Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 05 feb 2021 21:03

Heb destijds alle leveranciers benaderd, is uiteindelijk een combi van, laagste prijs, Xdb shipping(was vanwege Brexit even lastig voor sommige leveranciers) wilde persee helemaal zwart zonder decals, wiel uit 1 stuk zonder naden en de nieuwe 240hub die ook niet iedereen kon leveren destijds. Fijne manier van communiceren met de fabrikant.

poeperman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 dec 2017 12:22

poeperman 06 feb 2021 09:56

er zijn toch heel veel kwatongen die beweren dat de Dt240 en DT350's die ze in China inspaken geen echte zijn.

Lijkt wat mij betreft wel te kloppen aangezien DT zelf geen Microspline bodies kan leveren (in quasi gans europa geen stock) maar dat alle Chinezen dat wel zomaar kunnen.

Velgen halen daar heb ik ook al gedaan (ook een volledige Elite wielset en nog andere complete sets) maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 06 feb 2021 10:48

poeperman schreef: 06 feb 2021 09:56 er zijn toch heel veel kwatongen die beweren dat de Dt240 en DT350's die ze in China inspaken geen echte zijn.

Lijkt wat mij betreft wel te kloppen aangezien DT zelf geen Microspline bodies kan leveren (in quasi gans europa geen stock) maar dat alle Chinezen dat wel zomaar kunnen.

Velgen halen daar heb ik ook al gedaan (ook een volledige Elite wielset en nog andere complete sets) maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Nep DT swiss naven ben ik nog niet tegen gekomen. Originele DT naven, en velgen overigens ook, hebben een serienummer en kun je laten verifiëren bij DT.

Voordeel van een Dt naaf is, is dat er vrij eenvoudig andere body en endcaps op kunnen. Mogelijk dus dat bodys, bv de microspline in dit geval dan niet origineel is. Die kom je inderdaad los ook gewoon tegen op Ali. Daarvan lijkt me de herkomst iets moeilijker herleidbaar.

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 06 feb 2021 13:42

poeperman schreef: 06 feb 2021 09:56 maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)

ik wilde zelf graag de nieuwe dt240 naven.Vvoor alleen de naven ben ik hierin NL al ruim 400 eur kwijt, komen er nog een spaken en velgen bij en dan had ik ze nog zelf in elkaar moeten zetten(wat ik niet zie zitten)

Heb ook 2 Nl "wielenbouwers" gevraagd maar van beide geen antwoord gekregen dan ben ik heel snel klaar.
Als ik deze wielen als complete sets in NL had moeten kopen met deze specs dan kwam ik zeker boven de 1000 EUR uit.

Als ik trouwens het serienummer check op de DT swiss website klopt het wel helemaal.
Uiteraard kunnen ze ook het serienummer kopieren en dat 1000 keer namaken

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 06 feb 2021 16:06

coprins schreef: 06 feb 2021 13:42
poeperman schreef: 06 feb 2021 09:56 maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.
Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)

ik wilde zelf graag de nieuwe dt240 naven.Vvoor alleen de naven ben ik hierin NL al ruim 400 eur kwijt, komen er nog een spaken en velgen bij en dan had ik ze nog zelf in elkaar moeten zetten(wat ik niet zie zitten)

Heb ook 2 Nl "wielenbouwers" gevraagd maar van beide geen antwoord gekregen dan ben ik heel snel klaar.
Als ik deze wielen als complete sets in NL had moeten kopen met deze specs dan kwam ik zeker boven de 1000 EUR uit.

Als ik trouwens het serienummer check op de DT swiss website klopt het wel helemaal.
Uiteraard kunnen ze ook het serienummer kopieren en dat 1000 keer namaken
Vraag ook eens bij mij. Ik reageer altijd snel ;)

Ik hoor dit wel vaker trouwens. Dat snap ik niet. Ook al heb je het druk kun je altijd tenminste een bericht sturen dat je geen tijd hebt...

