Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 28 mei 2018 12:38

rene schreef: 28 mei 2018 12:10
lars88 schreef: 28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Ik was zeer tevreden, kocht 2 setjes vorig jaar en nu is er één wiel gescheurd bij het ventiel. Ik heb nog gewoon garantie, maar de verkoper geeft niet thuis.

Aanbod wat ik nu krijg: voor 50 dollar een nieuw wiel, maar zonder spaken, naaf etc.
Dat zou betekenen dat ik alles zelf moet laten spaken etc. en dus veel meer geld kwijt zou zijn.
Verkoper wil absoluut niet meedenken.
Ahhh arm schaep. Hij heeft toch meegedacht met een velg te sturen. Spaken en naaf zijn niet kapot, dus goed meegedacht.

Maar ja iedereen die denkt voor een duppie op de eerste rij te zitten en te verwachten dat zijn setje uit China net zo'n goede kwaliteit en service heeft als b.v : Campagnolo - Shimano - Zipp - FFWD komt vaak bedrogen uit.

Je kan hem voorstellen het wiel op te sturen naar China, en dan een goede of opnieuw ingespaakte velg ontvangen als garantie.
Ik vind het ook niet eens zo gek dat je voor €50,- een nieuwe velg krijgt. Dat zijn ws alleen de verzendkosten. Terugsturen en laten maken kost je al veel en veel meer aan verzendkosten.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4353
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 mei 2018 14:11

lars88 schreef: 28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Ik was zeer tevreden, kocht 2 setjes vorig jaar en nu is er één wiel gescheurd bij het ventiel. Ik heb nog gewoon garantie, maar de verkoper geeft niet thuis.

Aanbod wat ik nu krijg: voor 50 dollar een nieuw wiel, maar zonder spaken, naaf etc.
Dat zou betekenen dat ik alles zelf moet laten spaken etc. en dus veel meer geld kwijt zou zijn.
Verkoper wil absoluut niet meedenken.
Wat zou in jou ogen wel een juiste afhandeling zijn? Heb je een voorstel gedaan? Wel in het achterhoofd houden dat je de wielen zelf in China koopt en niet bij een leverancier op de hoek.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 29 mei 2018 07:58

Als je in China koopt loop je altijd een extra risico. Het 'even' terug sturen doe je niet zo snel omdat de verzendkosten nogal hoog zijn.

Ik vind de oplossing die je nu wordt geboden ook wel goed. Wat meer kan je van hem verwachten als jij het kapotte wiel niet opstuurt?

Ik heb pas ook besteld bij Helin Liu en toen de verkeerde set gekregen. Na goed contact met hem heb ik de set opnieuw besteld en hier een korting op gekregen. De verkeerd geleverde set heb ik weer verkocht.
Ik had dit van te voren als oplossing bedacht en hoefde alleen wat de onderhandelen om dit eruit te krijgen. In zulke gevallen moet je gewoon realistisch zijn en als het moet je verlies pakken.

daanj
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 okt 2012 18:26

daanj 29 mei 2018 18:20

lars88 schreef: 28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Ik was zeer tevreden, kocht 2 setjes vorig jaar en nu is er één wiel gescheurd bij het ventiel. Ik heb nog gewoon garantie, maar de verkoper geeft niet thuis.

Aanbod wat ik nu krijg: voor 50 dollar een nieuw wiel, maar zonder spaken, naaf etc.
Dat zou betekenen dat ik alles zelf moet laten spaken etc. en dus veel meer geld kwijt zou zijn.
Verkoper wil absoluut niet meedenken.
Das klote, maar ook, zoals hierboven al gezegd, is dit een risico dat je moet incalculeren als je van Aliexpress bestelt. Vaak helpt een beetje druk zetten altijd wel om een wat betere deal te krijgen. Destijds ging ik ook van een eerste aanbod van 50 dollar voor een nieuwe velg, naar een gratis nieuwe velg, enkel door een beetje stevige mails te schrijven. Kan het altijd proberen.

Ik koop zelf in ieder geval niet meer dit soort spullen in China, beetje service en het milieu vind ik toch wel belangrijker dan een zo goedkoop mogelijk wiel, van ook nog eens matige kwaliteit.

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 29 mei 2018 19:45

Vandaag heb ik dan toch de juiste set ontvangen van Helin Liu.

50 mm hoog, 25 mm breed, U-profiel, Bitex naven. Gewicht 1460 gr.
20180529_190847 (Groot).jpg
20180529_190902 (Groot).jpg
20180529_190914 (Groot).jpg
Gelijk velglint gemonteerd, stickers verwijderd en de ventielopenen voorzien van een Valveguard om trillen van het ventiel te voorkomen. De bandjes komen morgen binnen, dus dan kan de set morgen onder de fiets.
20180529_192339 (Groot).jpg

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 02 jun 2018 07:28

lars88 schreef: 28 mei 2018 11:47 Let op allemaal, koop geen clinchers/wielen bij Helin Liu!
Ik was zeer tevreden, kocht 2 setjes vorig jaar en nu is er één wiel gescheurd bij het ventiel. Ik heb nog gewoon garantie, maar de verkoper geeft niet thuis.

Aanbod wat ik nu krijg: voor 50 dollar een nieuw wiel, maar zonder spaken, naaf etc.
Dat zou betekenen dat ik alles zelf moet laten spaken etc. en dus veel meer geld kwijt zou zijn.
Verkoper wil absoluut niet meedenken.
Idem hier. Ik heb ergens een topic over het vele lek rijden. Waarschijnlijk is van dag 1 af een van de velgen al niet goed geweest. Hij is nu nl spontaan gesprongen toen de fiets buiten gestald stond. Ik koop bij hem ook niets meer. Zeker ook na de laatste aankoop die 3 keer opnieuw aan de vervoerder aangeboden moest worden en zeker 2 maanden onderweg is geweest.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 03 jun 2018 21:44

Afbeelding

Van de week op een van mijn Farsports wielen een bobbel op de velg ontdekt. Ik voelde de laatste 2 ritjes al iets maar kon niet ontdekken wat het was. De wielen stammen uit 2016.

Farsports laat me ca 185 euro betalen voor een nieuwe velg inclusief verzending.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 03 jun 2018 21:59

Dat vind ik vrij duur. Dat is de helft van een complete set.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 03 jun 2018 22:09

Was een special price

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 03 jun 2018 23:04

voor een nieuw wiel of alleen een velg ?
Nieuw wiel zou ik wel ok zeggen alleen de velg zou ik dan wel wat prijzig vinden
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 04 jun 2018 05:31

Alleen de velg.
Ik ga er ook verder niet mee akkoord.

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 04 jun 2018 12:57

Vorig jaar 4 wielsets besteld bij Helin Liu. De eerste set ging in december al kapot. De garantie-afhandeling was niet geweldig. Ik kon een nieuwe velg krijgen maar moest wel verzendkosten betalen. Heb er uiteindelijk voor gekozen bij te betalen en een geheel nieuw wiel te ontvangen. Maar was toch een dure grap temeer omdat PostNL ook nog met douanekosten kwam. Nu is de volgende set kapot. Weer dikke bobbels op het carbon, Heb Helin aangegeven dat ik niet akkoord ben met het weer opnieuw betalen om garantie te ontvangen. Ben benieuwd naar de reactie....... wordt vervolgd.

Heb uiteindelijk toch veel betere ervaringen met kwaliteit van Farsports en Light Bicycle.

Plaats reactie