Ik heb een setje handgespaakte wielen. Daar zat ook na 300km een klein slagje in. Dit eruit laten halen en nooit meer last van gehad. Helemaal met een koers lijkt het mij niet vreemd dat er een slag in komt.marsman schreef:Een update over deze wielen. Eerste ritjes en koers (rustig) gereden. Totaal kilometer of 200. Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Wel 2 minpunten. Voorwiel heeft al heel klein slagje. Contact gelegd met Helin en gevraagd wat hij vond, kreeg terug dat dit normaal zou zijn en of ik de slag er zelf uit wil halen. Dat vind ik slecht en heb gevraagd om een compensatie om het slagje bij de FM ff goed te laten checken. Verder de eerste regenrit gehad met heeeeeel veel water, gelijk ervaren dat de wielen dus geen gaatje hebben om dat water af te voeren. Half uur staan pielen om het water via het ventiel eruit te krijgen. Geen zin om de bandjes eraf te halen, omdat dit zo vreselijk lastig gaat. Remmen in de regen was ook niet heel best met de remblokken die bijgeleverd zijn, maar daar was ik al op voorbereid.marsman schreef:
Wielen zijn binnen. Gelijk gemonteerd en een heel klein rondje gereden. Op het 1e gezicht weinig op aan te merken. Wielen zijn compleet met velglint afgeleverd. Bandjes opleggen was lastig. Bij het hard spinnen van het voorwiel voel ik een kleine onbalans. Veroorzaakt door wat extra gewicht rond het ventielgat of het ventiel wellicht?? Tijdens het rijden is het niet merkbaar. De ventielen klapperen behoorlijk, daar moet een stukje tape om.
De wielen waren niet heel lekker verpakt. Wel stevige doos, maar verder alleen bubbelplastick met daartussen een wandje van 2 kartonnetjes. Echter geen enkele beschadiging en ze zijn kaarsrecht. Ook geen pakbon, garantiebewijs of wat dan ook.
Morgen eerste rit en een deftige foto.
Verder houden de wielen zich prima. In de koers (op een wielerbaan, niet heel gek gedaan) hielden de wielen zich gewoon goed en strak. Ik vind ze qua zijdelingse stijfheid iets minder dan mijn Mavic Cosmics (2010 en alu remrand).
Op het slagje in het voorwiel na, so far so good!
Carbon clinchers uit China vragen
Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Je stuurt je wielen even naar Zoran en voor 4 tientjes extra heb je super wielennijkie schreef:Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Er is een ding waarop ik sta in het leven, dat is op mijn pedalen.
Bedankt voor de tips! Ga die tyre lever zeker proberen. 'Gewone' bandjes zijn geen probleem, maar wedstrijdbandjes zoals de vittoria's is altijd een enorme strijd, en nu heb ik mooie Challenge banden die gewoon niet passen een daar baal ik wel van. Mooie reden voor een extra setje 50mm carbonJoostG schreef:Tubeless ready varianten hebben minder marge om een band er om heen te leggen om een betere luchtdichtheid te krijgen. Ben je van plan om met gewone clinchers te gaan rijden, bestel dan vooral niet de tubeless varianten. Wil je wel voor tubeless gaan, kies dan voor een velg met een diepere gleuf in het midden. Dit soort voor die extra marge die je nodig hebt. Verder komt in het najaar de Schwalbe Pro One band op de markt. Deze gaat beduidend makkelijker om een carbon velg.
Last but not least: de VAR tyre lever is een zeer behulpzaam hulpmiddel bij banden om 'lastige' velgen.
Gebruik ik altijd bij deze wielen!nijkie schreef:Beetje banden vet gebruiken.
Over de kwaliteit van de Farsports wielen ben ik prima tevreden. Ik hou ze netjes schoon en gebruik ze zo min mogelijk in regen, maar al flink wat wedstrijden mee geragd en trainingskilometers mee afgelegd, maar ze doen het nog prima! Eén keer een klein slagje gehad na een valpartij en de lagers lopen na nattigheid wel wat minder. Maar buiten dat behoorlijk bulletproof! 20 spaaks voor en 24 achter is met 85 kg wel amper stijf genoeg.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Wielen spaken kunnen Chinesen blijkbaar niet. Bij mijn wielen ook in beiden een slag. Voor 2 tientjes bij LBS laten rochten en nooit meer last gehad. (Nu ruim 6.000km mee gefietst.)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Update van mijn kant. Wielen houden zich erg goed. Ik heb van Helin 25 Euro retour gekregen om de wielen nog een keer te laten checken bij mijn FM. Dat vind ik een chique oplossing van ze!! Ik meld me over een 1000 kilometers nog wel een keer.nijkie schreef:Dan laat je ze toch eerst nakijken op spaak spanning en slag kost je de kop ook niet.betonklinker schreef:Mooie combinatie Marsman... Jammer van de reactie van Helin brengt mij nu een beetje aan twijfel om te bestellen..
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- betonklinker
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 05 jan 2015 22:23
- Locatie: Uithoorn
@Marsman... vind ik erg netjes! Ze komen van ver maar er is toch nog een soort van service...!
Heren even een vraagje over de Helin Lui clinchers. Ik ben voornemens 88mm clinchers te bestellen bij helin lui. Ben alleen een beetje verbaasd over het gewicht dat opgegeven wordt voor de wielen bij de verschillende categoriën:
Standard carbon wheels, 88mm, clincher: 2081 gram
Ultra light, 88mm, clincher: 1500 gram.
Ik begrijp de verschillen, hub en spaken, maar is dat echt 500 gram verschil? Lijkt me sterk niet? Iemand ervaring?
Voor het prijsverschil zal je het ook niet laten $404 tov $440,-. Gemakkelijk 500 gram verdiend zou ik zeggen.
Gr. Lector
Standard carbon wheels, 88mm, clincher: 2081 gram
Ultra light, 88mm, clincher: 1500 gram.
Ik begrijp de verschillen, hub en spaken, maar is dat echt 500 gram verschil? Lijkt me sterk niet? Iemand ervaring?
Voor het prijsverschil zal je het ook niet laten $404 tov $440,-. Gemakkelijk 500 gram verdiend zou ik zeggen.
Gr. Lector
Aksiums zijn op zijn zachts gezegd geen geweldige wielen... Je hoeft niet perse carbon wielen te nemen, voor een euro of 200-300 heb je hele aardige vervangende wielen.seelb schreef:vraag; rij sinds weekend op carbon van dengfu. mijn oude JJ Tdf frame staat nu in de schuur.
de wielen die ik nu heb zijn aksiums . gaat het veel schelen om carbon wielen te nemen?
dan moet ik mijn oude frame verkopen nl...