Carbon clinchers uit China vragen

Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid
Berichten: 3766
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 aug 2019 15:25

230 zelfs, als ik er nu op klik.
Maar ook een 50mm en zelfs 80mm varianten voor rond die prijs - al is daar de naaf anders (en onduidelijk een plaatje die het verschil tussen de naven aan geeft een ander plaatje die doet voorkomen dat de wielen met 6 palletjes per naaf komen, maar type aanduiding is die van 3 palletjes).
En deze hogere modellen hebben ook smallere interne breedte (16 en 17 mm.., tegeonver ruim 18mm van die FL40's
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid
Berichten: 2822
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 aug 2019 18:37

Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !
Er komt een moment dat je de wind mee hebt
Pinarello F10 - Ultegra 6800 - Carbonspeed C38 - Tubeless

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 8714
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Briqville

Gebruikersavatar Lcsmet 28 aug 2019 19:42

Orlok schreef:
28 aug 2019 18:37
Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !
Zo had ik het nog niet bekeken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
What Does This Button Do?

Gebruikersavatar
Appie64
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2019 14:04

Gebruikersavatar Appie64 30 aug 2019 10:07

Orlok schreef: ↑28 aug 2019 18:37
Volgens mij te mooi om waar te zijn.

Bij Ican zelf is de FL40 set € 586 . . !
Zo had ik het nog niet bekeken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Update, Amazon heeft de bestelling gecanceld i.v.m. niet op voorraad zijn van het artikel, was dus zoals te verwachten een scam ;)

indobesar
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 10 sep 2019 11:07

Hoi,

Voor de DT Swiss naven bestaat de optie op de ratchet aan te passen. (https://www.dtswiss.com/en/technology/w ... echnology/).
Standaard 240s heeft 18T en dat kan je aanpassen naar 36T of 54T.

Zijn hier ervaringen mee bij aanbieders zoals Farsports?

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 10 sep 2019 11:32

indobesar schreef:
10 sep 2019 11:07
Hoi,

Voor de DT Swiss naven bestaat de optie op de ratchet aan te passen. (https://www.dtswiss.com/en/technology/w ... echnology/).
Standaard 240s heeft 18T en dat kan je aanpassen naar 36T of 54T.

Zijn hier ervaringen mee bij aanbieders zoals Farsports?
Ik heb een 18T 240s naaf van Farsports. Ik zat me in eerste instantie ook te verlekkeren aan de 54T (vooral vanwege het geluid). Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het alleen maar nadelen biedt:

- Meer wrijving
- Duurder
- luidruchtiger, ik hou van de stilte tijdens het fietsen.

Het is naar mijn mening gewoon meer een upgrade voor mountainbikers dan voor wielrenners.

Volgens mij biedt FS tegen meerprijs wel de optie.

r.e.n.e.
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:53

r.e.n.e. 11 sep 2019 00:17

Ik heb een setje 50mm disc clinchers van 25mm breed, tot hoever kan ik gaan met de bandbreedte? Ik rijd nu met 28mm conti's, echter lijken mij de panaracer 35 of 38 mm wel iets. In het verleden heb ik wel cyclocrossfietsen gehad met alu velgen waarbij 35 geen probleem is,alleen twijfel ik nu.

jva
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009 16:17

jva 24 sep 2019 16:28

Ik ben aan het uitkijken om carbonwielen te kopen met een goed compromis van licht en aero. Op vandaag rij ik nog met velgremmen, maar bij een volgende fiets (wanneer weet ik nog niet) zou dit wel eens met schijfremmen kunnen zijn.
Ik ken een wielenbouwer die zelf de naven en velgen inkoopt en daarom mijn vraag : 1. wat is er tegen om een naaf te gebruiken voor schijfremmen en een velg voor velgremmen, zodat de (dure) wielset voor beide fietsen gebruikt kan worden ,
2. In het kader van aerodynamica, wat is in termen van afnemende belangrijkheid de keuze van de velghoogte, aantal spaken, platte spaken (sapim cx), en het niet aanwezig zijn van spaaknippels (verborgen in de velg)
alvast dank bij voorbaat aan de reageerders
johan

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 22007
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 sep 2019 17:17

Geen idee of dat bestaat, maar let in ieder geval op het spaakpatroon. Wielen voor schijfremmen mag je niet radiaal inspaken.
In het kader van het stikstofbeleid zijn schietschijven per direct verboden.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 sep 2019 18:51

Dat gaat niet lukken want schijfremmen wil zeggen steekassen (op een nieuwe frame dan) en (achteraan) is de naaf een stuk breder bij schijfremmen.

Je kan wel velgrem velgen laten spaken met de naven die je nu nodig hebt en wanneer je een nieuwe fiets koopt, de velgen opnieuw laten spaken met andere naven.
Afbeelding

scottpch
Forum-lid
Berichten: 3326
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46

scottpch 24 sep 2019 18:53

Inbouwbreedte van de naaf van schijfremwielen is breder dan de naaf van velgremwielen...
Gaat dus niet passen.
Ah, TL was me net voor. ;)

Lars.
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 nov 2014 14:51

Lars. 24 sep 2019 21:14

Er bestaan naven waarvan de endcaps te vervangen zijn. Hierdoor kun je de inbouwbreedte en de steekasdiameter aanpassen. Ik ken dit vanuit het mountainbiken. Bij die naven is de minimale inbouwbreedte achter evengoed 135 mm (te breed voor een racefiets). Maar t is de moeite waard om eens te informeren bij je wielenman.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten