Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 08 sep 2015 18:20

marsman schreef:
marsman schreef:Afbeelding

Wielen zijn binnen. Gelijk gemonteerd en een heel klein rondje gereden. Op het 1e gezicht weinig op aan te merken. Wielen zijn compleet met velglint afgeleverd. Bandjes opleggen was lastig. Bij het hard spinnen van het voorwiel voel ik een kleine onbalans. Veroorzaakt door wat extra gewicht rond het ventielgat of het ventiel wellicht?? Tijdens het rijden is het niet merkbaar. De ventielen klapperen behoorlijk, daar moet een stukje tape om.

De wielen waren niet heel lekker verpakt. Wel stevige doos, maar verder alleen bubbelplastick met daartussen een wandje van 2 kartonnetjes. Echter geen enkele beschadiging en ze zijn kaarsrecht. Ook geen pakbon, garantiebewijs of wat dan ook.

Morgen eerste rit en een deftige foto.
Een update over deze wielen. Eerste ritjes en koers (rustig) gereden. Totaal kilometer of 200. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Wel 2 minpunten. Voorwiel heeft al heel klein slagje. Contact gelegd met Helin en gevraagd wat hij vond, kreeg terug dat dit normaal zou zijn en of ik de slag er zelf uit wil halen. Dat vind ik slecht en heb gevraagd om een compensatie om het slagje bij de FM ff goed te laten checken. Verder de eerste regenrit gehad met heeeeeel veel water, gelijk ervaren dat de wielen dus geen gaatje hebben om dat water af te voeren. Half uur staan pielen om het water via het ventiel eruit te krijgen. Geen zin om de bandjes eraf te halen, omdat dit zo vreselijk lastig gaat. Remmen in de regen was ook niet heel best met de remblokken die bijgeleverd zijn, maar daar was ik al op voorbereid.

Verder houden de wielen zich prima. In de koers (op een wielerbaan, niet heel gek gedaan) hielden de wielen zich gewoon goed en strak. Ik vind ze qua zijdelingse stijfheid iets minder dan mijn Mavic Cosmics (2010 en alu remrand).

Op het slagje in het voorwiel na, so far so good!
Ik heb een setje handgespaakte wielen. Daar zat ook na 300km een klein slagje in. Dit eruit laten halen en nooit meer last van gehad. Helemaal met een koers lijkt het mij niet vreemd dat er een slag in komt.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 08 sep 2015 20:26

Ziet er goed uit Arnoud!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 sep 2015 20:57

betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin :( brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Troy Lee
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 sep 2014 03:34

Troy Lee 09 sep 2015 07:40

nijkie schreef:
betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin :( brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.
Je stuurt je wielen even naar Zoran en voor 4 tientjes extra heb je super wielen ;)
Er is een ding waarop ik sta in het leven, dat is op mijn pedalen.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 09 sep 2015 09:58

Staat ook al meerdere keren in het topic beschreven dat het aangeraden wordt om de wielen na ontvangst (en het liefst even gebruik) een keer na te laten kijken door een ervaren wielbouwer.

Gebruikersavatar
wielklem
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:50

Gebruikersavatar wielklem 09 sep 2015 20:44

JoostG schreef:Tubeless ready varianten hebben minder marge om een band er om heen te leggen om een betere luchtdichtheid te krijgen. Ben je van plan om met gewone clinchers te gaan rijden, bestel dan vooral niet de tubeless varianten. Wil je wel voor tubeless gaan, kies dan voor een velg met een diepere gleuf in het midden. Dit soort voor die extra marge die je nodig hebt. Verder komt in het najaar de Schwalbe Pro One band op de markt. Deze gaat beduidend makkelijker om een carbon velg.
Last but not least: de VAR tyre lever is een zeer behulpzaam hulpmiddel bij banden om 'lastige' velgen.
Bedankt voor de tips! Ga die tyre lever zeker proberen. 'Gewone' bandjes zijn geen probleem, maar wedstrijdbandjes zoals de vittoria's is altijd een enorme strijd, en nu heb ik mooie Challenge banden die gewoon niet passen een daar baal ik wel van. Mooie reden voor een extra setje 50mm carbon :mrgreen:
nijkie schreef:Beetje banden vet gebruiken.
Gebruik ik altijd bij deze wielen!

Over de kwaliteit van de Farsports wielen ben ik prima tevreden. Ik hou ze netjes schoon en gebruik ze zo min mogelijk in regen, maar al flink wat wedstrijden mee geragd en trainingskilometers mee afgelegd, maar ze doen het nog prima! Eén keer een klein slagje gehad na een valpartij en de lagers lopen na nattigheid wel wat minder. Maar buiten dat behoorlijk bulletproof! 20 spaaks voor en 24 achter is met 85 kg wel amper stijf genoeg.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 10 sep 2015 06:51

Wielen spaken kunnen Chinesen blijkbaar niet. Bij mijn wielen ook in beiden een slag. Voor 2 tientjes bij LBS laten rochten en nooit meer last gehad. (Nu ruim 6.000km mee gefietst.)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 17 sep 2015 11:47

nijkie schreef:
betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin :( brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.
Update van mijn kant. Wielen houden zich erg goed. Ik heb van Helin 25 Euro retour gekregen om de wielen nog een keer te laten checken bij mijn FM. Dat vind ik een chique oplossing van ze!! Ik meld me over een 1000 kilometers nog wel een keer.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
betonklinker
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:23
Locatie: Uithoorn

Gebruikersavatar betonklinker 21 sep 2015 17:42

@Marsman... vind ik erg netjes! Ze komen van ver maar er is toch nog een soort van service...!

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 22 sep 2015 13:08

Heren even een vraagje over de Helin Lui clinchers. Ik ben voornemens 88mm clinchers te bestellen bij helin lui. Ben alleen een beetje verbaasd over het gewicht dat opgegeven wordt voor de wielen bij de verschillende categoriën:

Standard carbon wheels, 88mm, clincher: 2081 gram
Ultra light, 88mm, clincher: 1500 gram.

Ik begrijp de verschillen, hub en spaken, maar is dat echt 500 gram verschil? Lijkt me sterk niet? Iemand ervaring?

Voor het prijsverschil zal je het ook niet laten $404 tov $440,-. Gemakkelijk 500 gram verdiend zou ik zeggen.

Gr. Lector

seelb
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 aug 2014 23:23

seelb 22 sep 2015 13:17

vraag; rij sinds weekend op carbon van dengfu. mijn oude JJ Tdf frame staat nu in de schuur.

de wielen die ik nu heb zijn aksiums . gaat het veel schelen om carbon wielen te nemen?

dan moet ik mijn oude frame verkopen nl...

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 22 sep 2015 13:51

seelb schreef:vraag; rij sinds weekend op carbon van dengfu. mijn oude JJ Tdf frame staat nu in de schuur.

de wielen die ik nu heb zijn aksiums . gaat het veel schelen om carbon wielen te nemen?

dan moet ik mijn oude frame verkopen nl...
Aksiums zijn op zijn zachts gezegd geen geweldige wielen... Je hoeft niet perse carbon wielen te nemen, voor een euro of 200-300 heb je hele aardige vervangende wielen.

Plaats reactie