Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8422
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 17 jun 2016 09:42

UD mat 45mm U-shape omdat mijn frame en andere onderdelen ook mat zwart zijn zie sensa topic.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 22 jun 2016 08:45

canyon81 schreef:Vorige week leverde de pakketdienst een doos af, met mijn eind mei bestelde wielset van Farsports. De wielen zien er erg strak uit, het gewicht, zelf gewogen, is 1517 gram. De meegeleverde snelspanners wegen samen 44 gram, maar ik vermoed dat ik die niet ga gebruiken, Heel degelijk voelen ze niet aan, echt strak sluiten doen ze voor mijn gevoel ook niet. Een testritje zal uitsluitsel geven. Bandjes omleggen ging moeiteloos, ik heb gekozen voor Schwalbe One. Hieronder het eindresultaat, ik ben over de looks in ieder geval dik tevreden!

Afbeelding
Hierbij een update, na een paar ritten met deze wielen.
De wielen rijden superstrak, ik kan niet anders zeggen. Bochtgedrag is prima, comfort valt me ook 100% mee. Ik heb vroeger een smalle, 42 mm hoge alu wielset gehad, daar zat 0,0 comfort in met 23 mm bandjes. Ik heb nu een 25 mm brede velg met 25 mm brede bandjes, 6,5 bar erin (ik weeg 70 kg), prima te doen! Ik heb een paar sprintjes getrokken (vermogen rond de 1100 Watt) en hoewel de remblokken strak staan afgesteld, trok ik de velg er niet tegenaan. De snelspanners die weinig indruk maakten bij het vastzetten van de wielen doen hun werk tot zover ook naar behoren. De eerste kilometers remde het allemaal voor geen meter, na een kilometer of 80 werd dat al merkbaar beter.
Twee 'minpuntjes': ook op hogere snelheden (40+) zijn de wielen erg stil, ik hoor niet het geluid wat ik ken van andere rijders met hoge velgen. Daarnaast klinkt de ratel van de body (Edhub-naaf) als een oud wijf, dat is bepaald geen vervanger voor mijn bel... :lol:
Overall conclusie: hier ga ik een boel plezier van beleven. Voor de bergen gebruik ik m'n (50 gram zwaardere) alu-setje wel, voor alle andere ritten ga ik deze wielen inzetten.
Mocht ik weer wat te melden hebben over de wielen, dan laat ik het hier wel weten.
Eenvoud kenmerkt het ware.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 22 jun 2016 09:46

Veel plezier ermee. Klinkt goed!

Mocht je de snelspanners toch niet vertrouwen. Ik heb goede ervaringen met deze: https://www.bike-components.de/de/XLC/P ... 04-p31670/
Klemmen erg goed en zijn licht.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 jun 2016 10:14

canyon81 schreef: Twee 'minpuntjes': ook op hogere snelheden (40+) zijn de wielen erg stil, ik hoor niet het geluid wat ik ken van andere rijders met hoge velgen. Daarnaast klinkt de ratel van de body (Edhub-naaf) als een oud wijf, dat is bepaald geen vervanger voor mijn bel... :lol:
Wat vaak helpt is de body verwijderen en het meeste van de smering van de palletjes verwijderen. Daarna heb je een veel luidere ratel.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 22 jun 2016 11:06

In de Helin Liu store verdwaal ik nog steeds in de vele beschikbare opties. Welke velgen/shop zouden jullie aan kunnen raden bij het volgende:
- Ik weeg ongeveer 85-90 kg dus zou liever een paar extra spaken hebben indien mogelijk (24/28)
- Onderhoudsvriendelijke naaf en spaakpatroon. Liever wat vaker zelf smeren dan minder vaak een grote onderhoudsbeurt. Zal er ook wel eens mee door de regen rijden.
- Ca. 45mm, 50mm.
- In combinatie met max. 25mm Conti GP4KS2 banden (clinchers)
- Alleen voor op het vlakke, gewicht niet heel belangrijk en ter afwisseling van m'n lage alu wielen
- Alu remrand om geen remblokken te hoeven wisselen

Ook zie ik dat je verschillende opties hebt in de keuze voor een (Novatec) naaf. Op zich lees ik wel goede verhalen over Novatec, maar de onderlinge verschillen binnen dat merk zijn me niet helemaal duidelijk.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een goedkoper alternatief voor de FFWD F6C-C 'Control' wielen die ook over een alu remrand en 4/4 extra spaken beschikt (daarnaast zijn de FFWD's iets smaller en hoger).

Bijvoorbeeld deze:
Dit lijkt wel een alu wiel met een carbon kap?

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 22 jun 2016 11:35

JoostG schreef:
canyon81 schreef: Twee 'minpuntjes': ook op hogere snelheden (40+) zijn de wielen erg stil, ik hoor niet het geluid wat ik ken van andere rijders met hoge velgen. Daarnaast klinkt de ratel van de body (Edhub-naaf) als een oud wijf, dat is bepaald geen vervanger voor mijn bel... :lol:
Wat vaak helpt is de body verwijderen en het meeste van de smering van de palletjes verwijderen. Daarna heb je een veel luidere ratel.
Het is nu zo'n subtiel rateltje dat ik benieuwd of dat enorm veel zal schelen, ik ga het proberen!
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gunthercar01
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2016 08:41

Gunthercar01 22 jun 2016 14:11

Wat zijn de ervaringen met levensduur van een basalt rem oppervlak?

Kennis is heeft wielen met basalt rem opp. van een relatief bekend merk. Na 1 jaar gebruik is er niet veel meer te zien vn deze laag.

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 22 jun 2016 17:32

Gunthercar01 schreef:Wat zijn de ervaringen met levensduur van een basalt rem oppervlak?

Kennis is heeft wielen met basalt rem opp. van een relatief bekend merk. Na 1 jaar gebruik is er niet veel meer te zien vn deze laag.
Hier doet die het al meer dan 7000 km prima, zowel in de regen en bergen.
Moet dan wel bij zeggen dat ik een lichte rijder ben

rodeo
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 aug 2015 20:09

rodeo 22 jun 2016 19:36

ypuh schreef:In de Helin Liu store verdwaal ik nog steeds in de vele beschikbare opties.

..

Bijvoorbeeld deze:
Dit lijkt wel een alu wiel met een carbon kap?
Die wielen heb eerder deze maand besteld, maar dan via ebay naar aanleiding van een post van db87 in het chineese frames topic.

Het zijn inderdaad aluminium wielen met een carbon kap.

http://www.ebay.nl/itm/700C-Carbon-Road ... 1764288302

(P.S. 325 euro voor de wielen, 36 voor de postbode)

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 04 jul 2016 21:59

Wie heeft er 25 mm breed en 50mm hoge velgen (volledig carbon) besteld bij Helin met de Novatec naven,en hoe bevallen ze???

Zie door de bomen het bos niet meer, namelijk.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 05 jul 2016 07:28

@RonaldH76 hier ben ik ook wel benieuwd naar

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 05 jul 2016 08:03

RonaldH76 schreef:Wie heeft er 25 mm breed en 50mm hoge velgen (volledig carbon) besteld bij Helin met de Novatec naven,en hoe bevallen ze???

Zie door de bomen het bos niet meer, namelijk.
ik! en ze bevallen prima! na een dik half jaar nog steeds recht, geen schade, geen gedoe, rijden gewoon goed.

U vorm 50 mm clincher basalt, UD Matt zwart, Novatec A271SB/F372SB hub en mac earo cn494 spoke

Plaats reactie