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 feb 2021 16:17

coprins schreef: 06 feb 2021 13:42 Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)
Zijn nog steeds te bestellen: https://nl.aliexpress.com/item/32799419 ... 38d4UQ7Dsd
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

coprins
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2008 20:31

coprins 06 feb 2021 16:32

Orlok schreef: 06 feb 2021 16:17
coprins schreef: 06 feb 2021 13:42 Momenteel zijn mijn wielen ook niet nog een keer te bestellen omdat ze nu geen dt240 meer kunnen leveren dus je kan wat dat betreft gelijk hebben. (wel te bestellen met andere naven)
Zijn nog steeds te bestellen: https://nl.aliexpress.com/item/32799419 ... 38d4UQ7Dsd
Volgens mij is dit nog met de oude 240 naven. De nieuwe waren destijds 40 eur duurder. (ik moest er iig voor bijbetalen :-). )
Philippos schreef: 06 feb 2021 16:06

Vraag ook eens bij mij. Ik reageer altijd snel ;)

Ik hoor dit wel vaker trouwens. Dat snap ik niet. Ook al heb je het druk kun je altijd tenminste een bericht sturen dat je geen tijd hebt...
Ik begrijp het ook niet hoor hoeveel moeite kan het zijn.
mijn voorkeur was in principe ook gewoon in nederland kopen maar als je geen reactie krijgt en van de chinese leverancier wel dan is de keuze makkelijk.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik ook geen enkel probleem heb met chinese spullen kopen. Ik werk zelf ook voor een grote amerikaanse multinational en wij hebben zelf ook fabrieken in China. kan nou niet zeggen dat mijn Nederlndse collega's het altijd beter doen dan mijn Chinese.

Gebruikersavatar
Maatwielen
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 07 feb 2021 20:59

Philippos schreef: 06 feb 2021 16:06
coprins schreef: 06 feb 2021 13:42
poeperman schreef: 06 feb 2021 09:56 maar DT naven (en de bijhorende prijs, die ongeveer even hoog ligt als hier) zou ik niet doen.

Heb ook 2 Nl "wielenbouwers" gevraagd maar van beide geen antwoord gekregen dan ben ik heel snel klaar.
Als ik deze wielen als complete sets in NL had moeten kopen met deze specs dan kwam ik zeker boven de 1000 EUR uit.

Als ik trouwens het serienummer check op de DT swiss website klopt het wel helemaal.
Uiteraard kunnen ze ook het serienummer kopieren en dat 1000 keer namaken
Vraag ook eens bij mij. Ik reageer altijd snel ;)
Ik ook!

hayes

hayes 14 feb 2021 17:12

Ik ben voor de nieuwe fiets toch weer eens aan het loeren naar Chinese carbon wieltjes.

Ik kwam dit setje Elite setje tegen. Ik dacht aan 45mm hoge hoepels.

https://nl.aliexpress.com/item/32961960 ... hweb201603_

Iemand ervaring met deze hub? RD14 Ratchet Systeem 36T(Center lock)?
Ik las dat het patent op het ratchet systeem enkele jaren geleden verliep. Maar is een Chinese kopie ervan betrouwbaar?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 feb 2021 18:26

Ik lees her en der verhalen die goed gaan maar ook verhalen waarbij de chinese ratchet's te "zacht" zouden zijn en daardoor snel vergaan.

Je kunt het proberen met die naven. Begeven de ratchet's het relatief snel, kun je altijd proberen om originele DT ratchet er in te zetten.

Hoe zit het met de beschikbaarheid van vervangende bodies? En wat voor lagers zitten erin? Ik heb dat zo niet kunnen vinden.

Hoe dan ook, zijn dat white label naven die iemand anders voor ze maakt. Achterhaal jij even wie die producent is? ;)

Het zijn overigens best lichte naven. De vraag is waar komt die gewichtsbesparing vandaan? Bij een bekende merk is dat bekend maar hier?

hayes

hayes 14 feb 2021 19:50

Veel goeie vragen. Die ik mezelf nog niet gesteld had.
Ik zoek even wat meer info.

basvv
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 14 feb 2021 20:05

Ik heb zelf een setje Elite SLR 50mm velgen met de oude naaf voor centerlock schijven. Deze heeft 4 palletjes in de freehub ipv de ratchet. Degelijke wielset, maar voor mij een stapje te hoog dus waarschijnlijk gaan ze er binnenkort uit en worden ze vervangen voor 40mm diep.

Overigens lijken de naven in mijn wielset gewoon rebranded novatec naven te zijn. Geen idee of Novatec tegenwoordig ook ratchet bodies maakt, maar als dat het geval is dan zou het me niets verbazen als ook dat gewoon Novatecs zijn.

Plaats reactie