Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 16 aug 2018 18:43

CyberThijs schreef: 16 aug 2018 16:52
japiecarbon schreef: 16 aug 2018 15:05 Volgens mij krijg je er toch velglint bij?
Helaas:
Thanks for your message. Rim tape is not included in the standard packing. You need to install by yourself.
Kindly note!
Bij Farsports kun je bij je bestelling gewoon aangeven dat je er tape bij wilt. Wordt gratis geleverd (mag ook wel bij zo'n totaalbedrag).

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5063
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 aug 2018 22:45

Rubik schreef: 16 aug 2018 18:42 Ik zou nog even een uitgebreide post plaatsen over mijn nieuwe wielset. Eerlijk gezegd vond ik het toch wel tricky om ff €520 over te maken naar het verre Oosten. Ik bestel veel bij Ali, maar dat gaat eigenlijk altijd om lage bedragen.

Het pakket werd dinsdag bezorgd door UPS, exact 3 weken na het plaatsen van de bestelling. Het gaat om de FSC38CM-23V van Farsports. Had een tijd getwijfeld of ik niet voor een goedkopere webshop zou gaan, maar ik denk dat Farsports een ander niveau van kwaliteit biedt.
Dit zijn de 38 mm hoge 23 mm brede velgen met een V-profiel. De gemeten breedte is echter 24 mm, binnenmaat is 16C. Conti GP4000's vallen als 27 mm breed. Een standaardventiel is nét lang genoeg bij deze velghoogte :D .

Wielset kwam netjes verpakt aan. De afwerking van de set is gewoon goed. Hier is absoluut niets op aan te merken. Velg is kaarsrecht, spaakspanning is mooi gelijkmatig.

Monteren van de banden ging makkelijker als verwacht omdat deze velgen een redelijk diep velgbed hebben. Dit ging bijna net zo makkelijk als bij de standaard Mavic Aksium elite wielen.
Ik heb er nog maar 1 ritje van 40 km mee gereden, maar het gewicht verschil (400 gram) is goed merkbaar. Nog veel duidelijker merkbaar is de stijfheid. Je rijdt bochten veel preciezer, de velgen hebben veel minder flex. Beetje moeilijk te omschrijven, maar het maakt een wereld van verschil.
Dit lijkt niet ten koste van het comfort te gaan. Oneffen klinkerweggetje voelde identiek als met de standaard velgen.

Ik heb gekozen voor Powerway R36 hubs. Die hebben een mooie ferme ratel. Daar was ik bewust naar op zoek, e-bikers reageren minder paniekerig op een ratel dan op een bel is mijn ervaring :geek: . Deze hubs zien er ook gewoon mooi strak uit, passen bij de velg en klinken mooi solide.
De remkracht lijkt niet te verschillen met de standaard velgen. De remkracht lijkt wat minder lineair te zijn. Hier kan ik denk ik pas echt iets zinnigs over zeggen na een paar K km.

Foto om het af te sluiten:
Afbeelding
Waarom voor Vshape gekozen en niet de meer aero Ushape?

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 17 aug 2018 17:46

NuitKor schreef: 16 aug 2018 22:45
Rubik schreef: 16 aug 2018 18:42 Ik zou nog even een uitgebreide post plaatsen over mijn nieuwe wielset. Eerlijk gezegd vond ik het toch wel tricky om ff €520 over te maken naar het verre Oosten. Ik bestel veel bij Ali, maar dat gaat eigenlijk altijd om lage bedragen.

Het pakket werd dinsdag bezorgd door UPS, exact 3 weken na het plaatsen van de bestelling. Het gaat om de FSC38CM-23V van Farsports. Had een tijd getwijfeld of ik niet voor een goedkopere webshop zou gaan, maar ik denk dat Farsports een ander niveau van kwaliteit biedt.
Dit zijn de 38 mm hoge 23 mm brede velgen met een V-profiel. De gemeten breedte is echter 24 mm, binnenmaat is 16C. Conti GP4000's vallen als 27 mm breed. Een standaardventiel is nét lang genoeg bij deze velghoogte :D .

Wielset kwam netjes verpakt aan. De afwerking van de set is gewoon goed. Hier is absoluut niets op aan te merken. Velg is kaarsrecht, spaakspanning is mooi gelijkmatig.

Monteren van de banden ging makkelijker als verwacht omdat deze velgen een redelijk diep velgbed hebben. Dit ging bijna net zo makkelijk als bij de standaard Mavic Aksium elite wielen.
Ik heb er nog maar 1 ritje van 40 km mee gereden, maar het gewicht verschil (400 gram) is goed merkbaar. Nog veel duidelijker merkbaar is de stijfheid. Je rijdt bochten veel preciezer, de velgen hebben veel minder flex. Beetje moeilijk te omschrijven, maar het maakt een wereld van verschil.
Dit lijkt niet ten koste van het comfort te gaan. Oneffen klinkerweggetje voelde identiek als met de standaard velgen.

