Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 30 jul 2018 15:58

Heeft hier iemand zijn Chinese clinchers al eens getest in de bergen? Ik ga in september nog een (lang) weekend naar de Vogezen of waar het ook maar mooi weer is op dat moment. Ben wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

Ik bezit Farsports 38x25mm clinchers
If it's not fixed, it's broken.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 jul 2018 16:28

Tjebakka schreef: 30 jul 2018 15:58 Heeft hier iemand zijn Chinese clinchers al eens getest in de bergen? Ik ga in september nog een (lang) weekend naar de Vogezen of waar het ook maar mooi weer is op dat moment. Ben wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

Ik bezit Farsports 38x25mm clinchers
Paar pagina's vertelde ik dat ik de cyclo Trois Ballons in de Vogezen heb gereden met een setje Farsports 38x25mm FCC. Eerste afdaling zelfs op natte wegen en dat ging ook perfect (Swissstop black prins remblokjes). Velgen rijden super omhoog en ook zeker zo goed naar beneden.

Een vriend van mij heeft wel zijn FCC voorwiel kapot geremd in een afdaling met regen achter een auto (dit was geen chineessetje). Het was de afdaling na de slotklim (Plancher Belles Filles). Hij zat daar achter een auto en kon er niet omheen, omdat er ook nog veel renners naar de finish reden. Hij maakte de fout door achter de auto te blijven remmen. Hij had beter even kunnen stoppen, of toch op een bepaald moment om de auto heen. Doodzonde.

Of jij dus met succes op FCC in de Vogezen kunt rijden, ligt dus ook aan je rem/daalkwaliteiten en welke keuzes je maakt.

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 31 jul 2018 09:31

NuitKor schreef: 30 jul 2018 16:28
Tjebakka schreef: 30 jul 2018 15:58 Heeft hier iemand zijn Chinese clinchers al eens getest in de bergen? Ik ga in september nog een (lang) weekend naar de Vogezen of waar het ook maar mooi weer is op dat moment. Ben wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

Ik bezit Farsports 38x25mm clinchers
Paar pagina's vertelde ik dat ik de cyclo Trois Ballons in de Vogezen heb gereden met een setje Farsports 38x25mm FCC. Eerste afdaling zelfs op natte wegen en dat ging ook perfect (Swissstop black prins remblokjes). Velgen rijden super omhoog en ook zeker zo goed naar beneden.

Een vriend van mij heeft wel zijn FCC voorwiel kapot geremd in een afdaling met regen achter een auto (dit was geen chineessetje). Het was de afdaling na de slotklim (Plancher Belles Filles). Hij zat daar achter een auto en kon er niet omheen, omdat er ook nog veel renners naar de finish reden. Hij maakte de fout door achter de auto te blijven remmen. Hij had beter even kunnen stoppen, of toch op een bepaald moment om de auto heen. Doodzonde.

Of jij dus met succes op FCC in de Vogezen kunt rijden, ligt dus ook aan je rem/daalkwaliteiten en welke keuzes je maakt.
Door slepend te remmen verniel je ieder carbon wielsetje met velgremmen inderdaad. Ik ga het gewoon eens proberen :)
If it's not fixed, it's broken.

elektrischetijd
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2018 14:37

elektrischetijd 01 aug 2018 10:12

Heb in de ardèche meermaals afdalingen van +- 20km gedaan met enkele haarspeldbochten en dat is gelukt op mn setje van helin liu, 50mm clinchers en nieuwe Kingstop remmen.

Ben dan wel nog een redelijk goede daler (vind ik zelf en strava :p )

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 01 aug 2018 13:36

Met mijn chinezen ging dat ook perfect met de Swissstop black prince blokjes.
Nu had ik onlangs de rode Campy blokken eens gekocht, en in den Eifel mijn voorste velg langs 1 kant serieus gehavend, blaasjes over heel het remoppervlak.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 03 aug 2018 10:48

Weet niet of het hier past, maar ga het toch eens vragen. Ik heb paar maanden terug een 2dehands carbon wielset gekocht van Stealth wheels. Wielen zijn in prima staat. Nu heb ik één remblok (vooraan rechts) die excessief verslijt tov de andere remblokken. Heb uiteraard de velg al uitgebreid onderzocht maar ik vind niets van schade, ruwheid of scherpte op de velg. Ik vermoed wel dat er een klein beetje reliëf aanwezig is, want het remmen vooraan verloopt ook een beetje met schokken. Remprestaties zijn in orde, daar niet van, maar Black Prince remblokken zijn nogal kostelijk om ze er zo door te jagen. Kan het helpen om heel lichtjes over de velg te schuren, of is dit absoluut af te raden?

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 07 aug 2018 07:53

Zoals ik onlangs schreef, onlangs mijn Black Prince blokken vervangen door de rode Campa blokjes, en er een stevige rit mee in de Eifel gaan doen met dit als resultaat:
Afbeelding

Kan ik hier nog mee verder of zouden jullie de velg veiligheidshalve vervangen?
Gebruik de carbon wielen enkel nog voor locale vlakke ritjes, vanaf het bergop/af gaat steek ik m'n Zero's.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 07 aug 2018 09:46

Is dat niet vooral remblokjes residu? Kun je het er niet afvegen met een watje en schoonmaakalcohol? If not dan zou ik daar iig niet mee durven verder rijden, en al helemaal niet mee afdalen.

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 07 aug 2018 13:46

Ben er mee naar de wielbouwer geweest. Zei me dat het idd aan de Campy blokken ligt. De Campy velgen hebben een speciale remrand waarvoor enkel deze blokken zouden geschikt zijn.
Hij raad me aan enkel ofwel gigapower blokken ofwel Swissstop te gebruiken op 'gewone' chinese velgen...

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 07 aug 2018 14:42

Balen zeg, maar de velgen zijn nog wel bruikbaar dus?

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 07 aug 2018 15:22

Ja, volgens hem nog perfect bruikbaar! oef :-D

Boye
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2012 16:11
Locatie: Doetinchem

Boye 08 aug 2018 14:31

Ik sta op het punt om een setje wielen bij farsports te bestellen nu ze de 10% korting actie hebben. Alleen vraag ik me af welke verzendwijze ik moet kiezen. De gratis verzending, Duty prepaid of verzending door TNT/Fedex?

Plaats reactie