Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 28 feb 2019 15:45

Afbeelding

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 28 feb 2019 17:23

daniel1975 schreef: 28 feb 2019 12:34 Mooi.

Gewoon zwarte wielen met zwarte bandjes. Die rare ouderwetse bruine wangen-hype is een beetje als Ford Mustang '69 velgen+banden met witte streep onder een splinternieuwe Porsche 911 monteren; ziet er niet uit.
Met dat verschil dat je nooit een splinternieuwe Porsche 911 ziet rijden met witte flanken. De skinwall banden (tubes) op koersfietsen zijn daarentegen dagdagelijkse normale kost. Van de profwielrenner tot de zondagse dikke-buiken-wielertoerist.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 28 feb 2019 17:35

En over bruine wangen gesproken... . :mrgreen:

Veloflex Master... rijden als een tube, maar oh zo fragiel.

Afgescheurd ter hoogte van de scherpe binnenrand van de velg van m'n chinezekes. Veloflex raadt ook af ze te plaatsen op full carbon velgen. Ik heb net als achteraan (waar de band destijds ook gescheurd was) de randen lichtjes rond afgeschuurd. Blijkt te helpen achteraan, want daar liggen ze nu toch al een tijdje op zonder scheuren en bulten.

Afbeelding

Afbeelding

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 28 feb 2019 17:40

jakkel schreef: 28 feb 2019 17:35 En over bruine wangen gesproken... . :mrgreen:

Veloflex Master... rijden als een tube, maar oh zo fragiel.

Afgescheurd ter hoogte van de scherpe binnenrand van de velg van m'n chinezekes. Veloflex raadt ook af ze te plaatsen op full carbon velgen. Ik heb net als achteraan (waar de band destijds ook gescheurd was) de randen lichtjes rond afgeschuurd. Blijkt te helpen achteraan, want daar liggen ze nu toch al een tijdje op zonder scheuren en bulten.

Heb ze net ook gemonteerd :o zie foto hierboven

martijnkh
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2010 13:05

martijnkh 01 mar 2019 15:58

Hoi, ik heb recent voor mijn Trek Emonda 50mm carbon clinchers van Farsports gekocht. Hub is de DT Swiss 350s straight pull.
Bezorging etc ging prima, zien er ook mooi uit.

Heb er inmiddels paar keer mee gereden en dat ging minder. De wielen geven de indruk erg slap te zijn. Bij snelle bochten en bij aanzetten lopen vaak de remmen aan. Deze staan al een behoorlijk eind open.
Bij stilstand kan ik ook het wiel met een paar vingers zijwaarts tegen het remblok aandrukken.

Ik ben al met de meegeleverde snelspanners in de weer geweest. Erg strak gezet en ook al vervangen door wat oudere standaard shimano snelspanners die ik nog had. Dat maakte echter nauwelijks tot geen verschil.
Inmiddels ook al even bij mijn locale fietsenwinkel geweest. Die opperden nog dat mogelijk de spaakspanning aan de lage kant was, maar konden daar verder niet wat mee, omdat ze de wielen niet kenden.

Herkent iemand dit? En nog mogelijke tips om die wielen 'strakker' te krijgen, want dit fietst nu niet echt fijn.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 mar 2019 16:12

Bij een bestaande configuratie naaf/spaakaantal/velg zijn alleen dikkere spaken een optie....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2019 16:25

Hoe zwaar ben je? Wat waren de oude wielen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 01 mar 2019 16:37

Kan het ook zo zijn dat je wielen stijver zijn dan je oude set en je het probleem in je frame moet zoeken?
Bij het rijden van bochten gaan de krachten via het stijve wiel via de naaf naar het frame en dat deze via de liggende achterbrug tordeerd en zodoende je velg tegen de blokken loopt?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

martijnkh
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2010 13:05

martijnkh 01 mar 2019 17:15

amclassic-fan schreef: 01 mar 2019 16:25 Hoe zwaar ben je? Wat waren de oude wielen?
Ik ben 90 kilo. De fiets is nieuw, en heb met deze fiets niet met andere wielen gefietst.
In mijn vorige fiets zaten aluminium shimano wielen (wh-rs31)

Ik heb overigens voor aankoop nog met Farsports gemaild over gewicht. Zij gaven aan dat 90 kilo geen enkel probleem zou zijn. Echter als ik wilde konden ze een dun extra laagje carbon aanbrengen om de wielen nog sterker/steviger te maken. Dat heb ik ze ook gevraagd te doen.

martijnkh
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2010 13:05

martijnkh 01 mar 2019 17:17

vincent75 schreef: 01 mar 2019 16:37 Kan het ook zo zijn dat je wielen stijver zijn dan je oude set en je het probleem in je frame moet zoeken?
Bij het rijden van bochten gaan de krachten via het stijve wiel via de naaf naar het frame en dat deze via de liggende achterbrug tordeerd en zodoende je velg tegen de blokken loopt?
De fiets is nieuw, dus het is lastig vergelijken.
Maar het frame is een Trek Emonda SL uit 2018 volledig carbon en nieuw. Dat zou toch ook stijf genoeg moeten zijn?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 01 mar 2019 17:19

Zal wss gewoon spaakspanning zijn. Trouwens wat een onzin van die fietswinkel. Het is gewoon omdat ze er niet willen naar kijken. Als je 1 wiel kan spaken kun je een ander ook doen.

Ik zou eens langsgaan bij iemand die wielen bouwt en vraag hem eens de spaakspanning na te lopen en eventueel aan te passen.

Je gewicht mag geen probleem zijn volgens mij.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 01 mar 2019 17:25

martijnkh schreef: 01 mar 2019 17:15
amclassic-fan schreef: 01 mar 2019 16:25 Hoe zwaar ben je? Wat waren de oude wielen?
Ik ben 90 kilo. De fiets is nieuw, en heb met deze fiets niet met andere wielen gefietst.
In mijn vorige fiets zaten aluminium shimano wielen (wh-rs31)

Ik heb overigens voor aankoop nog met Farsports gemaild over gewicht. Zij gaven aan dat 90 kilo geen enkel probleem zou zijn. Echter als ik wilde konden ze een dun extra laagje carbon aanbrengen om de wielen nog sterker/steviger te maken. Dat heb ik ze ook gevraagd te doen.
Als je in de buurt van Arnhem woont mag je wel even bij mij langskomen. Heb zelf meerdere wielsets van Farsports en ben in bezit van een wielrichter en spaakspanningsmeter. Je kunt jou wielen qua flex met de mijne vergelijken en we kunnen de spaakspanning checken. Het verhaal lijkt eerder op speling in de naven of de snelspanners. De meegeleverde snelspanners gebruik ik nooit.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Plaats reactie