Sandy van Farsports mailt net dat XDB ook mogelijk is (naast TNT). Maar ook XDB kan geen 100% garantie geven dat er geen toeslag wordt geheven. Zowel XDB als TNT zijn goede keuzes, It's a matter of luck...Orlok schreef: ↑20 mar 2018 10:13Producten uit landen buiten de EU zijn onderhevig aan invoerbelasting. Om die invoerbelasting te omzeilen (illegaal) zijn allerlei constructie bedacht waaronder die van XDB. Er dient echter rekening te worden gehouden dat men (douane) achterdochtig wordt en alsnog invoerbelasting en misschien zelfs een boete zal opleggen. Het blijft daardoor altijd een risico om via zo'n omwegconstructie iets uit China te bestellen.NuitKor schreef: ↑20 mar 2018 09:17 Ik heb nu contact met Farsports over een wielset en zij zeggen dat ze naar Nederland verschepen met TNT. Komt er dan geen extra douane kosten bij? Ik las iets over XDB, dat zou iets duurder zijn maar dan komt er niets meer overheen.
Mijn andere wielset is nu 23mm (buitenmaat). Ik wil nu een 25mm erbij kopen, moet ik dan de hoogte van de remmen ook steeds een beetje bijstellen, of is een beetje opendraaien van de remhendel voldoende?
Vwb die velgbreedte heb jij zelf al het antwoord gegeven.
Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 aug 2014 17:52
Ok. ThnxKeezx schreef: ↑20 mar 2018 10:11Het lijkt kruis over 3 met 24 spaken en dat is ongebruikelijk, maar niet principieel verkeerd.zondagsrijer schreef: ↑19 mar 2018 16:34
Het achterwiel is ook gekruist gespaakt zowel drive als non-drive side. Op de foto's is het radiaal gespaakt aan de non drive side. Bij nader inzien is het volgens mij niet correct gespaakt. De spaken met de spaakkop aan de binnenkant overlappen aan de naaf de andere spaakkoppen die aan de buitenkant zitten en duwen gedeeltelijk hier op.
Is dit normaal, volgens mij fout gespaakt. Wie kan dit bevestigen? Wat is jullie mening? Op de site is er geen enkel wiel zo gespaakt in alle geval. Ik heb er een foto van gemaakt.
Wielen zijn mooi recht en strak gespaakt op het eerste zicht.
15708024/
Spaken vervangen is wat lastiger.
Laatst gewijzigd door zondagsrijer op 24 mar 2018 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 aug 2014 17:52
Ok. Thnx
Laatst gewijzigd door zondagsrijer op 24 mar 2018 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Het achterwiel is wel degelijk kruis over 3 gespaakt en dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling van deze naven.
Ik zou het in ieder geval zo gedaan hebben als het voorwiel.
Ik zou ook reclameren, hoewel het weinig kwaad kan IMO.
Ik zou het in ieder geval zo gedaan hebben als het voorwiel.
Ik zou ook reclameren, hoewel het weinig kwaad kan IMO.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Als je bij farsports een setje wielen koopt op de site, kan je dan beter met creditcard betalen? Dat lijkt mij goedkoper dan paypall die minstends 3.4% van het bedrag rekent en CC geeft ook aankoopbescherming net als paypall, of zie ik iets over het hoofd?
Als jouw CC aankoopbescherming à la PayPal geeft dan zie jij niets over het hoofd, tenzij . . . . je het mis hebt natuurlijk.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Toch wel een trend dat veel detaillisten Paypal extra belasten of er zelfs helemaal mee ophouden (zoal Coolblue).
Tja, vrij eenvoudig lijkt mij:
- CC kosten per jaar;
- PP kosten 3,4% + 0,34 euro over het aankoop bedrag tot € 2.500.
- CC kosten per jaar;
- PP kosten 3,4% + 0,34 euro over het aankoop bedrag tot € 2.500.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nog even een vraag:
Farsports geeft aan dat als een wiel niet goed is, wordt deze binnen 3 maanden kosteloos vervangen. Echter, kom je hier tussen de 3 maandenen 18 maanden achter, dan betaal je de verzendkosten zelf. Dit is zo'n 130 dollar (bij aankoop en verzending via xdb). Dat lijkt mij niet echt netjes als de wielen gewoon niet goed zijn door een fabrieksfout. Hoe zit dit precies?
Farsports geeft aan dat als een wiel niet goed is, wordt deze binnen 3 maanden kosteloos vervangen. Echter, kom je hier tussen de 3 maandenen 18 maanden achter, dan betaal je de verzendkosten zelf. Dit is zo'n 130 dollar (bij aankoop en verzending via xdb). Dat lijkt mij niet echt netjes als de wielen gewoon niet goed zijn door een fabrieksfout. Hoe zit dit precies?
Kijk dat risico is nou precies het verschil tussen jouw LBS op de hoek en de Chinees aan de andere kant van de wereld en daarvoor bij jouw LBS betaal je dus het verschil extra aan ontwikkelkosten, handeling, winst en risico.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja en dat is precies waarom ik twijfel om 150 euro meer neer te leggen voor een setje fulcrum racing quattro carbon ofzo