Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 11 jul 2012 15:41

Als ik ze bestel dan laat ik mijn bevindingen uiteraard weten.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

greuf
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2009 23:57
Locatie: Breda

greuf 12 jul 2012 19:32

boswielrenner schreef:Waarom koos je voor Flyxii?
Omdat er een paar goede recensies staan over flyxii in het China topic. En omdat ze redelijk goedkoop zijn, 400 dollar incl verzenden.
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

fred12
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 apr 2008 02:42

fred12 19 jul 2012 22:45

boswielrenner schreef:@fred12: Kwamen er naast de kosten voor wielset en transport ook nog douane kosten/invoer kosten bij?
Welke setup hebben deze wielen en welk type nummer hebben ze. Ik zie 3K Matt carbon finish zonder basalt remrand, maar welke spaken, nipples en hub heb je op de wielen zitten?
Vandaag zat bij de post een rekening van TNT express of ik 17 euro wil betalen aan BTW bij invoer.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 19 jul 2012 22:59

Hoi Fred12,

Ik heb inmiddels de FSC50-CM besteld, maar vandaag te horen gekregen dat er een probleem was met de wielen die ze wilden opsturen. Ik had om een extra controle gevraagd.
Ik kan nu wachten op nieuwe set (die ze moeten maken), want voorraad schijnt op te zijn, of FSC50-CM met externe Sapim Sils nippels ipv de interne sapim sils nipples. Deze kunnen ze aanstaande maandag versturen.
Als ik jouw wielset zie, dan ziet het er prima uit met externe nipples dus ik kies voor de snelste optie. Bevallen de wielen nog goed?
Welke onderdelen heeft jouw wielset?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

fred12
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 apr 2008 02:42

fred12 20 jul 2012 17:53

boswielrenner schreef:Hoi Fred12,

Ik heb inmiddels de FSC50-CM besteld, maar vandaag te horen gekregen dat er een probleem was met de wielen die ze wilden opsturen. Ik had om een extra controle gevraagd.
Ik kan nu wachten op nieuwe set (die ze moeten maken), want voorraad schijnt op te zijn, of FSC50-CM met externe Sapim Sils nippels ipv de interne sapim sils nipples. Deze kunnen ze aanstaande maandag versturen.
Als ik jouw wielset zie, dan ziet het er prima uit met externe nipples dus ik kies voor de snelste optie. Bevallen de wielen nog goed?
Welke onderdelen heeft jouw wielset?
De wielen bevallen prima, tot nu toe niks te klagen.
FSC60-CM
60mm clincher light weight wheels with basalt braking surface
Rim: 60mm clincher 3K matt 20/24H external
Hubs: Bitex black shimano
Spokes: Sapim CX-Ray black
Nipple: Sapim external nipple black

greuf
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2009 23:57
Locatie: Breda

greuf 26 jul 2012 16:21

Ik heb mijn wielen gisteren ontvangen. Mijn bevindingen en foto's: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=2115" onclick="window.open(this.href);return false;
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 09 aug 2012 23:05

Ik heb ook gisteren mijn Xiamen Farsports FSC50-cm carbon clincher wielen ontvangen.
Aankoop en communicatie met Farsports is uitstekend verlopen. Verzending vanuit China in 5 dagen vind ik erg snel. De wielen waren uitstekend verpakt en kwamen met snelspanners, twee extra Sapim CX-Ray spaken en remblokken.
Hier de specificaties en wat foto's. Ik hoop snel een langdere testrit te kunnen maken, maar na kort rondje voelen wielen solide en stevig aan. Ze bollen goed. Naven moeten wel nog wat inrijden. Wel heb ik al gemerkt dat ik even iets aan het rammelen van de ventielen moet doen. Het kostte trouwens behoorlijk wat moeite om de banden op de velg te krijgen, maar het is uiteindelijk gelukt. Snelspanners op de foto zijn trouwens mijn eigen lichtgewicht Swiss POP Products snelspanners en NIET de bijgeleverde Ti snelspanners van de Novatec.

Rim: Super light 50mm carbon clincher with basalt braking surface
Hubs: Novatec Super light shimano
Spokes: Sapim CX-Ray black
Nipple: Sapim SILS nipple internal
Appea:3K MATT
Weight:1400g

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 09 aug 2012 23:22

Heel mooi! 1400gram is wel erg licht voor 50mm en clincher. Hoeveel hebben ze gekost?

Schrijf zeker je bevindingen maar neer :)

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 10 aug 2012 09:38

Ik heb er $500 + $80 dollar verzendkosten voor betaald. Ik zal mijn bevindingen laten weten.
De wielen zijn gegarandeerd tot 110kg en ze kunnen 8.5 bar max hebben.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 10 aug 2012 11:26

NoChain schreef:Heel mooi! 1400gram is wel erg licht voor 50mm en clincher. Hoeveel hebben ze gekost?
Er zijn ook versies met een schuimkern. Hier zijn de carbonlagen overheen gelegd. Voor de weightweenies (dus gewicht is belangrijker dan de rest)

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 10 aug 2012 11:52

Voor weightweenies is gewicht belangrijk, maar zeker niet belangrijker dan de rest. Wat heb je aan een licht wiel dat niet functioneert. Weightweenies hebben veel meer geld over voor een laag gewicht, want sterk, duurzaam, stijf, licht en mooi, is een prijzige combinatie. :-).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 26 sep 2012 22:05

boswielrenner schreef:Ik heb er $500 + $80 dollar verzendkosten voor betaald. Ik zal mijn bevindingen laten weten.
De wielen zijn gegarandeerd tot 110kg en ze kunnen 8.5 bar max hebben.
En :)?
Voelen de wielen harder aan als gewone lage velgen? Dit is waar ik het meeste 'schrik' van heb voor de aankoop van hoge velgen.
Niet teveel last bij zijwind? Ze hebben ook 38mm zie ik.

Plaats reactie