Michelin Pro 4 Race ervaringen.
Ik heb ze nu voor het tweede jaar en ben er wel tevreden over.
Rollen heel erg licht met weinig rolweerstand, grip is prima.
Lekbestendigheid is ook goed, slechts 2x lek op 5200km.
Alleen dat snel vierkant worden vind ik ook een groot nadeel.
Na 2200-2500km was de achterband al behoorlijk vlak en wissel ik hem om met de voorband.
Vorig jaar is het me niet gelukt om daar het zomerseizoen mee uit te rijden.
Rollen heel erg licht met weinig rolweerstand, grip is prima.
Lekbestendigheid is ook goed, slechts 2x lek op 5200km.
Alleen dat snel vierkant worden vind ik ook een groot nadeel.
Na 2200-2500km was de achterband al behoorlijk vlak en wissel ik hem om met de voorband.
Vorig jaar is het me niet gelukt om daar het zomerseizoen mee uit te rijden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12637
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dus je gaat het vierkante band voor zetten?
aparte redenatie.
ik rijd een nieuwe band altijd voor en die gaat dan vervolgens naar achteren.
aparte redenatie.
ik rijd een nieuwe band altijd voor en die gaat dan vervolgens naar achteren.
Mocht iemand de Michelin pro 4 willen testen. Futurum geeft ze samen met Michelin aan enkelingen weg.
https://email.futurumshop.com/2/3fde870 ... 097115072d
https://email.futurumshop.com/2/3fde870 ... 097115072d
Mijn ervaringen met banden:
instapfiets aflevert met zware slappe wielen en continental ultra sports gemonteerd.
Deze bandjes waren als stofzuigers op de weg... na iedere rit kon ik de steentjes uit het loopvlak prutsen en na 1000 km waren de insnijdingen niet meer bij te houden. 1 insnijding was te groot/diep om met gerust gevoel verder te fietsen.
Vervangen door contintental GP 4000 s: Zeer tevreden van. Minder insnijdingen en steentjes op het loopvlak. Hier heb ik een paar van versleten met volle tevredenheid. Ik kocht zelfs een tweede paar in promotie...
Het tweede paar werd gemonteerd en in de Vlaamse Ardennen reed ik met een gigantische knal lek. Een scheur in de wang van de net nieuwe voorband. Bij een lokale fietsenmaker werd er een michelin Lithion 2 opgezet. Goedkoper bandje maar ik schrok van de kwaliteit.
Misschien iets minder soepel als de conti's maar geen miserie met steentjes etc.
Instapfiets verkocht en op de nieuwe kwamen mavic ksyrium griplink en powerlink in 25 mm.
Soepele bandjes maar wederom steenhappers... na 2 regenritten en een aantal droge ritten zagen ze er al niet meer uit. tevens 2 keer mee lek gereden door steentjes.
Ik had het gehad met snelle maar gevoelige bandjes... op zoek naar lekbestendige banden dan maar: michelin pro 4 endurance wordt nu uitgetest. Tot nu toe geen problemen mee.
geen steenhappers, slijtage zal ik moeten opvolgen.
instapfiets aflevert met zware slappe wielen en continental ultra sports gemonteerd.
Deze bandjes waren als stofzuigers op de weg... na iedere rit kon ik de steentjes uit het loopvlak prutsen en na 1000 km waren de insnijdingen niet meer bij te houden. 1 insnijding was te groot/diep om met gerust gevoel verder te fietsen.
Vervangen door contintental GP 4000 s: Zeer tevreden van. Minder insnijdingen en steentjes op het loopvlak. Hier heb ik een paar van versleten met volle tevredenheid. Ik kocht zelfs een tweede paar in promotie...
Het tweede paar werd gemonteerd en in de Vlaamse Ardennen reed ik met een gigantische knal lek. Een scheur in de wang van de net nieuwe voorband. Bij een lokale fietsenmaker werd er een michelin Lithion 2 opgezet. Goedkoper bandje maar ik schrok van de kwaliteit.
Misschien iets minder soepel als de conti's maar geen miserie met steentjes etc.
Instapfiets verkocht en op de nieuwe kwamen mavic ksyrium griplink en powerlink in 25 mm.
