Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 30 mar 2021 20:52

Hebben mensen ervaring met dichte tijdritwielen van aliexpress?
Afbeelding

issepower
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2021 09:40

issepower 01 apr 2021 09:48

Kan het zijn dat CSC niet meer vraagt of er gaten in moeten ? Ik herinner me dat ik vorig jaar die optie had

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 apr 2021 10:01

Twee MTB velgen besteld via Ali. Twee weken terug besteld, meteen een app van de winkel dat ik voor 20 euro verzending de douane kosten kon ontlopen.

Totaal was ik voor twee velgen 270 euro kwijt, Ze zien er netje afgewerkt uit en de specs kloppen prima met de opgave.

Morgen even naar mijn wielbouwer om te kijken wat hij ervan vind. Dan nog besluiten welke naven, maar er is niet zo heel veel beschikbaar wat ik wil in IS6 Boost 28

Interne breedte is 27mm getwijfeld over 30 maar omdat ik ook met 2,2 ga rijden 27 gekozen. Misschien bestel ik de 30 ook wel om mijn huidige 24.5mm set over te laten spaken. Eerst even met deze rijden.

Velgen wegen 316 en 320 gram opgaaf was 315 +/_ 20 gram
20210407_114048.jpg
20210407_114048.jpg
Bijlagen
20210407_114056.jpg

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 12 apr 2021 08:58

Beste forumleden,

Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een mooie Giant tcr advanced 2 uit 2011 met velgrem.
Dit jaar was het plan een nieuwe fiets te kopen, maar met de huidige voorraden stel ik dit nog een jaartje uit. Mijn wielset, Mavic cosmic carbon met alu velgrand ook uit +/- 2011, is al aardig gesleten en het lijkt me een mooi zoethoudertje om deze te upgraden.

Na wat leeswerk ben ik gaan kijken op de site van lightbicycle en kom uit op de volgende wielset https://www.lightbicycle.com/U-shape-45 ... tible.html

Wielen zijn steeds breder geworden en ik ben benieuwd of deze smalste set van 25mm breed gaan passen in mijn oudere 105 remmen. Ik rijd met 25mm conti's en die passen er net doorheen als ik de remmen open zet.

Ben benieuwd of dit gaat werken voordat ik de wielset bestel.
Daarnaast ben ik benieuwd of Novatec of Bitex naven nog een verschil hebben. Ik wil niet de hoofdprijs betalen en geef liever volgend jaar wat extra aan een nieuwe fiets uit.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 12 apr 2021 09:17

Ik begrijp jouw wens en jouw idee van een zoethoudertje maar is dat niet zonde van het geld als je nu wielen in deze prijsklasse gaat kopen? Of wordt jouw volgende fiets ook een met velgremmen?

Heb je wel eens gemeten hoe breed jouw banden echt zijn? Dus niet wat er op de zijkant staat maar hoe breed ze vallen op jouw huidige wielen.
Meet ook eens de interne breedte van jouw velgen. Per mm groei richting de 18mm van de LB velgen, moet je 0.5mm aan band breedte toevoegen aan jouw huidige banden. Dan kun je inschatten of het past of niet.

Dit is niet de gouden regel maar een rekenmethode die redelijk vaak in de buurt van de werkelijkheid uitkomt.

Bitex staan iets hoger aangeschreven dan de Novatecs (worden ook hee vaak als huismerk naven gebruikt). Daar gezegd hebbende, zijn de Novatecs niet direct prul. Het hangt ook af van het gebruik. Hoeveel kms fiets je, veel regen/afspuiten van de fiets etc.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 12 apr 2021 09:20

Ik weet niet precies wat de interne velgbreedte is van je huidige setje? Ik kom op 13c uit, maar weet niet precies welke versie je hebt.

Je gaat in ieder geval naar 17,9 mm interne velgbreedte. GP5000 25mm banden komen op deze velg (aldus LB) op 25,87 mm daadwerkelijk gemeten breedte uit.

Dus even opmeten met de schuifmaat of je dat haalt.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 13 apr 2021 08:31

Bedankt voor jullie reacties DS en Philippos!

