Als ik zo naar de blokjes kijk, ver weggooien en die Campa blokken aanschaffen.
Carbon clinchers uit China vragen
Inmiddels bijna 1500 km met deze bijgeleverde remblokken gereden en tot op heden geen last van verglazing o.w.d.o.
Tot op het laatst met mijn oude carbonvelgen altijd met onderstaande Kingstop remblokken gereden welke wel snel slijten. Maar beter dat de remblokken slijten dan de carbonvelgrand, toch . . . . en wat maakt het nou uit dat het 'kurk'-achtig is, als het maar goed remt en de carbonvelg niet beschadigd.
Tot op het laatst met mijn oude carbonvelgen altijd met onderstaande Kingstop remblokken gereden welke wel snel slijten. Maar beter dat de remblokken slijten dan de carbonvelgrand, toch . . . . en wat maakt het nou uit dat het 'kurk'-achtig is, als het maar goed remt en de carbonvelg niet beschadigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nou ik heb op mijn 3 fietsen geen van allen "toe-in" afgesteld. Gewoon rem ingeknepen blokjes los zetten / aandrukken op de velg en vast zetten. Geen van de 3 hebben piep verschijnselen.Orlok schreef: ↑15 sep 2020 14:32Btw, dat remblokken geluid maken tijdens het remmen is een kwestie van goed afstellen (toe-in) en niet van het type of merk. Heb nu voor het eerst die speciale opengewerkte remblokken die CSC heeft mee geleverd gemonteerd en ben er vooralsnog zeer tevreden over.Dirk17 schreef: ↑15 sep 2020 11:09 Ik heb mijn csc wielen binnengekregen (veel sneller dan verwacht met 16 dagen) en ook goed kunnen testen met het mooie weer van afgelopen weekend. Zeer tevreden over de wielen, maar de meegeleverde remblokjes maker wel erg veel geluid bij het remmen. Is dit standaard voor carbon velgen of ligt dit aan de kwaliteit van de remblokjes?
Daarnaast heb ik ook de 3k matte afwerking gekregen terwijl ik de UD matte had gevraagd, nu is het niet echt een probleem omdat ik de 3k afwerking in het echt toch wel een stuk mooier vind, maar zal ik daar nog wat van zeggen?
En voor de duidelijkheid : Zipp 404 ( Giant Blokken ) - Campagnolo Bora ( Campagnolo Blokken ) en FFWD F3R ( Giant Blokken )- allen voor tubes en met de juiste remblokken geen piepen.
Ik denk dat het piepen voornamelijk te maken heeft met :
* Soort hars wat gebruikt wordt tijdens bouw van de velg.
* Soort remblok welke gebruikt wordt
* Het feit dan een clincher velg altijd een kleine klankkast heeft tov een tube velg.
Zo maken zijn Zipp 404 voor draadbanden een ander geluid dan de Zipp 404 voor tubes, ondanks dezelfde afgestelde blokken op de zelfde fiets. Bouwjaar van de wielen is ook het zelfde.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Kijk @Rene, je zal het altijd weer zien er zijn toch weer mensen die het beter weten, prachtig, maar zolang jouw remblokken niet piepen gewoon doen, anders gewoon de remblokken toe-in afstellen. For me just two cents.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Welke Giant blokjes gebruik je Rene? Heb je misschien een linkje?
https://www.giant-bicycles.com/nl/giant-slr-brake-pads
@Orlok, ik zeg niet dat ik het beter weet - ik geef alleen mijn ervaringen. Mijn zoon heeft met de Giant blokken op zijn Reynolds wielen wel een piepend geluid bij lange afdalingen gehad ( Galibier - Telegraphe ) - dus zal dan toch met type wiel - hars en of klankast te maken hebben.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12485
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb met velgremmen ook nog nooit toe in ingesteld. Niet op de MTB, niet op de racer.
Gewoon inknijpen en klaar. Ook nooit piepen.
Wel hard inknijpen zodat het blokje niet verdraaid met aandraaien. Ik vond het met toe in altijd maar vaag remmen.
Gewoon inknijpen en klaar. Ook nooit piepen.
Wel hard inknijpen zodat het blokje niet verdraaid met aandraaien. Ik vond het met toe in altijd maar vaag remmen.
Ik heb 50 mm carbon clinchers van Farsport binnengekregen. Er is geen velglint bij geleverd. Weet iemand of je gewoon velglint kunt gebruiken of is het beter een extra dunne variant te kiezen ? Het gaat om deze versie :
https://www.wheelsfar.com/customize-roa ... p0057.html
En "Drive side" betekent toch rechterkant ?
https://www.wheelsfar.com/customize-roa ... p0057.html
En "Drive side" betekent toch rechterkant ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Tubeless velglint zou ik gebruiken, kun je ook gelijk je banden tubeless monteren.
En drive side is inderdaad de rechter zijde, dus de snelspanner zit verkeerd om
En drive side is inderdaad de rechter zijde, dus de snelspanner zit verkeerd om