Carbon clinchers uit China vragen
Bevallen mij ook zeer goed. Rij er al 2 jaar mee 12k km per jaar en alle lagers lopen nog als nieuw.
Ga wel de ratchet vervangen voor een 36T.
Zou ook niet blauw doen, is nooit dezelfde blauw als je frame.
18T ratchet is voor racefietsen de beste: gaat het langst mee, maakt het minste geluid en minste weerstand bij je benen stilhouden.
Enige reden voor een 36T is dat je graag een zwerm wespen hoort bij het freewheelen, ik hoor niet bij die club persoonlijk.
Deel die mening niet. DTswiss trouwens ook niet. Anders hadden ze de 240s ook wel uitgevoerd met 18T. Als de 36T wat eerder slijt is dat prima. Op een racefiets gaat dat alsnog wel paar jaar mee.
Bij 54T is het geluid idd te luid en weerstand te hoog. 36 is een mooi compromis.
Bijv bij criteriums is het gewoon fijn dat de body snel aangrijpt, al zal het voordeel voor mtb groter zijn dan voor een racefiets.
Bij 54T is het geluid idd te luid en weerstand te hoog. 36 is een mooi compromis.
Bijv bij criteriums is het gewoon fijn dat de body snel aangrijpt, al zal het voordeel voor mtb groter zijn dan voor een racefiets.
Mijn Carbonal wieltjes zitten in elkaar. 60mm hoog, 28mm breed.
Zonder velglint komen ze op iets meer dan 1800gram.
Spaken ging eigenlijk erg makkelijk, de schuin geboorde gaten in de velg zorgen er ook voor dat de spaken mooi recht in de nippel zitten. Dat was toch anders in mijn vorige wielen.
Het tubeless ventiel dat ik had liggen was wat kort, volgende week komen er langere binnen. Hopelijk dan de cassette en remschijven erop om een testrit te doen.
Banden worden Schwalbe Pro One TLE, 25mm breed.
Zonder velglint komen ze op iets meer dan 1800gram.
Spaken ging eigenlijk erg makkelijk, de schuin geboorde gaten in de velg zorgen er ook voor dat de spaken mooi recht in de nippel zitten. Dat was toch anders in mijn vorige wielen.
Het tubeless ventiel dat ik had liggen was wat kort, volgende week komen er langere binnen. Hopelijk dan de cassette en remschijven erop om een testrit te doen.
Banden worden Schwalbe Pro One TLE, 25mm breed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12472
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ziet er netjes uit prima wielen. Mooi profiel!
21mm op het smalste punt is wel breed. 25mm gaat dan net, rijd ik zelf ook. maar een smalle 25mm is niet lekker.
Schuin geboord is wel een must, blijft ook veel beter heel.
Bij recht geboord wil er wel een een nippeltje sneuvelen.
21mm op het smalste punt is wel breed. 25mm gaat dan net, rijd ik zelf ook. maar een smalle 25mm is niet lekker.
Schuin geboord is wel een must, blijft ook veel beter heel.
Bij recht geboord wil er wel een een nippeltje sneuvelen.
Als de twee ratelwieltjes netjes op tijd hun druppeltje olie krijgen, dan is dat niet luider dan een conventioneel systeem.NuitKor schreef: ↑29 okt 2020 22:12 Deel die mening niet. DTswiss trouwens ook niet. Anders hadden ze de 240s ook wel uitgevoerd met 18T. Als de 36T wat eerder slijt is dat prima. Op een racefiets gaat dat alsnog wel paar jaar mee.
Bij 54T is het geluid idd te luid en weerstand te hoog. 36 is een mooi compromis.
Bijv bij criteriums is het gewoon fijn dat de body snel aangrijpt, al zal het voordeel voor mtb groter zijn dan voor een racefiets.
Ik heb 240s naven met 36t ratchet op de MTB. Rijdt al 6.000 km probleemloos.
Die Schwalbes zullen wel iets breder vallen.wasbeer2006 schreef: ↑15 nov 2020 18:17 Ziet er netjes uit prima wielen. Mooi profiel!
21mm op het smalste punt is wel breed. 25mm gaat dan net, rijd ik zelf ook. maar een smalle 25mm is niet lekker.
Schuin geboord is wel een must, blijft ook veel beter heel.
Bij recht geboord wil er wel een een nippeltje sneuvelen.
Kameraad heeft dezelfde velgen (maar dan 50mm hoog) en die rijdt ook 25mm One.
Wat is jullie ervaring met de standaard carbon remblokken (zwart) die bij een setje Farsports worden geleverd? Ik heb nu een nieuw setje liggen, maar twijfel of ik die wel moet gebruiken. Normaal rij ik met Swissstop black prince en doe daar wel meer dan een jaar mee (vlak terrein). Qua extra 30 euro maakt mij dat dus niet zoveel uit, maar ik ben een beetje van de instelling, niet iets kopen als je hetzelfde in het hok hebt liggen. Maar ja, is het dus hetzelfde? Zou zonde zijn als ze mijn wielen opeten.
Is geen mening. Is een feit. Maar goed, valt me wel vaker op dat jij niet graag dingen van een ander aanneemt, dus voel je vrij het lekker naast je neer te leggen verderNuitKor schreef: ↑29 okt 2020 22:12 Deel die mening niet. DTswiss trouwens ook niet. Anders hadden ze de 240s ook wel uitgevoerd met 18T. Als de 36T wat eerder slijt is dat prima. Op een racefiets gaat dat alsnog wel paar jaar mee.
Bij 54T is het geluid idd te luid en weerstand te hoog. 36 is een mooi compromis.
Bijv bij criteriums is het gewoon fijn dat de body snel aangrijpt, al zal het voordeel voor mtb groter zijn dan voor een racefiets.
Ik wil best iets van een ander aannemen, maar neem niet alles zomaar voor waar aan. Daarnaast snap ik niet waarom je het op de man moet spelen, hou het bij de inhoud.Stoffa schreef: ↑17 nov 2020 19:56Is geen mening. Is een feit. Maar goed, valt me wel vaker op dat jij niet graag dingen van een ander aanneemt, dus voel je vrij het lekker naast je neer te leggen verderNuitKor schreef: ↑29 okt 2020 22:12 Deel die mening niet. DTswiss trouwens ook niet. Anders hadden ze de 240s ook wel uitgevoerd met 18T. Als de 36T wat eerder slijt is dat prima. Op een racefiets gaat dat alsnog wel paar jaar mee.
Bij 54T is het geluid idd te luid en weerstand te hoog. 36 is een mooi compromis.
Bijv bij criteriums is het gewoon fijn dat de body snel aangrijpt, al zal het voordeel voor mtb groter zijn dan voor een racefiets.
Verklaar dan eens waarom de DT240 ook met 36T wordt uitgevoerd? Als het zoveel slechter was, zouden ze hun beste naaf niet daarmee uitvoeren.
Daarnaast geef je aan dat een 36T als een zwerm wespen klinkt. Duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt, want met voldoende grease is de hub even stil als met 18T, zoals Jakkel hierboven ook aangeeft.