Weet iemand welke maat/specs lagers in de Novatec a271sb voor en
Novatec f372sbg achternaaf in China clinchers gaan? Of waar ik die info kan vinden?
Carbon clinchers uit China vragen
Voornaaf is 609 2RS (9x24x7)
Achternaaf
Drive Side - 15 x 28 x 7
Non-drive side - 15 x 24 x 5
Zie http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12933141
Achternaaf
Drive Side - 15 x 28 x 7
Non-drive side - 15 x 24 x 5
Zie http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12933141
Voornaaf is 2x 609-2RS
Achternaaf is 1x 6001-2RS en 3x 61901-2RS
Zie: http://www.spencersummerfield.ca/fat88-carbon/
Achternaaf is 1x 6001-2RS en 3x 61901-2RS
Zie: http://www.spencersummerfield.ca/fat88-carbon/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Kan iemand een objectief oordeel geven over de gemiddelde kwaliteit van de China Carbon clincher velgen in vergelijking met die van rond 2010?
Bij de A-merken is er een bij behoorlijke verbetering te zien met name qua aerodynamica en remrand. Is dit ook zo bij die Chinezen?
EP
Bij de A-merken is er een bij behoorlijke verbetering te zien met name qua aerodynamica en remrand. Is dit ook zo bij die Chinezen?
EP
IK ben hier ook wel benieuwd naar, maar het is denk ik lastig te zeggen. Ik zag laatst een reactie van Farsports op een forum (volgens mij een US forum) waaruit blijkt dat de garantieaanvragen in 5 jaar waren afgenomen tot een goede 2%. Het zijn voornamelijk de Ebay sellers waar problemen mee zijn heb ik het idee. De gevestigde namen zoals Helin Liu, Farsports, Light Bicycle en Yoeleo zijn wel meegegaan met de laatste trends. Yoeleo heeft zelfs al UCI approved velgen in het assortiment FWIW (ik weet zo niet aan welke criteria een velg moet voldoen), Maar het promoot wel lekker natuurlijk.ericpeters schreef:Kan iemand een objectief oordeel geven over de gemiddelde kwaliteit van de China Carbon clincher velgen in vergelijking met die van rond 2010?
Bij de A-merken is er een bij behoorlijke verbetering te zien met name qua aerodynamica en remrand. Is dit ook zo bij die Chinezen?
Powerway, Novatec, KT, EdHub, Bitex: is allemaal lood om oud ijzer.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
De Powerway is wat lichter geloof ik.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
- Locatie: Albergen
Hey Lennart95, melbuul.
Naven: waarom beperk je je tot deze 2? Vanwege prijs?
Hoeveel onderhoud wil je plegen? Hoe licht moeten ze lopen?
Welke sound moeten ze hebben? (Dat vind ik persoonlijk ook belangrijk.... maar ik ben een vreemde gast )
Hoe moeten ze gelagerd zijn?
Ga je de velgen zelf spaken? Of laat je ze maken door een specialist?
Groeten uit Tukkerland
Naven: waarom beperk je je tot deze 2? Vanwege prijs?
Hoeveel onderhoud wil je plegen? Hoe licht moeten ze lopen?
Welke sound moeten ze hebben? (Dat vind ik persoonlijk ook belangrijk.... maar ik ben een vreemde gast )
Hoe moeten ze gelagerd zijn?
Ga je de velgen zelf spaken? Of laat je ze maken door een specialist?
Groeten uit Tukkerland
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC
Specialized Epic FSR Elite WC
Al die Aziatische naven hebben industrielagers. De kwaliteit hiervan is bij geen van alle geweldig, maar het zijn standaardmaten dus voor een paar euro zet je er SKF of iets vergelijkbaars in.
De ratels zijn dit soort naven nooit heel hard.
Het onderhoud is vrij eenvoudig zelf te doen, heel veel meer dan een paar schroevendraaiers en doppen heb je niet nodig.
De ratels zijn dit soort naven nooit heel hard.
Het onderhoud is vrij eenvoudig zelf te doen, heel veel meer dan een paar schroevendraaiers en doppen heb je niet nodig.