Ben zelf al een tijd aan het twijfelen of ik een nieuwe wielset wil aanschaffen.
Mijn nieuwe fiets wil ik met schijven kijkend naar de toekomst, mijn huidige fiets wil ik niet weg doen.
Ik wil deze graag gebruiken icm een smarttrainer in de winter. Daarnaast als reservefiets.
De wielen zullen zeker gebruikt worden in de toekomst, alleen met het oog op een nieuwe fiets zijn nieuwe wielen wellicht niet geheel noodzakelijk.

Ik ga er nog een nachtje over slapen en meet alvast de ruimte tussen mijn remmen.

Thanks!

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 13 apr 2021 11:43

Dan is idd de vraag of je een upgrade wil, of gewoon een degelijke vervanging (type zonda's oid) en het overgebleven budget in de toekomstige fiets steekt.

Succes met de keuze!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Zjoske78
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 sep 2013 19:45

Zjoske78 14 apr 2021 11:55

Pitti Carabinieri schreef: 12 apr 2021 08:58 Beste forumleden,

Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een mooie Giant tcr advanced 2 uit 2011 met velgrem.
Dit jaar was het plan een nieuwe fiets te kopen, maar met de huidige voorraden stel ik dit nog een jaartje uit. Mijn wielset, Mavic cosmic carbon met alu velgrand ook uit +/- 2011, is al aardig gesleten en het lijkt me een mooi zoethoudertje om deze te upgraden.

Na wat leeswerk ben ik gaan kijken op de site van lightbicycle en kom uit op de volgende wielset https://www.lightbicycle.com/U-shape-45 ... tible.html

Wielen zijn steeds breder geworden en ik ben benieuwd of deze smalste set van 25mm breed gaan passen in mijn oudere 105 remmen. Ik rijd met 25mm conti's en die passen er net doorheen als ik de remmen open zet.

Ben benieuwd of dit gaat werken voordat ik de wielset bestel.
Daarnaast ben ik benieuwd of Novatec of Bitex naven nog een verschil hebben. Ik wil niet de hoofdprijs betalen en geef liever volgend jaar wat extra aan een nieuwe fiets uit.

Alvast bedankt!
Ik heb de R55 velgen van LB met 25mm Vittoria Rubino Pro banden en dat past binnen mijn 105 remmen.
Banden zaten dacht ik op 26,7mm bij 5,5 bar (weet ik niet zeker).

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 14 apr 2021 12:50

Uit periode 2011? Of een nieuwe 105 groep?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 apr 2021 13:15

Zjoske heeft een R7000 groep. Die van jou zullen krapper zijn. Je kunt je remklauwen naar iets nieuws vervangen eventueel om meer ruimte te creëren (als alleen jouw remmen het probleem zijn en niet jouw frame). Zo komen er wel extra kosten bij.

Racemuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2019 11:40

Racemuis 14 apr 2021 15:23

Ook ik heb een vraag over wielen uit China.
Doordat mijn oude fiets betrokken is geraakt bij een aanrijding is mijn wielset (en fiets) kapot. Ik had een Spinergy Stealth PBO wielset (carbon, met alu remrand, 43mm hoog en 1.695 gram). De wielset beviel mij enorm, maar omdat ik van de verzekering niet genoeg terug krijg om fiets en wielen te vervangen zoals voorheen wil ik graag een goedkopere wielset. Fiets heeft meer prio en krijgt schijfremmen.
Nu zit ik dus te kijken voor een mooie / goede budget wielset. De volgende opties vind ik interessant:
- Chinese wielset via Martkplaats: ik heb aanbieders JV Wheels en Twan gezien welke al jaren wielen aanbieden. de kosten voor een carbon wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 475.
- Chinese wielset via CSC: de kosten voor een cabron wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 335, maar ik vermoed dat hier nog wel import fees bij komen.
- Ere explorator GC 45: gaat gewoon via online winkels in NL en kost EUR 389. Het is echter wel een alu set (45 mm).

Het gewicht van alle sets is vergelijkbaar (rond de 1.700 gram.
Aangezien ik geen idee heb van kwaliteit en betrouwbaarheid van de betreffende wielset hoop ik dat de expertise hier mij een advies kan geven welke keuze ik het beste kan maken.

Plaats reactie