Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 28 jul 2015 12:17

G.B. Lux Dream schreef:Stelregel is voor 23mm ongeveer gewicht/10, bij 25mm (gewicht/10)-1. Bij 85kg en 25mm kom je uit op 7,5 bar bij 23mm op 8,5 bar.
Leuke stelregel, veel te hard bij hogere gewichten.

Bandjes oppompen totdat ze niet zoekerig meer aanvoelen in bochten en op oneffenheden is wat ik doe. Bij 90KG is dat bij 23mm 8 bar en bij 25mm laag in de 7 bar (7,2). Gemeten met een digitale Lezyne vloerpomp. Dit alles bij kamertemperatuur (+- 20 graden Celsius)

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 31 jul 2015 11:33

Ik heb een setje namaakwielen besteld
met powerway r13 naven
setje is toegekomen 470€ betaald china en nu komt het
bpost clereance douane rekent me aan
btw import 157.51€ aan
dan formaliteiten 30€
dan douanerechten250.04€
dat is een totaal bedrag van 437.55€ dat erbij komt + 470€ + 907.55
De verpakking was licht geschonden maar de postb wou niet de goederen inspecteren op schade .
dan maar aanvaard want na het lange wachten wil je toch iets zien en inderdaat wielset heeft vooraan een inpakt gehad en carbon rand afgecheurd van alu velg achterwiel vertoond ook schade aan de alu velgrand zijn er mensen met dezelfde ondervindingen
ik woon in belgie
is dit ook zo in nederland

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 31 jul 2015 12:04

FFWD Fast Forward Wheels?
Dat is een Nederlands bedrijfje wat de wielen in Nederland lijkt te spaken. Benieuwd wat jij dan in China hebt gekocht . . .

In het topic
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3897
lees je meer van die horror verhalen mbt de Belgische douane. Als ik goed geïnformeerd ben dan gebruikt de Belgische douane regelmatig als extra Antidumping taks Een soort taks om in bepaalde gevallen de binnenlandse/Europese markt te beschermen. In dit geval misschien wel veroorzaakt omdat er een merk op jouw wielen staat?!?

De Belgen gebruiken absurde toeslagen en nee in de regel is het in Nederland niet zo. Daar zijn in de regel de totale douanerechten een paar tientjes. Dat komt omdat de meeste carbon wielen aanbieders een lagere verkoopprijs opgeven dan werkelijk is. Uitzonderingen daar gelaten. mocht je in Nederland toch het volle pond aan btw betalen (= inklaringskosten) dan kom je nog lang niet aan de bedragen die jij betaalde.

Nu heb je een probleem met de verzending en moet je retourneren. Erg vervelend. Zoek goed uit hoe je dat het beste kunt doen zodat je als je een vervanging krijgt opgestuurd je niet WEER al deze absurde kosten moet betalen voor de nieuwe zending . . .

Wie was de Chinese verkoper en heb je met bijv met PayPal betaald?
Misschien dat je een volgende zending in Nederland kunt laten afleveren om excessen te vermijden?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 jul 2015 12:56

Voor dat geld had je ook een paar echte kunnen kopen en gewoon terug kunnen sturen naar de webshop als ze beschadigd waren :lol: :lol: :lol: .
Campagnolo Ultra Dork

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 31 jul 2015 17:39

nee betaald met visa
de verkoper Carbon bicycle outlet alie express.com /store/1490525

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 31 jul 2015 17:41

ik woon op de grens nederland belgie de klinge

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 01 aug 2015 20:21

bpost vraagt nu een cn 24 in te vullen dat zou een internationaal schade transport document moeten zijn.
in china vragen een bevestiging van b post dat de goederen hier zo toegekomen
nu maar afwachten

a226183
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 02 mei 2010 23:50

a226183 01 aug 2015 20:27

Ernie C. schreef:Voor dat geld had je ook een paar echte kunnen kopen en gewoon terug kunnen sturen naar de webshop als ze beschadigd waren :lol: :lol: :lol: .
Maar daar heb ik zeker geen probleem mee maar echte aub 1499€ waar gaan we naar toe
zeg eerlijk dat onze berdijven eens stoppen met hun woekerwinsten
voor dit bedrag koop je al velgen voor op u wagen met banden en al bereken maar eens groso moto de prijs je zou voor minder naar china uitwijken
ik hou ook liever de industrie hier maar je mag u klanten niet zelf wegjagen vind ik

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 02 aug 2015 22:14

a226183 schreef:
Ernie C. schreef:Voor dat geld had je ook een paar echte kunnen kopen en gewoon terug kunnen sturen naar de webshop als ze beschadigd waren :lol: :lol: :lol: .
Maar daar heb ik zeker geen probleem mee maar echte aub 1499€ waar gaan we naar toe
zeg eerlijk dat onze berdijven eens stoppen met hun woekerwinsten
voor dit bedrag koop je al velgen voor op u wagen met banden en al bereken maar eens groso moto de prijs je zou voor minder naar china uitwijken
ik hou ook liever de industrie hier maar je mag u klanten niet zelf wegjagen vind ik
Prima, maar koop dan naamloze chineesjes in plaats van namaak....
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 aug 2015 09:39

a226183 schreef:Ik heb een setje ffwd fr6 achterwiel en f4r voorwiel besteld
met powerway r13 naven
setje is toegekomen 470€ betaald china en nu komt het
bpost clereance douane rekent me aan
btw import 157.51€ aan
dan formaliteiten 30€
dan douanerechten250.04€
dat is een totaal bedrag van 437.55€ dat erbij komt + 470€ + 907.55
De verpakking was licht geschonden maar de postb wou niet de goederen inspecteren op schade .
dan maar aanvaard want na het lange wachten wil je toch iets zien en inderdaat wielset heeft vooraan een inpakt gehad en carbon rand afgecheurd van alu velg achterwiel vertoond ook schade aan de alu velgrand zijn er mensen met dezelfde ondervindingen
ik woon in belgie
is dit ook zo in nederland
Jij hebt geen FFWD wielen besteld, ze lijken er zelfs niet op, maar Chinese wielen met een FFWD stickerset en zelfs de stickers zijn nep.

Koop je dan een setje bij een kleine wielbouwer in België of Nederland met een eigen "label".

Deze gebruiken Chinese velgen, Chinese naven en bouwen met deze onderdelen een wielset mee in België of Nederland en plakken er hun eigen stickers op.
Kosten een beetje meer dan in China maar je hebt garantie en het is geen "willen doen alsof", :mrgreen:

En nu ben jij ook nog eens veel meer kwijt en je hebt een beschadigde set.
I know myself like no one else
Nothing to defend

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 04 aug 2015 10:23

Lcsmet schreef:
a226183 schreef:Ik heb een setje ffwd fr6 achterwiel en f4r voorwiel besteld
met powerway r13 naven
setje is toegekomen 470€ betaald china en nu komt het
bpost clereance douane rekent me aan
btw import 157.51€ aan
dan formaliteiten 30€
dan douanerechten250.04€
dat is een totaal bedrag van 437.55€ dat erbij komt + 470€ + 907.55
De verpakking was licht geschonden maar de postb wou niet de goederen inspecteren op schade .
dan maar aanvaard want na het lange wachten wil je toch iets zien en inderdaat wielset heeft vooraan een inpakt gehad en carbon rand afgecheurd van alu velg achterwiel vertoond ook schade aan de alu velgrand zijn er mensen met dezelfde ondervindingen
ik woon in belgie
is dit ook zo in nederland
Jij hebt geen FFWD wielen besteld, ze lijken er zelfs niet op, maar Chinese wielen met een FFWD stickerset en zelfs de stickers zijn nep.

Koop je dan een setje bij een kleine wielbouwer in België of Nederland met een eigen "label".

Deze gebruiken Chinese velgen, Chinese naven en bouwen met deze onderdelen een wielset mee in België of Nederland en plakken er hun eigen stickers op.
Kosten een beetje meer dan in China maar je hebt garantie en het is geen "willen doen alsof", :mrgreen:

En nu ben jij ook nog eens veel meer kwijt en je hebt een beschadigde set.
Ik ben mij aan het orienteren op een setje chinese wielen. Deze extra kosten schrikken mij wel een beetje af, dus ik ben wel benieuwd naar die kleine wielbouwers. Zou je een paar voorbeelden kunnen geven?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 aug 2015 10:50

Wielbouwers ;)

Of gebruik gewoon de zoekfunctie in het forum hoofdstuk 'wielen'. :!:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie