen van +- 20km gedaan met enkele haarspeldbochten en dat is gelukt op mn setje van helin liu, 50mm clinchers en nieuwe Kingstop remmen.
Ben dan wel nog een redelijk goede daler (vind ik zelf en strava :p )
Ben dan wel nog een redelijk goede daler (vind ik zelf en strava :p )
Met mijn chinezen ging dat ook perfect met de Swissstop black prince blokjes.
Nu had ik onlangs de rode Campy blokken eens gekocht, en in den Eifel mijn voorste velg langs 1 kant serieus gehavend, blaasjes over heel het remoppervlak.
Nu had ik onlangs de rode Campy blokken eens gekocht, en in den Eifel mijn voorste velg langs 1 kant serieus gehavend, blaasjes over heel het remoppervlak.
Weet niet of het hier past, maar ga het toch eens vragen. Ik heb paar maanden terug een 2dehands carbon wielset gekocht van Stealth wheels. Wielen zijn in prima staat. Nu heb ik één remblok (vooraan rechts) die excessief verslijt tov de andere remblokken. Heb uiteraard de velg al uitgebreid onderzocht maar ik vind niets van schade, ruwheid of scherpte op de velg. Ik vermoed wel dat er een klein beetje reliëf aanwezig is, want het remmen vooraan verloopt ook een beetje met schokken. Remprestaties zijn in orde, daar niet van, maar Black Prince remblokken zijn nogal kostelijk om ze er zo door te jagen. Kan het helpen om heel lichtjes over de velg te schuren, of is dit absoluut af te raden?
Zoals ik onlangs schreef, onlangs mijn Black Prince blokken vervangen door de rode Campa blokjes, en er een stevige rit mee in de Eifel gaan doen met dit als resultaat:
Kan ik hier nog mee verder of zouden jullie de velg veiligheidshalve vervangen?
Gebruik de carbon wielen enkel nog voor locale vlakke ritjes, vanaf het bergop/af gaat steek ik m'n Zero's.
Kan ik hier nog mee verder of zouden jullie de velg veiligheidshalve vervangen?
Gebruik de carbon wielen enkel nog voor locale vlakke ritjes, vanaf het bergop/af gaat steek ik m'n Zero's.
Ben er mee naar de wielbouwer geweest. Zei me dat het idd aan de Campy blokken ligt. De Campy velgen hebben een speciale remrand waarvoor enkel deze blokken zouden geschikt zijn.
Hij raad me aan enkel ofwel gigapower blokken ofwel Swissstop te gebruiken op 'gewone' chinese velgen...
Hij raad me aan enkel ofwel gigapower blokken ofwel Swissstop te gebruiken op 'gewone' chinese velgen...
Ik sta op het punt om een setje wielen bij farsports te bestellen nu ze de 10% korting actie hebben. Alleen vraag ik me af welke verzendwijze ik moet kiezen. De gratis verzending, Duty prepaid of verzending door TNT/Fedex?