Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 27 mei 2016 10:15

Toch hoor ik weinig klachten?? Of horen we er niks van omdat men bang is dat er gezegd word; zie je wel,dat heb je met dat goedkope china spul ???
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 27 mei 2016 10:50

Nee volgens mij rijden er stiekem best veel mensen op. Ik hoor ook eigenlijk alleen maar positieve feedback.

Voor een frame zou ik het persoonlijk niet doen, maar ook ik ben van plan om voor de polder een setje hoge carbon wielen uit china te halen, maar ga eerst een nieuwe fiets halen als het weer kortingseizoen is :)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 27 mei 2016 13:33

RonaldH76 schreef:Toch hoor ik weinig klachten?? Of horen we er niks van omdat men bang is dat er gezegd word; zie je wel,dat heb je met dat goedkope china spul ???
"generalisatie modus aan"

Goedkoop hoeft namelijk niets te zeggen over de kwaliteit. Dat producten direct China veel goedkoper zijn, heeft er voornamelijk mee te maken dat je direct bij de bron koopt. Op het moment dat er een merk, distributeur en retail tussen gaan zitten, zal eenzelfde product snel 3 tot 4 keer duurder worden. Geen $ 400,00 maar € 1200,00, nog steeds hetzelfde product.....

Een aantal Chinese aanbieders manifesteren zich al langere tijd via ali-express e.d.. Deze partijen zijn gaan inzien dat een goede reputatie en derhalve een goed product noodzakelijk zijn voor een gezonde bedrijfsvoering. Vanwege hun dagelijkse ervaring met de materialen beginnen ze ook steeds vaker zelf producten te ontwikkelen (zo hadden Chinese aanbieders eerder tubeless ready velgen dan de grote Westerse partijen). Verder zie je dat de beter bekend staande Chinese partijen zelf ook al hun producten testen volgens de Europese, Japanse en Amerikaanse normen. Regelmatig hoor ik als negatief geluid dat Chinezen niet zouden testen (uitvoerig), maar nergens blijkt dat uit. Verder lees je hier regelmatig op het forum over recalls van de grote partijen (blijkbaar ook niet zo goed getest) en dat je niet aan nieuwe producten (recent SRAM eTap) moet beginnen, aangezien die nog niet uitontwikkeld zijn (tja..).

Probleem blijft garantie: Chinezen zitten op afstand, vanwege de taalbarriere kan het lastig communiceren zijn, en ze verdienen absoluut minder aan het product en kosten (voor verzenden) zijn hoger, waardoor ze sneller de boot afhouden. Dat is dan de prijs die je zou betalen voor een significant goedkoper product.

"generalisatie modus uit"

Vraag wel af waarom je wel wielen zou doen/durven, en niet een frame?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 mei 2016 21:02

Idd Joost,ik heb alleen velgen besteld zelf naven gekocht en in nl laten spaken.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

rodeo
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 aug 2015 20:09

rodeo 27 mei 2016 21:37

db87 schreef:Ik heb ook wielen uit China gehaald bij Carbonspeedcycle (Helin Liu) via ebay.
Welke wielen zijn dat precies, db87? Ik denk dat die ook wel zouden passen onder mijn fiets en ik vind ze erg goed staan onder de jouwe.

buffelage
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2010 16:13

buffelage 29 mei 2016 21:24

Dankzij dit topic sta ik op het punt om carbon wielen bij Helin Liu te bestellen:

http://nl.aliexpress.com/item/Factory-p ... rue#extend

Ik ben gewend te fietsen met Conti GP 4000s II 25mm. is het verstandig om dan deze wielen te bestellen of de 25mm?

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 29 mei 2016 23:36

buffelage schreef:Dankzij dit topic sta ik op het punt om carbon wielen bij Helin Liu te bestellen:

http://nl.aliexpress.com/item/Factory-p ... rue#extend

Ik ben gewend te fietsen met Conti GP 4000s II 25mm. is het verstandig om dan deze wielen te bestellen of de 25mm?
25mm is wel meer aero omdat het gewoon doorloopt ipv een beetje te bollen. Wel is het opleggen iets lastiger

markl
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 nov 2013 22:13

markl 30 mei 2016 20:47

Ik heb dit hele forum doorgespit, maar iets is mij toch niet duidelijk: Als ik kijk naar deze wielen:
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 21906.html

Met dus 25 mm buitenrand en 18 mm binnenmaat, wordt het volgens de continental tabel toch krapjes met een 25 mm buitenband. Ook volgens Heliun Liu staat ook 28C dus 28 mm genoemd. Is iedereen hier wel zeker dat een 25 mm band past op een 25 mm velg van Helin Liu? En dat er geen 28 mm nodig is? Bedankt.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 30 mei 2016 22:03

past perfect, rij met de 25mm velg van helin en 25mm banden van Schwalbe, heerlijke combi, ik zou echt niet weten waarom je een 23mm velg nog zou nemen icm een 25mm band

markl
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 nov 2013 22:13

markl 30 mei 2016 22:18

Hartelijk dank Matthijs1973, duidelijk! Nog een andere vraag, welke maat velglint heb je gekocht bij deze 18 mm binnendiameter (25 mm buitendiameter)?

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 30 mei 2016 22:55

markl schreef:Hartelijk dank Matthijs1973, duidelijk! Nog een andere vraag, welke maat velglint heb je gekocht bij deze 18 mm binnendiameter (25 mm buitendiameter)?
Helin liu levert de wielen met velglint
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Trixie24
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jul 2015 19:39

Trixie24 31 mei 2016 13:32

Goedemiddag,

Een offerte opgevraagd bij lightbicycle. In hun reactie kwamen ze met onderstaande. Iemand hier ervaring mee?
The delivery cost is USD106.9 for one wheelset to Netherlands by EMS. There is another delivery called XDB, it is tax pre-paid. The delivery cost is USD156.9 by XDB, you will not have to pay for tax. Which do you prefer?
Op mijn doorvragen betreft XDB was onderstaande de reactie:
For tax, i have told you that XDB company will pay for it. You do not have to pay. We have used XDB delivery for months, there are no problem at all.

Plaats reactie