Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 aug 2020 11:00

Als je de tubeless variant hebt besteld is het het beste om ze ook tubeless te gebruiken, toch.?

Ik gebruik dezelfde 38x25 tubelesswielen met R13 naaf nu al weer bijna 600km tot volle tevredenheid met de oude Schwalbe Pro One 25mm banden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 27 aug 2020 13:38

Klinkt logisch ja, toevallig nog tips voor tubeless banden met bruine zijkanten?

ryan.8
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2017 13:20

ryan.8 28 aug 2020 11:26

Heeft iemand een idee wat de max bandbreedte is voor de CSC 23mm brede velgen, en wat de interne afmetingen zijn?

Zit er eigenlijk veel verschil tussen 23mm en 25mm velgen?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 aug 2020 12:31

Een 23 mm carbonvelg heeft een binnenbreedte van 17 mm, een 25 mm heeft een binnenbreedte van 18 mm..

Het verschil tussen een 23 en een 25mm velg is marginaal in mm, in gewicht en in geld. Voor de rest is de maat van het frame het belangrijkste omdat daar de te monteren band met een beetje ruimte moet kunnen passen.

Vwb de maximale band op een C17 velg zou ik zo gauw niet weten maar één van 28mm past m.i. zonder probleem.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 15 sep 2020 11:09

Ik heb mijn csc wielen binnengekregen (veel sneller dan verwacht met 16 dagen) en ook goed kunnen testen met het mooie weer van afgelopen weekend. Zeer tevreden over de wielen, maar de meegeleverde remblokjes maker wel erg veel geluid bij het remmen. Is dit standaard voor carbon velgen of ligt dit aan de kwaliteit van de remblokjes?

Daarnaast heb ik ook de 3k matte afwerking gekregen terwijl ik de UD matte had gevraagd, nu is het niet echt een probleem omdat ik de 3k afwerking in het echt toch wel een stuk mooier vind, maar zal ik daar nog wat van zeggen?
Bijlagen
IMG_20200914_150441135_HDR.jpg

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 15 sep 2020 11:16

Je kunt er wat van zeggen (over de afwerking) maar wat maakt het nu nog uit? Ga je ze echt omruilen? Als je het prima mooi vind, lekker laten zitten.

Staan je remblokjes goed afgesteld (toe-in)? En anders iets anders gebruiken om het uit te proberen, bijvoorbeeld de rode Campa blokjes. Staan hoog aangeschreven en zijn relatief niet duur tov andere carbon velgen remblokjes.

Mooi fietsje overigens. Volgende keer even die toptube tas er af halen voor de foto ;)

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 15 sep 2020 11:27

Haha die tas zal ik er de volgende keer wel even afhalen ja

Ik vind deze wielen mooi en ik wil ze niet terugsturen en weer een maand ofzo moeten wachten, ik wil nu gewoon fietsen. Dus ik denk dat ik het erbij laat inderdaad.

Voor zover ik weet staan ze goed afgesteld, met de voorkant net iets dichter op de velg als de achterkant (ik denk dat dat is wat je bedoelt met toe-in) dus dan toch maar even andere blokjes proberen. Zijn die Campa blokjes ook voor Shimano remmen beschikbaar?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15935
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 sep 2020 11:47

Dirk17 schreef: 15 sep 2020 11:27 ..........Zijn die Campa blokjes ook voor Shimano remmen beschikbaar?
Jawel,
je moet de BR-BO500X1 hebben.
Campagnolo remblokken met Shimano passing.

Ik heb er ook mee gereden en deze remmen, ook in de regen, beter dan de Swisstop Black Prince blokken.


The Fulcrum BR-BO500X1 Carbon Brake Pads Shimano increases the brake performance on both dry and wet surfaces without increasing the wear and tear on the pad. For a more modular and more secure stop.

These brake pads are an updated version of the BR-BO500X.

Features

Compatible with Shimano insertion brake shoes

Improved braking performance with carbon rims
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 sep 2020 14:32

Dirk17 schreef: 15 sep 2020 11:09 Ik heb mijn csc wielen binnengekregen (veel sneller dan verwacht met 16 dagen) en ook goed kunnen testen met het mooie weer van afgelopen weekend. Zeer tevreden over de wielen, maar de meegeleverde remblokjes maker wel erg veel geluid bij het remmen. Is dit standaard voor carbon velgen of ligt dit aan de kwaliteit van de remblokjes?

Daarnaast heb ik ook de 3k matte afwerking gekregen terwijl ik de UD matte had gevraagd, nu is het niet echt een probleem omdat ik de 3k afwerking in het echt toch wel een stuk mooier vind, maar zal ik daar nog wat van zeggen?
Dat je 3K mat hebt gekregen ipv UD zou ik wel tegen CSC zeggen, tenslotte is het ook een 'gemiste' kwaliteit kwestie van hun.!

Btw, dat remblokken geluid maken tijdens het remmen is een kwestie van goed afstellen (toe-in) en niet van het type of merk. Heb nu voor het eerst die speciale opengewerkte remblokken die CSC heeft mee geleverd gemonteerd en ben er vooralsnog zeer tevreden over. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 15 sep 2020 14:44

Orlok schreef: 15 sep 2020 14:32
Dirk17 schreef: 15 sep 2020 11:09 Ik heb mijn csc wielen binnengekregen (veel sneller dan verwacht met 16 dagen) en ook goed kunnen testen met het mooie weer van afgelopen weekend. Zeer tevreden over de wielen, maar de meegeleverde remblokjes maker wel erg veel geluid bij het remmen. Is dit standaard voor carbon velgen of ligt dit aan de kwaliteit van de remblokjes?

Daarnaast heb ik ook de 3k matte afwerking gekregen terwijl ik de UD matte had gevraagd, nu is het niet echt een probleem omdat ik de 3k afwerking in het echt toch wel een stuk mooier vind, maar zal ik daar nog wat van zeggen?
Dat je 3K mat hebt gekregen ipv UD zou ik wel tegen CSC zeggen, tenslotte is het ook een 'gemiste' kwaliteit kwestie van hun.!

Btw, dat remblokken geluid maken tijdens het remmen is een kwestie van goed afstellen (toe-in) en niet van het type of merk. Heb nu voor het eerst die speciale opengewerkte remblokken die CSC heeft mee geleverd gemonteerd en ben er vooralsnog zeer tevreden over. ;)
Dan ga ik het misschien nog wel aan CSC laten weten en even goed naar mijn remmen kijken. Bedankt!

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 15 sep 2020 15:49

Wat voor blokken heb je bij je wielset gekregen?

Als ze de standaard kurk-a-like blokjes hebben geleverd, zou ik ze snel omwisselen voor een andere soort. Heb zelf in 2017 3 maanden met de bijgeleverde blokken gefietst, maakten een partij herrie en ze verglaasden snel wat de prestaties niet ten goede kwam.
Overstap gemaakt naar de Black Prince blokken, en dat was een flinke verbetering qua remgedrag en geluid. Op basis van de berichten hierboven zijn de rode Campa blokken dus nog een stap beter.

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 15 sep 2020 16:21

Als ik zo naar de blokjes kijk denk ik dat ze wel vallen onder het kurkachtige?
Bijlagen
IMG_20200915_161818452.jpg

Plaats reactie