Ik heb gekozen voor Powerway R36 hubs. Die hebben een mooie ferme ratel. Daar was ik bewust naar op zoek, e-bikers reageren minder paniekerig op een ratel dan op een bel is mijn ervaring :geek: . Deze hubs zien er ook gewoon mooi strak uit, passen bij de velg en klinken mooi solide.
De remkracht lijkt niet te verschillen met de standaard velgen. De remkracht lijkt wat minder lineair te zijn. Hier kan ik denk ik pas echt iets zinnigs over zeggen na een paar K km.

Foto om het af te sluiten:
Afbeelding
Waarom voor Vshape gekozen en niet de meer aero Ushape?
Puur een kwestie van smaak. Het (minieme?) aero effect is dan van ondergeschikt belang ;)

Boye
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2012 16:11
Locatie: Doetinchem

Boye 24 aug 2018 00:11

Gisteren eerste ritje gemaakt met de nieuwe wielen van Farsports. Eerste indruk is erg positief!
Bijlagen
IMG-20180827-WA0001.jpg
Laatst gewijzigd door Boye op 27 aug 2018 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

CyberThijs
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 okt 2012 15:27

CyberThijs 24 aug 2018 10:05

Ik ben vooral geïntrigeerd door de bel op je zadelpen. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?

Boye
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2012 16:11
Locatie: Doetinchem

Boye 24 aug 2018 13:38

Dat zie je goed. Op het stuur is geen optie door de vorm. Werkt prima zo.

troefel
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 apr 2014 15:31

troefel 31 aug 2018 11:03

bestellen jullie rechtstreeks via wheelsfar of via de alieexpress site van farsports aangezien er daar 2 van zijn...

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 31 aug 2018 11:21

troefel schreef: 31 aug 2018 11:03 bestellen jullie rechtstreeks via wheelsfar of via de alieexpress site van farsports aangezien er daar 2 van zijn...
Beide kan, via Aliexpress heb je een soort van leveringsgarantie. Bedrijven zijn wel kosten verschuldigd aan het platform. Als je contact per mail opneemt en je vraagt naar de prijs zal deze wat lager zijn. Voorwaarde is dat je dan rechtstreeks besteld en betaald, via bijvoorbeeld Paypal in dollars. De eerste keren heb ik via Alie besteld, later meerdere keren rechtstreeks via mailcontact van aliexpress en mijn eigen mailadres.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

stewie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2009 16:11

stewie 31 aug 2018 14:06

Hallo allemaal,

Erg veel nuttige info over dit onderwerp, dank daarvoor!

Ik heb mijn oog laten vallen op onderstaande set van CSC:

http://s.aliexpress.com/BreMz2qU?


Ik heb een Specialized Crux E5 en wil deze wielset gebruiken voor zowel crossbanden 33-40 mm als wegbanden 28-33mm.

Echter moet ik bij bestellen kiezen voor 23mm of 25mm en de keuze voor widex tubular of clincher (clincher lijkt mij prima, widex tubular zegt me niets). Tubeless is in ieder geval geen optie wat mij betreft.

Met name de breedte van de velg zit ik dus even mee....wat kan ik het best kiezen volgens jullie?

Mijn dank is alvast groot!

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 31 aug 2018 14:19

Je moet de 25mm clinchers hebben.

De 25mm variant is de modernste vorm en passen bredere bandjes beter om. Clinchers is voor vouw-/draadbanden en tubulars voor tubes ;)

stewie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2009 16:11

stewie 31 aug 2018 14:22

Ok thanks! Welke breedtes zullen er naar jouw mening prima op moeten passen? 28mm ook nog wel?

Maar duidelijk verder...clincher it is :)

stijndef
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 mei 2016 11:29

stijndef 05 sep 2018 15:24

Ben aan het kijken voor een nieuwe wielset voor mijn Trek Domane SL6 Disc (2019) & dacht hierbij aan volgende set van Farsports: https://www.wheelsfar.com/road-disc/23m ... elset.html

Echter heb ik geen idee wat het verschil juist is in hubs.. Kan iemand me hierbij helpen?

Edit: Zie net dat dit CX velgen zijn, blijkbaar zijn er geen 38mm velgen voor ‘normale’ road bikes :(


Bedankt voor jullie hulp!

Plaats reactie