Carbon clinchers uit China vragen
Voor het richten maakt het geen verschil, zolang de nippels al op zijn plaats zitten.
Vervelender wordt het als een nipple breekt, dan moet er via het ventielgat gehengeld worden om een nieuwe nipple door het ventielgat naar de plek waar de nipple moet komen te krijgen.
Je kunt het zien als met interne kabeldoorvoer, zolang de kabel er zit is er niks aan de hand, moet je gaan vervangen wordt het wat lastiger.
Vervelender wordt het als een nipple breekt, dan moet er via het ventielgat gehengeld worden om een nieuwe nipple door het ventielgat naar de plek waar de nipple moet komen te krijgen.
Je kunt het zien als met interne kabeldoorvoer, zolang de kabel er zit is er niks aan de hand, moet je gaan vervangen wordt het wat lastiger.
Ik zou zeggen altijd met gaten. Het is altijd een gekloot zonder. Ook als je het wiel wegbrengt voor onderhoud mag je meer af tikken omdat het simpelweg meer werk is dan bij een velgbed met gaten. Goede tubeless tape er op en gaan.
Houd je er wel rekening mee dat standaard verzending excl belastingen is? Die krijg je nog voor je kiezen en wordt het prijskaartje opeens anders.
Houd je er wel rekening mee dat standaard verzending excl belastingen is? Die krijg je nog voor je kiezen en wordt het prijskaartje opeens anders.
Met XDB (ofzo) verzending heb ik nog nooit belasting hoeven betalen. Kost ongeveer 100 dollar extra.Philippos schreef: ↑07 mar 2021 10:11 Ik zou zeggen altijd met gaten. Het is altijd een gekloot zonder. Ook als je het wiel wegbrengt voor onderhoud mag je meer af tikken omdat het simpelweg meer werk is dan bij een velgbed met gaten. Goede tubeless tape er op en gaan.
Houd je er wel rekening mee dat standaard verzending excl belastingen is? Die krijg je nog voor je kiezen en wordt het prijskaartje opeens anders.
Prima. Kon de optie zo niet vinden op de checkout pagina, vandaar mijn opmerking.
Laatst gewijzigd door Philippos op 09 mar 2021 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij MTB velgen die ik ken is het meetstal 4.5mmpoeperman schreef: ↑18 feb 2021 12:16 Mijn MTB-velgen van Carbonbeam zijn aangekomen.
Nu merk ik op dat de spaakgaten wat groter lijken dan ik gewend ben, namelijk 4,5mm.
Kan ik nog steeds normale Polyax nippel gebruiken (14G - 2mm) of moet ik op zoek naar nippels met een grotere buitenmaat?
https://www.bike24.com/p2259183.html
deze had ik in gedachten in combinatie met DT Swiss Competition Race spaken (2.0 - 1.6 - 2.0)
Nextie levert ze ook zo
Volgens mij kan je die gewoon gebruiken, vraag het anders even op het MTB forum
Goede avond ,
Ik heb in 2017 bij Helin Liu ( via AliExpress ) een setje wielen gekocht nl. "23mm width 50mm clincher bike racing wheels with alloy breaking surface" . Ik ben daar wel tevreden van geweest voor zn prijs 336 € , tot verleden jaar ik wat barstjes zag in de carbon ( niet erg ) maar verleden week een spaak nippel gebroken . Ik kon niet meer rijden door de slag in mn wiel , en men zegt altijd als er eens 1 breekt dan volgt meestal de rest ....
Dus ik ben op zoek naar een gelijkaardig nieuw achterwiel
- Waar vind je momenteel de beste deals voor één los wiel ?
- Ik woon in Belgie en ik meen me te herinneren dat ik toen kon kiezen , versturen via xpd
of zoiets met meerkost via Groot-Britanie of laten aankomen op een adres in Nederland
.Dit was toen om problemen met douane te vermijden . Ik heb het toen laten leveren in
Nederland bij vrienden
Moet dit nu ook nog altijd ?
Ik heb in 2017 bij Helin Liu ( via AliExpress ) een setje wielen gekocht nl. "23mm width 50mm clincher bike racing wheels with alloy breaking surface" . Ik ben daar wel tevreden van geweest voor zn prijs 336 € , tot verleden jaar ik wat barstjes zag in de carbon ( niet erg ) maar verleden week een spaak nippel gebroken . Ik kon niet meer rijden door de slag in mn wiel , en men zegt altijd als er eens 1 breekt dan volgt meestal de rest ....
Dus ik ben op zoek naar een gelijkaardig nieuw achterwiel
- Waar vind je momenteel de beste deals voor één los wiel ?
- Ik woon in Belgie en ik meen me te herinneren dat ik toen kon kiezen , versturen via xpd
of zoiets met meerkost via Groot-Britanie of laten aankomen op een adres in Nederland
.Dit was toen om problemen met douane te vermijden . Ik heb het toen laten leveren in
Nederland bij vrienden
Moet dit nu ook nog altijd ?
Volgens mij heb je een groter probleem dan een spaak/nippel breuk
XDB/TBC of hoe het ook mag heten (douane ontwijken dus) bestaat nog steeds en voor België zeker aan te raden.
Ik denk dat als je een bericht stuurt naar Helin via Ali, hij niet te beroerd is om alleen een achterwiel te verkopen.
XDB/TBC of hoe het ook mag heten (douane ontwijken dus) bestaat nog steeds en voor België zeker aan te raden.
Ik denk dat als je een bericht stuurt naar Helin via Ali, hij niet te beroerd is om alleen een achterwiel te verkopen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Levensgevaarlijk. Gelukkig heb je de waarschuwing sticker erop laten zitten
https://www.aliexpress.com/item/4001365 ... 3e5ffhi79v
Hier gebruiken ze eigen hubs die goedkoper zijn, dit wordt ook meer verkocht dan de andere hubs als ik aantal orders bekijk
Okay, nieuw voor mij maar als ze meer worden verkocht dan andere hubs omdat ze goedkoper zijn moet dat vlgns mij zeggen dat het niets af doet van de kwaliteit.
Trouwens de kwaliteit van een hub wordt in grote mate bepaald door de gebruikte (industrie)lagers, afdichting en het vrijloopsysteem. M.i. kan daar niet zoveel aan mis gaan en ben ook zeer verbaast gezien de grote prijsverschillen tussen gerenommeerde en/of bekende fabrikaten.
Trouwens de kwaliteit van een hub wordt in grote mate bepaald door de gebruikte (industrie)lagers, afdichting en het vrijloopsysteem. M.i. kan daar niet zoveel aan mis gaan en ben ook zeer verbaast gezien de grote prijsverschillen tussen gerenommeerde en/of bekende fabrikaten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless