Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

body campagnolo zonda

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 30 jun 2012 21:01

Jouw oude body is inderdaad de KX10, dat is de 10-speed only body met diepe splines (de linker op jouw foto). Maar je kunt dus ook de KX890 nemen. De rechter body herken ik niet direct maar als dat er een is voor Scirocco etc. is je fm wel een ongelooflijke prutser.
Zelf heb ik wat 6803-2RS lagers van Ebay gehaald voor een paar euro en zo het buitenste lager vervangen van een Campa body vervangen. Fluitje van een cent eigenlijk..

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 30 jun 2012 21:45

lvgh schreef:Jouw oude body is inderdaad de KX10, dat is de 10-speed only body met diepe splines (de linker op jouw foto). Maar je kunt dus ook de KX890 nemen. De rechter body herken ik niet direct maar als dat er een is voor Scirocco etc. is je fm wel een ongelooflijke prutser.
Zelf heb ik wat 6803-2RS lagers van Ebay gehaald voor een paar euro en zo het buitenste lager vervangen van een Campa body vervangen. Fluitje van een cent eigenlijk..
Bedankt! Weet je zeker dat deze gaat passen? Anders bestel ik hem gewoon zelf en haal ik mijn wielset op.

Doordat de huidige body heel anders is passen die 6803-2rs lagers niet.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jul 2012 00:13

Die lagers moeten gewoon passen, ik heb nog nooit een Campa naaf gezien waar 't niet zo was. Ben er redelijk van overtuigd dat je FM het oude lager er niet goed uitgetikt heeft en een deel heeft laten zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Meppen
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2012 23:08

Meppen 01 jul 2012 10:57

6803-2rs past gewoon in die body van je Zonda, heb het laatst zelf nog gedaan (voor de 3de keer alweer met deze body). Maar ik zie dat de buitenring van het lager er nog inzit dus dan gaat het natuurlijk niet passen. Dus eerst met een schroevendraaier en hamer vanaf de binnenzijde de ring eruit tikken en het nieuwe lager erin persen met een bankschroef oid. Stelt echt niets voor, heb je geen fietsenmaker bij nodig.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 01 jul 2012 11:19

@meppen: Weet je zeker dat dit ook bij de WH-KX 10 body het geval is.

Ik heb er zelf behoorlijk goed naar gekeken en naar mijn idee paste het lager niet doordat de schroefdraad van de body in de weg zat. Bij de body aan de rechter kant (op foto) zou dat geen probleem zijn.

Meppen
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2012 23:08

Meppen 01 jul 2012 12:15

Ik ken alleen de linker body, de rechter met de blauwe ring ken ik niet.

gaisdergerman schreef: Afbeelding

Het probleem is vooral dat na de schroefdraad de body smaller word. Als ik het lager er in wil duwen dan komt hij dat het gedeelte waar de sluitring eindigt. Je ziet ook op de foto dat de schroefdraad naar binnen loopt (trechter).
Het schroefdraad loopt niet naar binnen (kan ook niet met schroefdraad). Wat je daar ziet is gewoon de buitenring van het oude lager, als je die laat zitten gaat het inderdaad niet passen. Je kunt simpelweg geen nieuw lager plaatsen als je het oude lager niet of slechts gedeeltelijk verwijdert.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 03 jul 2012 14:19

De body is volgens mij fm niet meer verkrijgbaar. Optie is om ook de as te vervangen maar dan komt er weer €50,- bovenop. Dat word me allemaal wat te gek.

Is er iemand nog enigzins in de buurt woont van Tilburg en naar de oude body zou willen kijken?

jelmerm
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:56

jelmerm 03 jul 2012 20:40

Heb je nou geprobeerd om de buitenring van het oude lager te verwijderen?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 04 jul 2012 09:16

Ik had dat al een tijdje eerder geprobeerd maar dit lukte me niet. Vandaar dat ik hem maar weer terug naar de fm had gebracht. Ik zal het binnenkort nog eens een eer proberen wellicht dat het dan wel lukt.

jelmerm
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:56

jelmerm 04 jul 2012 11:58

Oke, ik kon het lager gewoon verwijderen door met een met de hamer en schroevendraaier het lager naar buiten te slaan. Hier zal dat lastiger zijn aangezien er zo weinig van het lager is overgebleven. Ik denk dat je even op zoek moet naar iets van een pvc buisje oid. waarmee je flink kan slaan zonder het metaal van de body te beschadigen.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 20 aug 2012 19:33

Heb zojuist het buitenste lager van mijn eurus body vervangen. Body loop t nu weer super. Oude lager eruit getikt met een hamer en schroevendraaier. Nieuwe lager even in de vriezer gelegd en ik kon deze vervolgens met de hand op zijn plek duwen. Iedereen bedankt voor de tips!

Oja, ik heb trouwens een lager van Hope (61803 2RS) gebruikt. Voor een euro of 7 had ik dit lager (incl verzenden) in huis.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 dec 2012 15:49

Deze weer eens omhoog tikken.
Ik heb keurig de bout losgedraaid bij de body (met de tekst Open erop). De body zit nu wel duidelijk los, maar komt er niet helemaal af. Moet ik dan gewoon iets meer kracht zetten?
Aantal jaar geleden is het mij wel gelukt, maar vraag mij af of ik iets anders heb gedaan toen?
Less is bore

Plaats reactie