Als je serieus blijvend letsel oploopt, heb je altijd pech.
Iets of iemand daarmee willen opzadelen is cultuurbepaald......
In een degelijke cultuur bestaat ook een significante groep die zijn brood verdient aan mensen die pech hebben.
Ik zou persoonlijk geen slaatje willen slaan uitgebeurtenissen die meestentijds gewoon simpel pech zijn.
Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Ok... Ik zou zeker wel bij blijvende invaliditeit door productie fouten mijn kosten gedekt willen hebben.
En hoe ga je bewijzen dat je gevallen bent door het wiel dat brak als zij zeggen dat het wiel gebroken is door de valpartij?tom de groot schreef: ↑22 mei 2019 07:29 Ok... Ik zou zeker wel bij blijvende invaliditeit door productie fouten mijn kosten gedekt willen hebben.
Ik denk dat geen enkel merk staat te springen om levenslange invaliditeit uit te betalen. Normaal ben je trouwens invalide verklaard door de ziekenkas en zorgen die voor een uitbetaling.
Dat is inderdaad een hele gekke vraag. Als je verongelukt doet het er namelijk niet zo heel veel toe of je je rug hebt gebroken. Lopen en werken zit er dan sowieso niet meer in.tom de groot schreef: ↑21 mei 2019 22:54 Gekke vraag misschien maar stel je verongelukt door een fabricage fout. Je breekt je rug en kunt niet meer werken of lopen. Bij een normaal merk wiel zou je dan in je schade worden vergoed lijkt mij. Hoe zit dat bij een Chinees wiel? Schade kan toch enorm oplopen. Ik denk dat je dan gewoon pech hebt.
Ik denk dat je dan inderdaad pech hebt, de kosten vallen afhankelijk van je overlijdensrisicoverzekering waarschijnlijk best mee.tom de groot schreef: ↑21 mei 2019 22:54 Gekke vraag misschien maar stel je verongelukt door een fabricage fout. Je breekt je rug en kunt niet meer werken of lopen. Bij een normaal merk wiel zou je dan in je schade worden vergoed lijkt mij. Hoe zit dat bij een Chinees wiel? Schade kan toch enorm oplopen. Ik denk dat je dan gewoon pech hebt.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Heel lollig iemand op een woordje pakken.
Opzich is het natuurlijk niet zo,n rare vraag. In de auto industrie lopen ook een paar rechtzaken. Het probleem zal altijd zijn hoe je het bewijst. wat is er voroaf gebeurt met het onderdeel etc.
Heb je de angst dat materiaal pech je een ongeluk gaat kosten zou ik je aanraden om te stoppen met fietsen en andere mechanisch activiteiten.
De kans dat je een ongeluk krijgt door menselijk falen is vele malen groter. Er zitten nou eenmaal risico,s aan het leven.
Opzich is het natuurlijk niet zo,n rare vraag. In de auto industrie lopen ook een paar rechtzaken. Het probleem zal altijd zijn hoe je het bewijst. wat is er voroaf gebeurt met het onderdeel etc.
Heb je de angst dat materiaal pech je een ongeluk gaat kosten zou ik je aanraden om te stoppen met fietsen en andere mechanisch activiteiten.
De kans dat je een ongeluk krijgt door menselijk falen is vele malen groter. Er zitten nou eenmaal risico,s aan het leven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Veiligste manier van transport is nog steeds het vliegtuig
Less is bore
Dat lijkt mij moeilijk en hooguit door een eigen ongevallenverzekering maar niet door de fabrikant want die heeft meestal gevolgschade uitgesloten. M.a.w. als het al bewezen kan worden wordt dus alleen de materiaalkosten (het wiel, velg o.i.d.) vergoed.tom de groot schreef: ↑22 mei 2019 07:29 Ok... Ik zou zeker wel bij blijvende invaliditeit door productie fouten mijn kosten gedekt willen hebben.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik vind het wel een interessante discussie. Een medewerker van mijn LBS kwam ook met dit argument nadat ik met mijn Chinese clinchers voor het eerst naar binnen stapte. Alsof ik mezelf moet verantwoorden dat ik 'troep' uit China had gehaald en hoe ik het aandurfde om daar op te fietsen. Hij was echter wel verbaasd dat er toch wel goede naven in m'n wielen zaten (DT350s).
Bol overgens met mijn Farsports 50mm clinchers nog steeds probleemloos, ongeveer 3k sinds medio januari. Deze week voor het eerst mijn alu's weer terug gestoken omdat ik ga fietsen in de bergen. Moet wel erkennen dat remmen met alu remrand vele malen beter gaat.
Bol overgens met mijn Farsports 50mm clinchers nog steeds probleemloos, ongeveer 3k sinds medio januari. Deze week voor het eerst mijn alu's weer terug gestoken omdat ik ga fietsen in de bergen. Moet wel erkennen dat remmen met alu remrand vele malen beter gaat.
Laatst gewijzigd door dix0r op 23 mei 2019 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker, kon het niet laten
Hier zijn deze week de 38mm tubeless wielen met DT Swiss van Farsports bezorgd. Zien er zeer goed uit. Van het weekend maar eens testen.
Ik rij hier ook alweer sinds maart 2018 met Farsports 38mm 25U wielen met DT350s. Wielen rijden nog als een zonnetje. Naven geen centje pijn. Velgen kaarsrecht en spaakspanning nog goed. Echt een heerlijke allround set en qua remmen ook niets te klagen. Ja alu remt wat beter bij regen, maar dat verschil komt niet doordat het chinezen zijn, dat heb je bij alle carbon velgen.
Heb ook een setje 50mm van 9th wave. Die wielen begon ik wat slap te vinden en bij stevig aanzetten kwamen ze tegen de remblokjes aan. 9th wave heeft daarop kosteloos een doos voor de wielset opgestuurd met een retourlabel. Zij hebben de wielen nagekeken en opnieuw gespannen. Nu weer top. Die service heb je bij een chinees niet.
Heb ook een setje 50mm van 9th wave. Die wielen begon ik wat slap te vinden en bij stevig aanzetten kwamen ze tegen de remblokjes aan. 9th wave heeft daarop kosteloos een doos voor de wielset opgestuurd met een retourlabel. Zij hebben de wielen nagekeken en opnieuw gespannen. Nu weer top. Die service heb je bij een chinees niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Gaat me niet zozeer om kwaliteit of niet er kan altijd wat zijn maar volgens mij zijn fietsmerken in ieder geval verzekerd voor zoiets en wielen merken dan ook lijkt mij. Productiefout zal altijd een juridisch steekspel worden. Denk dat je pas over dit soort dingen gaat nadenken nadat het is gebeurd . Kosten kunnen heel snel oplopen.