Soepele bandjes maar wederom steenhappers... na 2 regenritten en een aantal droge ritten zagen ze er al niet meer uit. tevens 2 keer mee lek gereden door steentjes.
Ik had het gehad met snelle maar gevoelige bandjes... op zoek naar lekbestendige banden dan maar: michelin pro 4 endurance wordt nu uitgetest. Tot nu toe geen problemen mee.
geen steenhappers, slijtage zal ik moeten opvolgen.
update: na 2400 km begint achterband vierkant te worden.
Bij de endurance zit er nog wel meer dan genoeg rubber op verder te kunnen rijden.
Nauwelijks insnijdingen of steentjes. Ik merk wel op dat de lichtgrijze zijkanten (niet de wang) beginnen uit te drogen.
Tevens blijkt dat michelin de 25 mm versie met zwart/grijze uitvoering vervangen heeft door een volledig zwarte versie.
Maar het belangrijkste: nog niet lek gereden (en wel al vaak stilgestaan met peloton wegens lekrijden van personen met instapbandjes)
Bij de endurance zit er nog wel meer dan genoeg rubber op verder te kunnen rijden.
Nauwelijks insnijdingen of steentjes. Ik merk wel op dat de lichtgrijze zijkanten (niet de wang) beginnen uit te drogen.
Tevens blijkt dat michelin de 25 mm versie met zwart/grijze uitvoering vervangen heeft door een volledig zwarte versie.
Maar het belangrijkste: nog niet lek gereden (en wel al vaak stilgestaan met peloton wegens lekrijden van personen met instapbandjes)
finale update: na 4600 km een te grote scherpe kiezel tegen gekomen. Met een luide knal is de achterband ontploft.
Er zat een gat in de de buitenband bij de overgang van wang naar loopvlak. Binnenband kunnen vervangen maar die bleef zichtbaar door het gat in de buitenband. einde verhaal dus.
De banden waren al goed vierkant maar nog steeds profiel genoeg op het loopvlak. Wel serieuze uitdrogingsverschijnselen in het grijze gebied aan weerskanten van het loopvlak. Misschien was de onlineverkoop wel een liquidatie van een oudere stockvoorraad.
Conclusie: best wel tevreden van de michelin pro 4 endurance.
Nu de schwalbe one 25 mm aan het uittesten... Ik voel alvast geen verschil tijdens het rijden.
Er zat een gat in de de buitenband bij de overgang van wang naar loopvlak. Binnenband kunnen vervangen maar die bleef zichtbaar door het gat in de buitenband. einde verhaal dus.
De banden waren al goed vierkant maar nog steeds profiel genoeg op het loopvlak. Wel serieuze uitdrogingsverschijnselen in het grijze gebied aan weerskanten van het loopvlak. Misschien was de onlineverkoop wel een liquidatie van een oudere stockvoorraad.
Conclusie: best wel tevreden van de michelin pro 4 endurance.
Nu de schwalbe one 25 mm aan het uittesten... Ik voel alvast geen verschil tijdens het rijden.
Ik heb ze een half jaartje en ga weer terug naar Conti. Ze rijden heerlijk, maar ik rij merkbaar vaker lek. Daarbij zijn er al 2 kapot gegaan bij de wang. Conti gaat voor mijn gevoel ook langer mee.
Dan maar lelijke en saaie bandjes.
Dan maar lelijke en saaie bandjes.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12637
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Hoe vaak rijd je dan lek, als dat merkbaar vaker is in een half jaar?tommeke14 schreef:maar ik rij merkbaar vaker lek.
Iwasbeer2006 schreef:Hoe vaak rijd je dan lek, als dat merkbaar vaker is in een half jaar?tommeke14 schreef:maar ik rij merkbaar vaker lek.
Ik heb helaas geen tijd om dat exact bij te houden
Ik heb het afgelopen jaar in ieder geval drie banden moeten wegmikken omdat er een beschadiging/gat op de wang zat. Daarbij schat ik zo'n 5 a 6 lekke banden op iets van 2500 km. Ik fiets zo'n 5500 km per halfjaar waarvan denk ik de helft op m'n koersfiets icm wielen waar die banden om zitten. Ik ga wel weer lekker op Contis rijden en met koersen en tijdritten met mooi weer Veloflex Master.